۰
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۱

پیامی که کنسول PS۴ را از کار می‌اندازد!

پیامی که کنسول PS۴ را از کار می‌اندازد!
تا اطلاع ثانوی تنظیمات بخش پیام های حساب کاربری کنسول PS4 خود را روی حالت «خصوصی» قرار دهید چرا که ظاهرا یک پیام مخرب می تواند دستگاه شما را دچار مشکل کند و مجبور به اعمال تنظیمات کارخانه شوید!

وجود حفره های امنیتی و گلیچ ها در اغلب نرم افزارها نظیر سیستم های عامل، کنسول ها و بازی های ویدیویی موضوع جدید و عجیبی نیست و سازندگان و توسعه دهندگان همواره با رفع مشکلات و ایرادات در تلاش ارتقای کیفیت محصولات خود هستند.

در این میان، به نظر می رسد کاربران کنسول PS4 به تازگی با یک حفره و گلیچ جدید آشنا شده اند که از طریق ارسال یک پیام مخرب به وجود آمده و در حال حاضر نیز این پیام خطرناک دست به دست دارندگان این دستگاه می چرخد و منجر به خرابی کنسول ها و بازگشت به تنظیمات کارخانه می شود!

به سرعت تنظیمات بخش پیام های حساب کاربری کنسول PS4 خود را روی حالت «خصوصی» قرار دهید!

بر این اساس، اخیرا گزارش هایی مبنی بر قفل شدن کنسول PS4 پس از دریافت یک پیام خصوصی از شخص ناشناس توسط کاربران و دارندگان این دستگاه در انجمن معتبر و معروف «ردیت» (Reddit) به چشم می خورد که ظاهرا این پیام مخرب بازیکنان را به دردسر انداخته و آن ها را مجبور به اعمال تنظیمات کارخانه کرده است.

ماجرا از جایی آغاز می شود که عده ای از کاربران کنسول PS4 هنگام تجربه بازی های ویدیویی یک پیام حاوی گلیچ و کدهای مخرب دریافت می کنند که این پیام خصوصی به سرعت دستگاه شما را از کار می اندازد. حال طبق گزارش کاربران، برای رفع این خرابی به ناچار باید از گزینه بازگشت به تنظیمات کارخانه استفاده کنید که در این صورت تمامی اطلاعات ذخیره شده در دستگاه نظیر بازی های ویدیویی، تم ها، برنامه ها و غیره حذف می شود.

