۰
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۴
مدیر شرکت ایرتویا دستگیر شد

شناسایی 9 سایت مشابه سکه ثامن

دادستان عمومی و انقلاب تهران از دستگیری مدیر شرکت ایرتویا و یکی از کارمندان گمرگ در رابطه با پرونده خودرو‌های وارداتی خبر داد.
به گزارش اخبار بانک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، عباس جعفری دولت آبادی در نشست معاونان و دادستان های شهرستان های تهران با اشاره به شرایط ویژه کشور افزود: در این شرایط همه دادستان ها و معاونان باید جهادگونه کار کنند و بیش از گذشته در میدان باشند.

وی به اهداف آمریکایی ها در دشمنی با ایران اشاره کرد و گفت: دامن زدن به ناامنی ، تشدید فشارهای اقتصادی و جنگ روانی و حقوق بشری و دامن زدن به اختلافات در کشور از اهداف دشمنان است که خودشان هم آشکارا اعلام کرده اند.

دادستان تهران افزود: آنها می گویند همان طور که توانستیم گورباچف را بدون جنگ سرنگون کنیم، تصورشان این است که ایران هم مانند شوروی سابق است.

جعفری دولت آبادی اضافه کرد: اختلاف سلیقه در کشور وجود داشته است اما برخی به دنبال دامن زدن به اختلافات هستند و دشمن در این چهل سال هرچه توان داشت بکار بست و ناکام ماند و پس از این هم راه به جایی نمی برد اما مسئولان باید چند برابر گذشته تلاش کنند.

دادستان تهران گفت : یکی از مهم ترین مسایل موضوع مبارزه با فساد است و نقش قوه قضاییه در این خصوص خیلی پررنگ داده می شود اما بدون کمک همه دستگاه ها نمی توان در مسئله مبارزه با فساد به موفقیت دست یافت.

وی به دادگاه های اخیر مفاسد اقتصادی اشاره کرد و افزود: در کمتر از سه ماه 63 کیفرخواست صادر و 30 نفر محروم شدند و قوه قضاییه فراتر از ظرفیتش عمل کرد اما اگر آثار آن برای مردم ملموس نیست به سبب این است که باید بقیه دستگاه ها هم ورود پیدا کنند.

وی به نمونه ای از عملکرد دستگاه قضا در دو تا سه ماه اخیر اشاره کرد و گفت: هم اکنون 7پرونده در دادسرای پولی و بانکی در جریان است که پرونده مظلومین با 15 متهم و 14 هزار میلیارد تومان گردش مالی ، پرونده تعاونی البرز ایرانیان با دو متهم و اتهام فساد مالی و 91 هزار مالباخته و هزار و 400 میلیارد تومان بدهی مردم و شرکت دومان توکان با 186 شاکی و 150 میلیارد تومان ادعای مالباختگان و صدور شش کیفرخواست نمونه هایی از این پرونده هاست.

وی افزود: همچنین تعاونی حافظ با 7 هزارو 570 شاکی و مالباخته و بخشی از پرونده بانک سرمایه با هزار و 330 میلیارد تومان بدهی نمونه دیگری از پرونده هایی است که هم اکنون در دادسرای پولی و بانکی رسیدگی می شود.

وی گفت: اینکه چرا با وجود این برخوردها شاهد ریشه کنی فساد نیستیم به این علت است که منافذ فساد تا بسته نشود قوه قضاییه کار چندانی نمی تواند انجام دهد، چه قدر قوه قضائیه می تواند مجازات اعدام و حبس ابد صادر کند؟

وی گفت: هم اکنون در پرونده مربوط به پیش فروش خودرو فقط 17 پرونده داریم که مثلا نگین خودرو با چهل میلیارد تومان ادعا ، 3 هزارو 519 نفر شاکی دارد و پاسارگاد خودرو با دو محکوم زندانی و 635 شاکی و آرمان پرشین پارس با 9 متهم و 930 شاکی و رامک خودرو با 115 شاکی و 6هزار خودرو و شرکت رهنورد با هزار و 267 شاکی و عظیم خودرو با 220 میلیارد تومان ادعا و کیمیا خودرو با 100 نفر شاکی تعدادی از پرونده های در حال بررسی در دادستانی تهران است .

