۱
امروز در تالار بورس، سهام بانک صادرات و تجارت با اقبال مواجه و صف خرید را شاهد بودند.از سوی دیگر نماد بانک ملت امروز جزو نمادهایی بود که بر روی شاخص بورس تاثیر مثبت گذاشت.در عین حال سهام گروه محصولات شیمیایی و نفتی با کاهش قیمت روبرو شد.
صف‌ خرید سهام بانک صادرات و تجارت/تاثیر مثبت ملت روی شاخص
به گزارش اخبار بانک، در آخرین روز معاملات بورس اوراق بهادار تهران در این هفته شاخص کل بازده نقدی و قیمتی ۱۴۷ واحد افزایش یافت و به رقم ۱۸۳ هزار و ۳۶۶ واحدی رسید. این شاخص امروز در نیمه ساعات معاملات تا ساعت ۱۰:۱۵ تا رقم ۱۸۳ هزار و ۶۶۹ واحد نیز بالا رفت اما از آن لحظه تا پایان ساعات معاملاتی روند کاهشی را طی کرد.

شاخص کل هم وزن نیز با ۲۰۹ واحد رشد رقم ۲۸ هزار و ۳۰۶ واحدی را تجربه کرد و شاخص آزاد شناور با ۶۹۰ واحد افزایش عدد ۱۹۳ هزار و ۵۱۶ واحدی را دید.

همچنین شاخص بازار اول ۵۸۶ واحد رشد کرد و به رقم ۱۳۶ هزار و ۳۶۵ واحدی رسید، اما شاخص بازار دوم با افت بیش از ۲۰۲۱ واحدی مواجه شد و به رقم ۳۵۹ هزار و ۹۰ واحدی رسید.

پالایش نفت اصفهان، پتروشیمی پارس و پالایش نفت تهران امروز بیشترین تاثیر کاهنده را روی نوسانات شاخص‌های بازار سرمایه داشتند. هر یک از این شرکت‌ها به ترتیب ۱۹۰، ۱۸۵ و ۱۵۹ واحد تاثیر کاهشی را روی شاخص ها گذاشتند. اما در طرف مقابل گروه مدیریت سرمایه گذاری امید، بانک ملت، گروه مپنا و بانک صادرات ایران هر یک به ترتیب ۱۶۸، ۱۶۵، ۸۴ و ۷۹ واحد تاثیر افزایشی روی نماگرهای بازار داشتند.

امروز برای دومین روز پیاپی در این هفته در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری شاهد رشد فزاینده قیمت‌ها بودیم. در تعدادی از نمادهای این گروه صف خرید مشاهده می‌شد. از جمله این نمادها می‌توان به نماد معاملاتی بانک صادرات ایران اشاره کرد که مدت‌ها زیر قیمت اسمی معامله شد. این سهم امروز با حجم خرید بیش از ۱۲ میلیون و تعداد ۲۰۳ سفارش روبرو بود. آن گونه که تابلوی معاملاتی نشان می‌داد ۹۳ درصد خریدها در این سهم مربوط به افراد حقیقی و بیش از ۷۲ درصد عرضه‌ها مربوط به حقوقی‌ها بود.

نماد معاملاتی بانک تجارت نیز امروز شاهد صف خرید بود و توانست حدود پنج درصد در قیمت پایانی افزایش را تجربه کند؛ بطوریکه توانست تا قیمت ۱۱۴ تومان رشد کند. این نماد نیز در ساعاتی از معاملات با صف خرید همراه شد. در عین حال در بسیاری از نمادهای گروه فلزات اساسی شاهد کاهش قیمت بودیم. کاهش یا افزایش قیمت در این گروه امروز معمولا کمتر از دو درصد بود. فلزات اساسی امروز شاهد داد و ستد ۱۲۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۶۱ میلیارد تومان بود.

اما در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای شاهد افت یکدست قیمت‌ها بودیم؛ به طوریکه اکثر سهم‌های گروه از یک تا ۳.۵ درصد افت قیمت را تجربه کردند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۵۸۹ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۲.۲ میلیارد سهم و اوراق مالی طی ۱۵۷ هزار و ۴۰۲ نوبت داد و ستد بود. آیفکس نیز امروز ۲۲.۱۲ افت کرد و به رقم ۲۰۱۸ واحدی رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۴۴۷ میلیارد تومانی را تجربه کرد و حجم معاملات رقم ۱.۱ میلیارد سهم و اوراق مالی را دید.

خودرویی‌ها نیز امروز با رشد قیمت مواجه شدند. تعدادی از سهم‌های این گروه توانستند تا مرز پنج درصد رشد نیز پیش روند. این دومین روز پیاپی در این هفته است که خودرویی‌ها با شتاب فزآینده‌ای به رشد قیمت ادامه می‌دهند.
 
https://akhbarbank.com/vdceoz8p.jh8eni9bbj.html
تازه ترین اخبار