۰
۲
متفاوت بودن زمان واریزی های ساتنا در شبکه بانکی مشکلات زیادی را برای مشتریان به وجود می آورد.
زمان واریزی های ساتنا در بانک ها متفاوت است!
به گزارش خبرنگار اخبار بانک، برخی بانک‌ها و موسسات اعتباری در اقدامی عجیب زمان تسویه واریزی های ساتنای خود را به عقب می اندازند.
شبکه بانکی برای نقل و انتقال وجوه بالای ۱۵ میلیون تومان از حساب یک بانک به حسابی در بانک دیگر از سامانه تسویه آنی ساتنا استفاده می کنند.

بانک مرکزی اخیرا در بخشنامه‌ای کلی اعلام کرده است که بانک‌ها و موسسات اعتباری می‌توانند مبلغ حواله ساتنا شده توسط مشتری را تا پایان ساعت روز کاری در حساب بانک دیگر کارسازی کنند.

 به عبارت دیگر اگر یک مشتری در ساعت ۸ صبح از یک بانک به بانک دیگر ساتنا بزند بانک مرکزی این اجازه را داده که مبلغ ساتنا شده تا ساعت ۲ به حساب مورد نظر در بانک دیگر کارسازی شود.

 اما برخی از بانک ها به محض انجام عملیات ساتنا مبلغ انتقالی در کمتر از ۱۰ دقیقه به حساب مورد نظر در بانک دیگر واریز می‌شود که این خدمتی جالب توجه برای مشتریان است.

اما تاخیر واریز حواله ساتنا که گاهی تا ۶ ساعت نیز به طول می انجامد برای برخی دیگر از مشتریان مشکلاتی را به وجود می آورد.

 ضروری است بانک مرکزی با اصلاح بخشنامه خود ساعت مشخصی را برای حواله های ساتنا در نظر بگیرد تا مشتریان از سردرگمی زمان واریز به حساب در بانک دیگر رهایی پیدا کنند.

 جالب است بدانید که یکی از دلایل تاخیر در تسویه حواله های بین بانکی ساتنا در برخی از بانک ها قرمز بودن حساب بانک مورد نظر نزد بانک مرکزی می باشد.
https://akhbarbank.com/vdccpiqe.2bq0e8laa2.html
مشاهده نظر مخاطبان
رضا
Iran, Islamic Republic of
...با سلام در اين مورد جدا بانكملي بينظيره مبلغ ساتنا شده بلافاصله در حساب مورد نظر كارسازي ميشود كه باور نكردني است.
رضا
Iran, Islamic Republic of
سلام با ساتنا انتقال وجه اجام دادم که از حساب من کم شده ولی به حساب مورد نظر نرفته .و رسید هم از خودپرداز دریافت نکردم .حال باید چکار کنم این پولو تا قبل ظهر هم نیاز دارم
تازه ترین اخبار