۰
با مشارکت بانک ملت و شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران و تولید هالوفایبر صافی دیالیز، سالانه از ۲۰ میلیون یورو خروج ارز از کشور جلوگیری خواهد شد.
صرفه جویی ارزی  ۲۰ میلیون یورویی با مشارکت بانک ملت
به گزارش اخبار بانک به نقل از روابط عمومی بانک ملت، مدیرعامل بانک ملت، مدیرعامل جمعیت هلال احمر، استاندار البرز و مدیرعامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران در نشستی مشترک، از تولید هالوفایبر صافی دیالیز برای نخستین بار در کشور خبر دادند.
 
دکتر محمد بیگدلی، مدیرعامل بانک ملت در این نشست با بیان این نکته که بانک های کشور همیشه در خدمت دولت، تولید و اشتغال بوده اند، اظهار داشت: بیش از ۸۰ درصد تامین مالی کشور از سوی نظام بانکی صورت می گیرد و بانک ملت نیز با اعطای بیشترین میزان تسهیلات، رتبه نخست را در این زمینه به خود اختصاص داده است.
 
وی با تاکید بر این نکته که بانک ملت در راستای ایفای مسوولیت های اجتماعی خود در تمامی حوزه ها به ویژه حوزه سلامت مشارکت فعالی داشته است، گفت: ما در این بانک، خدمت به جامعه، مردم و اقتصاد کشور و همچنین کمک به ایجاد اشتغال را وظیفه خود می دانیم.
 
مدیرعامل بانک ملت به مشارکت فعال این بانک در حوزه درمان، پزشکی و سلامت اشاره کرد و ادامه داد: اعطای تسهیلات خرید ۴۰۰ دستگاه آمبولانس به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد ریال، تکمیل بیمارستان فارابی با یک هزار میلیارد ریال تسهیلات، تکمیل بیمارستان مهدی کلینیک با دو هزار میلیارد ریال و اعطای ۱۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات به سازمان تامین اجتماعی، بخشی از اقدامات حمایتی بانک ملت در بخش درمان کشور بوده است.
 
وی آمادگی بانک ملت را برای حمایت از طرح هایی که به جلوگیری از خروج ارز از کشور کمک می کند، اعلام کرد و افزود: با طرح تولید هالوفایبر صافی دیالیز، اشتغال خوبی ایجاد می شود ضمن این که کاهش هزینه و زمان درمان بیماران دیالیزی نیز از دیگر اثرات مثبت این طرح بزرگ است.
 
دکتر بیگدلی، جمعیت هلال احمر را از مشتریان خوب بانک ملت خواند و اعلام کرد که بانک ملت به عنوان بزرگ ترین بانک خصوصی کشور، برای راه اندازی این پروژه یک هزار میلیارد ریال تسهیلات تخصیص داده است که با انجام اقدامات لازم، اعطای آن شروع خواهد شد.
 
وی تاکید کرد که بانک ملت در طرح های دیگر در حوزه سلامت و درمان و در راستای ایجاد اشتغال و جلوگیری از خروج ارز از کشور، آماده مشارکت و حمایت مالی است.
 
دکتر محمدعلی نجفی، استاندار البرز هم در سخنانی با قدردانی از مشارکت بانک ملت در راه اندازی این پروژه بزرگ ملی، اظهار داشت: خوشبختانه عملکرد این بانک در استان رضایت بخش بوده و عملکرد کارکنان، رضایت مشتریان و مردم را جلب کرده است.
 
وی با اشاره به این نکته که تولید هالوفایبر صافی دیالیز علاوه بر ایجاد اشتغال، باعث صرفه جویی ارزی و کمک به درمان بیماران دیالیزی خواهد شد، عملکرد هلال احمر را قابل ستایش خواند و ادامه داد: خوشبختانه بانک هایی مانند بانک ملت نگاه ویژه ای به بخش سلامت کشور دارند و امیدواریم با نگاه بلند مسوولان این بانک و آمادگی استانداری، طرح های خوبی در استان اجرایی شود.
 
دکتر علی اصغر پیوندی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر کشور هم با بیان این نکته که این سازمان با سابقه ۹۵ سال، حرف های زیادی برای گفتن در سطح آسیا دارد، اظهار داشت: بیماران دیالیزی نیازمند توجه خاصی هستند و در این راستا از چند سال پیش، مطالعات کارشناسی پروژه تولید هالوفایبر صافی دیالیز با مشارکت بانک ملت انجام شده است که امیدواریم به بهترین شکل ممکن و با اتکا به نیروهای توانمند داخلی به مرحله اجرا درآید.
 
فرزاد سالارالدینی، مدیرعامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران نیز با اشاره به شروع به کار این شرکت در سال ۷۲ با تولید سرنگ، اظهار داشت: سهم از بازار این شرکت از بازار صافی دیالیز، ۴۵ درصد است و از ۵۴۰ مرکز دیالیز کشور،۴۵۰ مرکز، مشتری محصولات این شرکت هستند.
 
وی با اشاره به این نکته که هم اکنون بیش از ۳۰ هزار بیمار دیالیزی در کشور وجود دارند که این رقم سالیانه حدود ۸ درصد رشد می کند، یادآور شد: هم اکنون هر سال ۲۲ میلیون یورو بابت واردات فیبرهای صافی دیالیز، ارز از کشور خارج می شود که با تولید این محصول در داخل کشور، سالانه حدود ۲۰ میلیون یورو صرفه جویی ارزی صورت خواهد گرفت و ۱۵ میلیون یورو نیز انتفاع کشور در سال خواهد بود.
 
سالارالدینی با بیان این نکته که با راه اندازی این پروژه برای ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد خواهد شد، اضافه کرد: علاوه بر این، تولید این محصول در داخل کشور، کاهش هزینه درمان بیماران دیالیزی، دستیابی به دانش فنی پیشرفته تولید هالو فایبر و کاهش زمان درمان بیماران دیالیزی از چهار ساعت به سه ساعت در مرحله نخست و در مرحله بعدی به دو ساعت را در پی خواهد داشت.
 
این گزارش حاکیست، مدیران حاضر در نشست پس از مراسم، از بخش های مختلف شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران بازدید کردند.
 
بر اساس این گزارش، در این مراسم، سعید نصری و سیدابوطالب دیبایی معاونان مدیرعامل، محسن شجاع و فرشاد جهاندیده مدیران شعب منطقه چهار تهران و استان البرز و همچنین زهره صادقی رییس شعبه هجرت، مدیرعامل بانک ملت را همراهی می کردند.
https://akhbarbank.com/vdcayani.49new15kk4.html
تازه ترین اخبار