۰
۱
يکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۰

موضع عجیب شریعتمداری درباره کاهش ارزش پول

شریعتمداری ضمن تکذیب عدم بازگشت 16 هزار میلیارد دلار ارز صادراتی، در موضعی عجیب کاهش ارزش پول ملی را فرصت دانست و به جهانگیری گفت: هیچ جای دیگر مرا به کار نگیرید زیرا اگر این شرایط مهیا نباشد نمی توان کار کرد.
به گزارش اخبار بانک به نقل از تسنیم محمد شریعتمداری در همایش روز ملی صادرات اظهار داشت: در دولت مدیر خادم نباید بترسد و باید بتواند برای رفع مشکلات ابتکار عمل بیشتری داشته باشد اما در این شرایط هیچ مدیری حاضر نمی شود امضا کند و همه امور به سمت وزیر ختم می شود‌.

وی خطاب به معاون اول رئیس جمهور گفت: هیچ جای دیگر مرا به کار نگیرید زیرا اگر این شرایط مهیا نباشد نمی توان کار کرد. در شرایط تحریم نتوانستیم امتحان خود را خوب پس دهیم. در جلسات تصمیم‌گیری به عنوان وزیر صنعت و زبان قاطع تولیدکنندگان ، نتوانستم به خوبی از صادرکنندگان دفاع کنم وگرنه وضعیت ما اکنون این طور نبود.

وزیر مستعفی صنعت با اعلام  اینکه هر اقدامی غیر از اصلاح سیاست‌های ارزی ، برخورد با معلول است، ادامه داد: به دلیل افزایش قیمت ارز ، یک میلیون تن گوجه‌فرنگی در ظرف دو ماه صادر شد در حالیکه کل تولید سالانه 5 میلیون تنی در بازار خالی شد. اتفاقات بوجود آمده محصول خاص دولت برای ایجاد تنش در اقتصاد ایران نیست بلکه دارای منشاء سیاسی و عاملی بیرونی است که بخشی از اقتصاد را متاثر کرده که مهمترین دلیل آن منابع ارزی است.

شریعتمداری عدم بازگشت 16 هزار میلیارد دلار ارز صادراتی را تکذیب کرد و با اشاره به کاهش ارزش پول ملی در ماه های اخیر گفت: این موضوع فرصتی مناسب برای افزایش صادرات به حساب می آید و دشمن با اقداماتی که برای به صفر رساندن یا کم کردن صادرات نفت ایران دارد سبب خیر است و باعث می‌شود بتوانیم از این سیاست برای افزایش صادرات غیرنفتی استفاده کنیم.
 
https://akhbarbank.com/vdcawoni.49nee15kk4.html
مشاهده نظر مخاطبان
Iran, Islamic Republic of
بله موضع ايشان هم عجيب بود هم تعجب اور !!!
تازه ترین اخبار