دادستان عمومی و انقلاب تهران افزود: چه کسی باید بر شرکت های لیزینگی نظارت کند؟ چرا باید این شرکت ها بی مهابا ماشین پیش فروش کنند و بعد مردم معترض تجمع کنند؟ مگر قوه قضاییه در تحریک مردم برای خرید ماشین نقش داشته است؟ اما هم اکنون باید جوابگوی مردم معترض کف خیابان باشیم. مگر به این راحتی می توان حق مردم را گرفت؟ در خیلی از این شرکت ها اصلا خودرو وجود ندارد.

جعفری دولت آبادی گفت: در این شرایط همه مسئولان باید مراقب باشند و هر شرکتی آگهی پیش فروش خودرو داد باید مسئولان سراغش بروند که مجوز دارد یا ندارد؟ حتی صدا و سیما هم در تبلیغ باید مجوزها را دقیق بررسی کند.

وی گفت: چندی پیش با یکی از متهمان واردات خودرو که دستگیرشده است صحبت کردیم که می گفت، در خانه اش ثبت سفارش می کرده است.

دادستان تهران افزود: یکی دیگر از مصادیق دیگر سکه ثامن است که فردی ابتدا در بناب سایت می زند و کارش را در تبریز، مشهد و شیراز گسترش می دهد و بعد از کشور خارج می شود و پلیس فتا در همین زمینه 9 سایت مشابه سکه ثامن را بررسی کرده است.

جعفری دولت آبادی گفت: اگر دستگاه های دولتی به وظایف ذاتی خود عمل کنند بخش مبارزه با فساد راحت تر جلو می رود.
 
احضار مدیران مسئول دو روزنامه شرق و شهروند
دادستان عمومی و انقلاب تهران از احضار مدیران مسئول دو روزنامه شرق و شهروند به سبب انتشار مطالب اختلاف افکن میان مردم ایران و عراق خبر داد.
عباس جعفری دولت آبادی در حاشیه نشست با معاونان و دادستان‌های شهرستان‌های تهران افزود: به همه رسانه‌ها هشدار می‌دهیم از پخش مطالبی که امنیت ملی کشور را به خطر می‌اندازد، جلوگیری کنند.
وی همچنین از دستگیری ۴۰ نفر از اخلال گران ارز در روز گذشته خبر داد و گفت: ​از این افراد مقادیری دلار، سکه، طلا و دستگاه پوز کشف شده است.
جعفری دولت ابادی همچنین از ارجاع پرونده شرکت پیش فروش خودرو از بندرعباس به تهران خبر داد.
 
