۱
۲
«حسین راغفر» اقتصاددان 65 ساله، استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا و دانش آموخته دانشگاهی در انگلستان است.
به گزارش اخبار بانک به نقل از تابناک، نگاهی به کارنامه او نشان می دهد که راغفر بیشتر مسئولیت های اقتصادی اش را در دولت اصلاحات بر عهده داشته و به عنوان پژوهشگر فقر شناخته می‌شود و در حوزه رفاه اجتماعی تألیفاتی دارد؛ هرچند او به عنوان یکی از سرسخت ترین منتقدان اقتصادی دولت تدبیر و امید شناخته می شود و اوج این موضوع را می توان در واکنش های او در مسأله افزایش نرخ ارز دید.

به دنبال بروز آشفتگی در بازار ارز طی ماه های ابتدایی سال جاری، او از بالا رفتن بی رویه و رسیدن قیمت دلار به نرخ های باور نکردنی سخن گفت. «حسین راغفر» همچنین در یک برنامه زنده تلویزیونی حضور یافت و اعلام کرد، بالا رفتن چشمگیر و نا باورانه نرخ ارز یک کودتایی بیش نیست.»

او همچنین گفته، «سخت شگفت زده شده که چرا مقامات امنیتی کشور از وقوع یک کودتای نرم اقتصادی که بازار ارز ایران را هدف گرفته غافل مانده‌اند. جای تأسف تاسف است که دختری به نشانه اعتراض روسری خود را در میدان انقلاب تهران روی چوب برده به زندان برده می‌شود، ولی سوداگران و کسانی که در فساد چشمگیر دولتی نقش داشته‌اند همچنان آزاد هستند و کسی به دنبال دستگیری طمع کاران و فاسدین نیست.»

این گفت وگو با این اقتصاددان به بهانه فرارسیدن چهارم نوامبر (13 آبان ماه) موعد اجرای تحریم های ظالمانه و ثانویه آمریکایی ها علیه جمهوری اسلامی ایران پس از خروج یکجانبه آنها از برجام انجام شده است.

راغفر در این گفت و گو ابراز عقیده کرده که بیشتر مشکلات ما در اثر عدم اقدام کردن ها و بی عملی در داخل کشور است تا تحریم ها. او همچنین ابراز عقیده کرده که «افزایش نرخ ارز کاری است توسط خود دولت انجام شده و ربطی به بازگشت تحریم ها از سوی آمریکایی ها ندارد.»
https://akhbarbank.com/vdcbg5b0.rhbagpiuur.html
مشاهده نظر مخاطبان
Iran, Islamic Republic of
دولت با دستکاری نرخ ارز به این اهداف رسید1 پوشش کسری ها و بدهی های خود 2 جلو گیری و به تاخیر انداختن ورشکستگی بان ها را برای جلوگیری از انچه که به سر موسسات امد
Netherlands
احسنت .حرف حق جواب نداره.
تازه ترین اخبار