۰
آمار جدید نشان داد صادرات آلمان به ایران از زمان خروج آمریکا از برجام، به شدت افت کرده است.
به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، آمار انجمن بانک‌های آلمان نشان داد صادرات آلمان به ایران طی هشت ماه نخست سال میلادی جاری ۴ درصد افت کرد و به ۱.۸ میلیارد یورو رسید در حالی تهدید تحریم‌های آمریکا، مانع از فعالیت‌های فاینانس صادرات از سوی بانک‌ها شده است.

اقدام دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در خروج از توافق هسته‌ای با ایران و وضع مجدد تحریم‌ها علیه تهران، باعث نگرانی در اروپا شده است.

سایر امضاکنندگان این توافق شامل آلمان، فرانسه و انگلیس خواهان حفظ برجام شده‌اند اما صادرکنندگان بزرگ اروپایی که خواهان گسترش فعالیت در ایران بودند، از این تصمیم متاثر شده‌اند. آلمان بزرگترین صادرکننده غرب به ایران بود.

اما با وجود تلاش‌های دولت‌های اروپایی برای کمک به شرکت‌های این منطقه برای ادامه فعالیت در این، بانک‌ها و صادرکنندگان اروپایی جانب احتیاط را برگزیده‌اند.

هولگر بینگمان، مدیر انجمن صادرکنندگان آلمان هفته گذشته اظهار کرد کاهش حجم صادرات به ایران شروع یک روند نزولی است.

اتحادیه اروپا قصد دارد یک مکانیسم ویژه چندمنظوره را ایجاد کند تا تجارت با ایران امکان پذیر شده و این بلوک از قوانین فراسرزمینی آمریکا اجتناب کند.

طبق برآورد انجمن اتاق‌های صنعت و بازرگانی آلمان (DIHK)، اتحادیه اروپا کالاهایی به ارزش بیش از شش میلیارد یورو (هفت میلیارد دلار) در نیمه نخست سال ۲۰۱۸ به ایران صادر کرده و کالاهایی به ارزش ۴.۵ میلیارد یورو در همین مدت از ایران وارد کرده است.
https://akhbarbank.com/vdccm4qe.2bq1o8laa2.html
تازه ترین اخبار