جلوگیری از برگزاری مراسم شوی مختلط لباس با هوشیاری معاون دادستان
دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: با هوشیاری یکی از معاونان این دادستانی در تهران از برگزاری مراسم شوی مختلط لباس در یک هتل جلوگیری شد.
عباس جعفری دولت آبادی در نشستی با معاونان و دادستان‌های شهرستان‌های استان تهران افزود: در دوره جدید کار دادگاه‌های ویژه، غیر از اعدام، همه احکام قطعی است و آن‌ها که در مجلس و دولت می‌گویند دستگاه قضایی چه کرده است، بیایند بازپرس ما را ببینند که با وجود کمترین امکانات چه خدمات شبانه روزی ارائه می‌کند.
وی گفت: یکی از راه‌های مبارزه با فساد این است که با فساد در حوزه‌های دیگر هم برخورد شود.
جعفری دولت آبادی در بخش دیگری از سخنانش موضوع امنیت اجتماعی را برای مردم بسیار مهم خواند و گفت: از همه معاونانم می‌خواهم در مبارزه با جرائم مهم پشتکار بالایی داشته باشند و در این خصوص تعامل خود را با پلیس مناطق افزایش دهند و این درست نیست که فردی در فلان منطقه تهران چندین نفر را با چاقو بزندو به راحتی فرار کند.
وی افزود: هر دادستانی برای هر منطقه باید بداند که چه برخوردی با این اشرار، درگیری‌های خیابانی و مزاحمان نوامیس داشته باشد و ما در تهران هم اکنون ۸ هزار حکم سرقت اجرا نشده، داریم که جای سوال دارد.
جعفری دولت آبادی گفت: باید دادستان‌ها حضور بموقع داشته باشند نه اینکه اتفاقی و جرمی رخ دهد بعد بخواهیم برخورد کنیم و اخیراً​ در تهران با هوشیاری یکی از معاونان دادستانی از برگزاری مراسم شوی مختلط لباس جلوگیری شد و معلوم نبود اگر این گونه مراسم‌ها برگزار می‌شد چقدر باید هزینه می‌دادیم و چقدر آبروی نظام می‌رفت؟
دادستان عمومی و انقلاب تهران در همین زمینه از معاونان خود خواست مدیریت خود را در منطقه و ناحیه بالا ببرند و هماهنگی با پلیس و مسئولان محله را از یاد نبرند.
وی درباره عملکرد برخی رسانه‌ها هم گفت: در این شرایط باید از ایجاد فضای اضطراب در مردم جلوگیری کرد نه اینکه روزنامه‌ای بیاید ۱۰ تیتر منفی بزند و همچنین رسانه‌ها نباید ترویج یأس و ناامیدی کنند و مطرح کردن ادعای وجود بن بست در مشکلات کشور در برخی رسانه‌ها بر خلاف نظر امام راحل و مقام معظم رهبری است چرا که ما در کشور بن بست نداریم.
جعفری دولت آبادی افزود: برخی سایت‌ها و روزنامه‌ها نیز منافع ملی کشور را مد نظر ندارند که در همین خصوص در خصوص روابط میان مردم ایران و عراق مطالبی منتشر شد که برای مدیرمسئول دو روزنامه کیفرخواستی صادر شده است.
وی درباره محکومان مالی بویژه محکومان مهریه نیز گفت: در قانون آمده که اصل بر اعسار است.
جعفری دولت آبادی در همین زمینه از معاونان خود و دادستان‌های شهرستان‌های تهران خواست حتما همه زندان‌ها را بررسی کنند تا حد امکان کسی به خاطر مهریه در زندان نباشد مگر اینکه فرد مالی دارد و عمداً​ پرداخت نمی‌کند.
دادستان عمومی و انقلاب تهران در خصوص موضوع احتکار هم گفت: در این قضیه میان سازمان تعزیرات و دادستانی اختلاف نظر وجود دارد و به همین علت قرار شد در خصوص احتکار، وزارت صنعت، معدن و تجارت شکایت و اعلام احتکار کند چرا که در برخی انبار‌ها کالا‌ها به تدریج وارد بازار می‌شود و احتکار نیست.
وی گفت: در خصوص احتکار از همه معاونانم می‌خواهم موضوع را با آقای نجفی معاون اول دادستانی هماهنگ کنند.
جعفری دولت آبادی افزود: حتماً​ مقامات قضایی استان ارتباطشان را با پلیس بیشتر کنند و بر عملکرد قضات و دیگر کارکنان خود نیز نظارت داشته باشند.
دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: ۷۰۰ قاضی در تهران مشغول فعالیت هستند و نباید اجازه دهیم تعدادی بسیار انگشت شمار تخلفی کنند و اگر قاضی در محیط کار تخلف کرد شفاهی و کتبی​ به ما اعلام کنند.
وی در خصوص عملکرد شورای حل اختلاف هم افزود: این شورا خدمات فراوانی در کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضائیه داشته است و ما شورا‌های حل اختلاف تخصصی داریم و مدت‌ها درخواست اهالی فرهنگ و رسانه این بود که شورای حل اختلاف مربوط به حوزه هنر، فرهنگ و ورزش هم تشکیل شود که این شورا نیز امروز آغاز به کار می‌کند.
 
