بانک مرکزی به ۱۳ شرکت مجوز پرداخت یاری داد

25 مهر 1397 ساعت 11:48

بانک مرکزی به ۱۳ شرکت مجوز پرداخت یاری داد که آزمایش های عملیاتی در رگولاتور صنعت پرداخت را انجام و صلاحیت فنی و قانونی را دریافت کرده بودند.


به گزارش اخبار بانک، بانک مرکزی با اعلام صدور مجوز جدید پرداخت یاری ، فهرست 13 شرکت‌ جدید را منتشر کرد.

این شرکت ها آزمایش های عملیاتی در رگولاتور صنعت پرداخت را انجام و صلاحیت فنی و قانونی از سوی نهاد ناظر صنعت پرداخت احراز شده و شامل تجارت الکترونیک ارتباط فردا، پردازش ابری مریان، وب کاران ایمن، ایوان رایان پیام، سرمایه‌گذاری ریبو رویال کیش، مانا تدبیر آوا تک، توسعه سامانه تسکا، هدایت هوشمند قرن، توسعه فناوری و تجارت کاران، فناوری همراه همتا پردازش، همراه پرداز زرین، اندیشه هوشمند رایان پارسی و جهان ارتباطات نکا​ هستند.

بر اساس این گزارش، شرکت‌های متقاضی مجوز پرداخت یاری باید دو آزمایش تایید پذیرندگی در سامانه جامع رگولاتور صنعت پرداخت و آزمایش مرحله تسویه را احراز کنند.

پرداخت یار کیست؟
با گسترده شدن فضای کسب و کار و نیاز این حوزه به بستر امن پرداخت، نهاد جدیدی برای تسهیل پرداخت های الکترونیک به نام پرداخت یار از سوی بانک مرکزی تعریف شده است که با انعقاد قرار داد با شرکتهای ارائه دهنده خدمات پرداخت امکان استفاده از ابزارهای پذیرش و اتصال به شبکه الکترونیکی پرداخت (شاپرک) به صورت غیر مستقیم برای این نهاد میسر می شود. در نتیجه پرداخت یار در چارچوب سند تدوینی از سوی بانک مرکزی و بر اساس قرارداد منعقده با شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت (PSP) و شاپرک، می تواند پرداخت های بدون کارت از جمله پرداخت های درون برنامه ای مبتنی بر زیرساخت های همراه را برای پذیرندگان خود انجام داده و سپس به شبکه شاپرک ارسال کند.
 


کد مطلب: 63849

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/63849/بانک-مرکزی-۱۳-شرکت-مجوز-پرداخت-یاری

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com