۰
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۷

رتبه اول بزرگترین شرکت بورس تغییر کرد

عنوان رتبه اول بزرگترین شرکت بورس که برای حدود یکسال از آن تاپیکو بود، تغییر کرد و به هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس 9.15 هزار میلیاردی رسید و طی آن رکوردی جدید برای سرمایه اسمی شرکت ها ثبت شد.
رتبه اول بزرگترین شرکت بورس تغییر کرد
به گزارش اخبار بانک، درحالی تاپیکو از اواخر شهریور با افزایش سرمایه 87 درصدی و از 4.35 به 8.15 هزار میلیارد تومان، بزرگترین شرکت بورس از لحاظ سرمایه اسمی و جانشین فولاد مبارکه 7.5 هزار میلیارد تومانی شد که این عنوان بعد از حدود 13 ماه تغییر کرد.

به این ترتیب، در پی صدور مجوز سازمان بورس برای افزایش سرمایه 83 درصدی از محل سود انباشته هلدینگ خلیج فارس، هیات مدیره "فارس" دیروز با تشکیل جلسه اقدام به تصویب این افزایش سرمایه کرد و سرمایه اسمی را از 5 به 9.15 هزار میلیارد تومان رساند.

بنابر این گزارش، "فارس" با ارزش روز بازار بیش از 45.4 هزار میلیارد تومانی ، بزرگترین شرکت بازار سهام از این منظر نیز است.

به این ترتیب در آستانه برگزاری امروز مجمع سالانه ، این هلدینگ به بزرگترین شرکت بازار سهام ایران از لحاظ سرمایه اسمی تبدیل شد . از سوی دیگر با این رویداد ، رکورد جدیدی هم برای حداکثر سرمایه اسمی شرکت های بورسی ثبت شد.

افزایش سرمایه "فارس" صرف جبران مخارج سرمایه گذاری انجام شده و جبران مخارج مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر می شود.
 
https://akhbarbank.com/vdciy3aq.t1ap52bcct.html
تازه ترین اخبار