۰
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۱

تورم ونزوئلا به ۱.۴ میلیون درصد می‌رسد

صندوق بین‌المللی پول بر پایه یافته‌های خود اعلام کرد تورم ونزوئلا تا پایان سال ۲۰۱۸ از ۱.۴۷ میلیون درصد خواهد گذشت.
به گزارش ایسنا به نقل از سی‌ان‌ان، به دلیل سال‌ها هزینه‌کرد بالای دولت در امور رفاهی و سوءمدیریت در اداره کشور، ونزوئلا با پدیده ابرتورم کم‌سابقه‌ای مواجه است و نرخ تورم در این کشور مدام بالاتر می‌رود.

این سومین مرتبه است که صندوق بین‌المللی پول، پیش‌بینی خود از نرخ تورم در این کشور را افزایش می‌دهد. در دو مرتبه قبلی، پیش‌بینی تورم سالانه ونزوئلا معادل ۱۳ هزار درصد و یک میلیون درصد بود. همچنین انتظار می‌رود اقتصاد ونزوئلا امسال ۱۸ درصد کوچک‌تر شود.

علی‌رغم تورم شدید، دولت نیکلاس مادورو از سال ۲۰۱۳ تاکنون معادل ۲۴ مرتبه سطح حداقل دستمزدها را افزایش داده است که این مساله به نوبه خود منجر به چاپ پول بیشتر و تعطیلی کسب وکارها شده است.

با این حال مادورو کماکان امیدوار به حل مساله است و اظهار کرده که مردم ثابت قدم باشند و دولت را بدون در نظر گرفتن ایدئولوژی و جایگاه سیاسی خود حمایت کنند، چرا که ونزوئلا نیاز دارد به مافیای اقتصادی پایان دهد.

وی در سخنان عجیبی گفته که از این که آینده اقتصاد ونزوئلا باید چگونه باشد دیدگاه درستی داریم و به آن دست خواهیم یافت.

علی رغم وعده مادورو به تثبیت بازار ارز با استفاده از ارز مجازی پترو، برخی تحلیل‌گران حتی نسبت به وجود خارجی این ارز شک دارند و هنوز هیچ فروشگاه یا مغازه ای در ونزوئلا، استفاده از پترو را آغاز نکرده است.

ونزوئلا روز هشتم اکتبر اعلام کرده بود در نظر دارد حقوق شهروندان را بر حسب پترو پرداخت کند.
https://akhbarbank.com/vdcgz793.ak9wz4prra.html
تازه ترین اخبار