گفته می شود کاربرانی که تنظیمات بخش پیام های حساب کاربری شبکه پلی استیشن نتورک خود را روی حالت «خصوصی» قرار داده اند، این پیام را دریافت نمی کنند و بدین خاطر، این افراد بدون هیچ ایراد و مشکلی می توانند از بازی های ویدیویی و سایر امکانات کنسول خود استفاده کنند.
پیامی که کنسول PS4 را از کار می اندازد!
نکته قابل توجه این است که برخی از کاربران موفق به حذف این پیام مخرب از روی کنسول خود شده اند و برخی دیگر قادر به حذف این پیام حاوی گلیچ نیستند و برای رهایی از این ایراد دردسرساز، مجبور به اعمال تنظیمات کارخانه شده اند.
دریافت یک پیام خصوصی از فرد ناشناس می تواند کنسول پلی استیشن 4 را به کلی قفل کند و مجبور به اعمال تنظمات کارخانه شوید.
بنابراین، چنانچه در این چند روز یک پیام خصوصی از فرد ناشناسی دریافت کرده اید، هرگز این پیام را باز نکرده و در صورت امکان، سریعا آن را از حساب کاربری خود حذف کنید. پیشنهاد می کنیم برای حذف این پیام، از طریق نرم افزار پلی استیشن روی گوشی های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل آی او اس (iOS) و اندروید استفاده و حتی الامکان از ورود به بخش پیام ها در کنسول پلی استیشن 4 خودداری کنید.
در همین رابطه، ساعاتی پیش یکی از کاربران انجمن «ردیت» به نام Huntstarck از خرابی کنسول خود و سایر اعضای تیم توسط یک پیام خصوصی ناشناس خبر داد. این کاربر در خصوص مشکل جدید کنسول پلی استیشن 4 گفت:
حتی نمی توان این پیام مخرب را از طریق برنامه پلی استیشن روی موبایل های هوشمند نیز حذف کرد! من در حال تجربه بازی Rainbow Six: Siege بودم که یکی از بازیکنان تیم مقابل با ساخت یک حساب کاربری جعلی، یک پیام خصوصی به کل اعضای تیم من ارسال کرد. وقتی این پیام را باز کردیم، نه تنها بازی کل تیم ما خراب شد، بلکه کنسول پلی استیشن 4 اعضای تیم نیز قفل شد و برای رفع این مشکل مجبور به اعمال تنظیمات کارخانه شدیم.
پیامی که کنسول PS4 را از کار می اندازد!
همچنین، طبق گفته های این بازیکن، به نظر می رسد یکی از اعضای تیم این پیام مخرب را دریافت نکرده و کنسول پلی استیشن 4 وی با مشکل خاصی مواجه نشده است. با بررسی های صورت گرفته، مشخص شد که این بازیکن تنظیمات بخش پیام های حساب کاربری پلی استیشن خود را روی حالت خصوصی قرار داده و از آنجا که این پیام توسط یک فرد ناشناس به کلیه کاربران و دارندگان کنسول پلی استیشن 4 ارسال می شود، دستگاه وی این پیام دردسرساز را دریافت نکرده و این فرد بدون هیچ ایرادی به ادامه تجربه بازی Rainbow Six: Siege پرداخته است.
این کاربر ردیت ادامه داد:
در این بین، فقط و فقط یکی از اعضای تیم من به خاطر اینکه تنظیمات بخش پیام های حساب کاربری کنسول خود را روی حالت خصوصی قرار داده بود، از این پیام مخرب جان سالم به در برد و بدون هیچ ایرادی به ادامه تجربه بازی پرداخت. از این رو، پیشنهاد می کنم که سریعا تنظیمات بخش پیام های حساب کاربری کنسول خود را روی حالت خصوصی (Private) قرار دهید.
دقایقی پس از انتشار گزارش کاربر Huntstarck در انجمن ردیت، یکی دیگر از کاربران کنسول PS4 به نام That Pissed Off Dude به مشکل مشابهی اشاره کرد. وی مدعی است که هنگام تجربه بازی «راکت لیگ» یک پیام خصوصی از یک فرد ناشناس دریافت می کند و پس از گذشت دقایقی، ناگهان کنترلر کنسول وی از کار می افتد. جالب اینجا است که این بازیکن حتی به منوی اصلی کنسول پلی استیشن 4 نیز دسترسی ندارد و بازگشت به تنظیمات کارخانه برای وی امکان پذیر نیست.
پیامی که کنسول PS4 را از کار می اندازد!
این کاربر در انجمن ردیت در این باره چنین توضیح داد:
من حین تجربه بازی Rocket League با این مشکل برخورد کردم. دقایقی پس از دریافت یک پیام خصوصی از یک فرد ناشناس، کنترلر کنسول PS4 من از کار افتاد و نمی توانستم هیچ کار خاصی انجام دهم. همچنین، بنده در حال حاضر به صفحه «خانه» (Home) کنسول نیز دسترسی ندارم و هر از چند گاهی، با ارور «گزارش مشکل» رو به رو می شوم که حتی گزارش ایراد پیش آمده نیز برای من مقدور نیست.
شرکت سرگرمی های تعاملی سونی هنوز بیانیه ای برای این مشکل مهم منتشر نکرده است.
با وجود اینکه هر لحظه به تعداد این گزارش ها اضافه می شود، اما سونی کماکان در قبال مشکلات کاربران خود هیچ واکنشی نشان نداده و هنوز هیچ بیانیه رسمی از سوی این شرکت ژاپنی منتشر نشده است. هرچند، به نظر می رسد سونی سریعا به بررسی این ایراد جدی می پردازد و طی چند ساعت آینده، روش ها و نحوه رفع این مشکل را با بازیکنان و کاربران کنسول های پلی استیشن 4 در میان می گذارد.
پیامی که کنسول PS4 را از کار می اندازد!
به علاوه، ممکن است شرکت سونی برای رفع مشکل فریز شدن کنسول، آپدیت و به‌روزرسانی کوچکی منتشر کند که دریافت و نصب آن برای کلیه کاربران الزامی باشد.
در هر صورت، توصیه می کنیم که به سرعت به بخش تنظیمات پیام های حساب کاربری پلی استیشن خود مراجعه کنید و تا اطلاع ثانوی، تنظیمات این بخش حساب کاربری خود را روی حالت «خصوصی» (Private) قرار دهید.
برای انجام این فرآیند، مسیر زیر را طی کنید:
  • از طریق منوی اصلی کنسول پلی استیشن 4 وارد بخش «تنظیمات» (Settings) شوید.
    از میان گزینه های مختلف، روی گزینه «مدیریت حساب کاربری» (Account Management) کلیک کنید.
    به بخش Privacy Settings مراجعه کنید.
    حال، رمز عبور و یا پسورد حساب کاربری پلی استیشن خود را وارد کنید.
    سپس به بخش «اطلاعات شخصی» (Personal Info) مراجعه و روی گزینه «پیام ها» (Messaging) کلیک کنید.
    هم اکنون در بخش دریافت پیام خصوصی، گزینه «خصوصی» (Private) را تیک بزنید.
از دیگر خبرهای مرتبط با کنسول PS4 و شبکه پلی استیشن نتورک می توان به امکان تغییر نام کاربری بازیکنان اشاره کرد. به طور دقیق تر، سرانجام شرکت سرگرمی های تعاملی سونی پس از گذشت بیش از یک دهه، امکان تغییر نام کاربری بازیکنان در شبکه پلی استیشن نتورک را فراهم می کند و این ویژگی اوایل سال آینده میلادی به PSN اضافه می شود.
بد نیست بدانید تغییر نام کاربری برای بار اول رایگان است و هیچ هزینه ای را به دنبال ندارد، اما در صورتی که بیش از یک بار اقدام به تغییر نام کاربری خود کنید، به ازای هر بار تغییر به اجبار باید مبلغ 9.99 دلار به شرکت سونی پرداخت کنید. ناگفته نماند که تغییر نام کاربری در شبکه ایکس باکس لایو نیز به همین صورت انجام می شود.
حال، دیدگاه شما در رابطه با گلیچ و یا مشکل جدید و صد البته دردسر ساز کنسول PS4 چیست؟ آیا شما هم این پیام مخرب را روی دستگاه خود دریافت کرده اید؟ بی صبرانه منتظر دیدگاه ها و نظرات شما هستیم.
 
https://akhbarbank.com/vdcgu793.ak9ww4prra.html
تازه ترین اخبار