دستگیری مدیر شرکت ایرتویا و یکی از کارمندان گمرگ درباره پرونده خودرو‌های وارداتی
دادستان عمومی و انقلاب تهران از دستگیری مدیر شرکت ایرتویا و یکی از کارمندان گمرگ در رابطه با پرونده خودرو‌های وارداتی خبر داد.
عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران در حاشیه نشست با معاونان دادسرای تهران و دادستان‌های شهرستان‌های تابعه افزود​: به لحاظ تشکیل شعب ویژه و تراکم اقدامات صورت گرفته این جلسه نسبت به جلسه قبل کمی با فاصله زمانی تشکیل شد و به دلیل هماهنگی برخی سیاست‌ها، ابلاغ موارد مهم و بعضی توصیه‌ها جلسه امروز برگزار شد تا بر هماهنگی بین دادستان‌های شهرستان‌ها، پیشگیری از وقوع جرم، کمک برای رفع برخی مشکلات کشور و همکاری با پلیس تاکید شود.
وی درپاسخ به سوالی در رابطه با برخورد با اخلالگران ارزی و بازداشتی‌های اخیر
تصریح کرد: این موضوع یکی از سیاست‌های جدی است که دستگاه قضایی با هماهنگی بانک مرکزی و وزارت کشور و سایر دستگاه‌های مرتبط در پیش گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه خرید و فروش ارز در خارج از صرافی‌ها جرم تلقی می‌شود، افزود: با هماهنگی‌هایی که روز گذشته صورت گرفت ۴۰ نفر دیگر علاوه بر دستگیری ۱۳ نفر در چهارشنبه هفته گذشته، دستگیر شدند که از این ۴۰ نفر حدود ۸ کیلوگرم طلا، ۱ میلیون لیر ترکیه، ۱۷۰ هزا دلار و ۲۱ دستگاه کارتخوان (POS) کشف شد که نشان می‌دهد این افراد خرید و فروش را به معابر انتقال داده‌اند.
دادستان تهران از پلیس خواست با قاطعیت این جمع‌آوری‌ها را ادامه دهد و توجه بانک مرکزی و سایر دستگاه‌ها را نیز به کمک در این زمینه معطوف کرد.
وی سیاست دادستانی در برخورد با اخلالگران ارزی در معابر از طریق فروش ارز بصورت غیرقانونی را جدی اعلام کرد.
جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به سوالی درباره آخرین اخبار از شرکت‌هایی که برای پیش‌فروش خودرو اقدام می‌کنند، گفت: در مورد پرونده‌های وارداتی خودرو، یک پرونده از بندرعباس به دادگاه ارجاع و تکمیل تحقیقات آن به تهران اعلام شده است که ظرف چند روز گذشته در این زمینه مدیر شرکت گروه ایر تویا و یکی از کارکنان گمرک دستگیر شده و تحقیقات پرونده در حال انجام است.
دادستان تهران اضافه کرد: در مورد پرونده واردات خودرو که مربوط به بیش از شش هزار خودرو است نیز دو نفر دستگیر شده‌اند که تحقیقات وارد باب‌های جدیدی شده و پیشرفت خوبی داشته است و امیدواریم این پرونده زودتر به نتیجه برسد.
وی در مورد رسانه‌هایی که با انتشار برخی اخبار به اختلاف افکنی میان مردم ایران و عراق اقدام کرده بودند، افزود: بعد از اینکه این اخبار منتشر شد، دادستانی تعدادی از سایت‌ها و روزنامه‌ها را احضار کرده و تذکر داد و روز گذشته مدیران مسئول دو روزنامه شرق و شهروند که اخبار اولیه را اعلام کرده بودند، احضار و تفهیم اتهام شدند و کیفرخواست آن‌ها صادر شده است.
دادستان تهران از همه رسانه‌ها خواست که در انتشار اخبار مربوط به سیاست‌ها و مصالح کشور، به مصوبات و ابلاغ‌های وزارت ارشاد و ... توجه داشته باشند و تاکید کرد: دادستانی حتی در این زمینه به تعلل متهم شد، ولی در واقع اینگونه نبود و لذا رسانه‌ها باید خطوط قرمز مطبوعات کشور را رعایت کنند و برگزاری نشست‌های تعاملی با رسانه، مانعی نیست که اگر جرمی مرتکب شدند، تعقیب نشوند.
جعفری دولت‌آبادی از وزارت ارشاد خواست در این بخش بیشتر کمک کند چرا که این همکاری می‌تواند هزینه‌های مبارزه را کاهش دهد.
وی عملکرد دستگاه قضا در مبارزه با فساد را تا حدی که در توان و امکانات بوده است قابل توجه عنوان و تاکید کرد: ظرف سه ماه ۶۳ کیفرخواست صادر شد و ۳۰ نفر محکوم به زندان معرفی شده‌اند، علاوه بر این ۱۶۰ نفر تحت تعقیب قضایی قرار گرفته و افراد زیادی در حال حاضر در بازداشت هستند که نشان می‌دهد تلاش ما جدی است و این مبارزه باید با همکاری سایر دستگاه‌ها انجام شود، بنابراین علاوه بر اینکه باید به دستگاه قضایی کمک شود نباید قوه قضاییه در این مبارزه تنها بماند یا تخریب شود.
 
 
https://akhbarbank.com/vdcivvaq.t1ap52bcct.html
تازه ترین اخبار