۰
چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۳

افزایش ۱۱۹ درصدی سود بانک ملت

بانک ملت پیرو انتشار صورتهای مالی میاندوره دوم سال از تحقق سود ۸۱ ریالی هر سهم و افزایش ۱۱۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و با صف خرید روبرو شد.
افزایش ۱۱۹ درصدی سود بانک ملت
به گزارش اخبار بانک، بانک ملت گزارش عملکرد مهر و 7 ماهه سال جاری را منتشر کرد و با قیمت 2588 ریالی هر سهم با صف خرید روبرو شد.

براین اساس،درآمد این بانک از تسهیلات اعطایی طی مهر ماه 1.77 هزار میلیارد تومان و میزان سود پرداختی 1.2 هزار میلیارد تومان بوده،همچنین تراز بانک تا 7 ماهه 2.2 هزار میلیارد تومان مثبت است که این خبرخوبی است چراکه در مدت مشابه سال قبل این عدد بیش از یک هزار میلیارد تومان منفی بود.


همچنین،"وبملت" در دوره 6 ماهه به ازای هر سهم 81 ریال سود محقق کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 119 درصد رشد داشته که عمدتا بخاطر افزایش 26 درصدی جمع درآمدها است.

این بانک 5 هزار میلیارد تومانی براساس عملکرد 6 ماهه سال جاری مبلغ 407 میلیارد تومان سود خالص محقق کرده است.سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها و سپرده‌گذاری‌ها سبب رشد جدی شده و همین عامل در کنار کنترل پرداخت سود علی الحساب به سپرده گذاران موجب شده سهم بانک از درآمدهای مشاع به یک میلیارد تومان برسد و این در شرایطی است که سهم بانک از درآمدهای مشاع در سال گذشته، منفی 2 میلیارد تومان بوده است.

عملکرد این بانک بهبود یافته اما نکته ای که احتمالا سبب فشار فروش در این نماد و سایر بانکی ها شود، عدم شناسایی سود تسعیر نرخ ارز است که احتمالا به دلیل مشخص نشدن نرخ ارز، در گزارش حسابرسی نشده لحاظ نشده و به نظر اثرات آن در گزارش حسابرسی شده نمود پیدا کند.

 
https://akhbarbank.com/vdchkzn-.23nkxdftt2.html
برچسب ها: بانک ملت
تازه ترین اخبار