عدم توقف نماد ۱۰ بانک و شرکت مشمول تحریم آمریکا

25 مهر 1397 ساعت 9:36

در پی اعمال تحریم آمریکا علیه ۱۰ بانک و شرکت بورسی و فرابورسی و ۱۰ شرکت غیر بورسی، بهتر است سازمان بورس به چند دلیل نماد این گروه را نبندد.


به گزارش اخبار بانک، در پی تصمیم جدید آمریکا، 20 شرکت و بانک بورسی و غیربورسی در فهرست تحریم قرار گرفتند و در این میان 10 بانک و شرکت شامل بانک های ملت ، پارسیان ، بانک سینا و  بانک مهر اقتصاد (فرابورسی) ، گروه بهمن، فولاد مبارکه اصفهان، کالسیمین، تراکتورسازی ایران ، توسعه معادن روی ایران و تکنوتار در بورس و فرابورس حضور دارند.

براساس این گزارش، با این رویداد برخی از فعالان بازار به دنبال این پاسخ بوده و هستند که آیا سازمان بورس برنامه ایی برای توقف نماد 10 بانک و شرکت فوق دارد یا خیر؟

بررسی ها نشان می دهد در گذشته هم تحریم های آمریکا مشمول شرکت های بورسی و فرابورسی شده اما توقف نمادی رخ نداده است. از سوی دیگر این بانک ها و شرکت ها از قبل هم رابطه ایی با آمریکا نداشتند و برخی هم از گذشته تحریم شده بودند. علاوه بر این توقف نماد می تواند منجر به دادن سینگال جو روانی منفی به بازار سهام و همچنین بلوکه شدن بی دلیل سرمایه های سهامداران شود .

بنابراین دربرابر تقاضای برخی به توقف نماد 10 بانک و شرکت فوق، سازمان بورس برنامه ایی برای توقف نماد 10 شرکت ندارد و نماد این گروه امروز باز خواهند بود اما ممکن است با توضیحات برخی شرکت ها در کدال همراه باشد.
 


کد مطلب: 63834

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/63834/عدم-توقف-نماد-۱۰-بانک-شرکت-مشمول-تحریم-آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com