۱
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۱

سهام‌داران برای خرید به صف شدند

یک روز صف فروش، یک روز صف خرید؛ بورس در این روزها غیر قابل پیش‌بینی‌تر از گذشته شده، ریسک‌های سیستماتیک موجود در بازار سرمایه بیش از گذشته سرمایه‌گذاران را در تصمیم‌گیری مردد کرده است. عرضه‌های نابهنگام برخی از حقوقی‌ها نیز در این روند، تاثیرگذار است.
سهام‌داران برای خرید به صف شدند
به گزارش اخبار بانک به نقل از ایسنا، امروز برخلاف روز گذشته پس شروع ساعت معاملاتی بورس اوراق بهادار، شاخص کل شاهد افزایش بود؛ به طوری که تا دقایق پایانی، معاملات رشد را تجربه کرد و پس از ۵۷۲۳ واحد افزایش تا رقم ۱۸۰ هزار و ۵۴۹ واحدی پیش رفت. شاخص کل هم وزن نیز پس از ۲۶۴ واحد رشد تا رقم ۲۸ هزار و ۷۱۴ واحدی افزایش یافت.

شاخص آزاد شناور ۶۰۱۱ واحد تقویت شد و به تراز ۱۹۳ هزار و ۲۷ واحدی رسید. شاخص بازار اول و بازار دوم نیز هر یک به ترتیب ۴۶۱۲ و ۹۷۸۰ واحد رشد کردند.

فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و ملی صنایع مس ایران هر یک به ترتیب ۴۵۰، ۳۳۰ و ۳۰۰ واحد تاثیر مثبت روی نوسانات شاخص بازار داشتند.

علی‌رغم افت شدید بازار در روز گذشته امروز بورس تهران روی دیگری را به سهامداران نشان می‌دهد. کمتر کسی از سهامداران خرد انتظار داشت یک روز پس از افت شدید قیمت‌ها و صف‌های فروش، به یکباره کل بازار، سبز رنگ شود و صف‌های فروش جای خود را به صف‌های خرید دهد.

عرضه‌ها و حتی جمع‌آوری سهام توسط برخی از حقوقی‌ها در این روزها بیش از گذشته در روند معاملات تاثیرگذار است و شرایط را برای معامله سهامداران خرد تا حدودی غیر قابل پیش‌بینی کرده است.  

در گروه محصولات شیمیایی امروز رشد یک دست بسیاری از نمادها را شاهد بودیم. تاپیکو، پتروشیمی پارس، پتروشیمی شازند، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی غدیر و گسترش نفت و گاز پارسیان تنها بخشی از شرکت‌هایی بودند که در این گروه تا مرز پنج درصد افزایش قیمت را در سهام‌شان تجربه کردند.

در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری نماد شرکت‌های بانک ملت، بانک تجارت و بانک صادرات ایران، بانک دی و بانک خاورمیانه از جمله نمادهایی بودند که رشد قیمت را تجربه کردند. این نمادها از سه تا مرز پنج درصد شاهد رشد قیمت بودند.

اما در طرف مقابل نماد بانک پارسیان صف فروش را تجربه کرد و پنج درصد در آخرین قیمت معامله خود را نشان داد. در گروه فلزات اساسی نیز شرایط بار دیگر افزایشی شد و سهام‌های بسیاری بودند که تا مرز پنج درصد رشد قیمت را تجربه کردند.

حجم معاملات نسبت به روز گذشته بیشتر شده بود. در گروه فلزات اساسی حجم معاملات ۲۹۴ میلیون سهم و اوراق مالی به ارزش حدود ۱۴۰ میلیارد تومان رسید و در گروه محصولات شیمیایی حجم معاملات رقم ۲۰۲ میلیون سهم دست یافت و حجم معاملات رقم ۱۱۰ میلیارد تومان را تجربه کرد.

خودرویی‌ها جزو گروه‌هایی بودند که یکباره چرخش کردند و بیشتر نمادهایشان نزدیک به پنج درصد رشد قیمت را رقم زدند. البته نمادهایی همچون فنرسازی زر، موتورسازان تراکتورسازی ایران و تولید محور خودرو از جمله نمادهایی بودند که قیمت‌شان کاهش پیدا کرد.

در عین حال نفتی‌ها امروز رشد یکدستی را تجربه کردند و برخی از نمادهایشان صف خرید را داشتند.

همچنین ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۹۴۵ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۲.۸ میلیارد سهم و اوراق مالی طی ۲۱۵ هزار و ۸۴۷ نوبت دادوستد بود.

آیفکس نیز امروز ۶۷.۷۳ واحد رشد کرد و توانست با نشستن در تراز ۱۹۹۵ واحدی بار دیگر خود را به کانال ۲۰۰۰ واحدی نزدیک کند. ارزش معاملات این بازار ۹۲۱ میلیارد سهم و اوراق مالی را تجربه کرد و حجم معاملات به رقم ۱.۱ میلیارد سهم و اوراق مالی رسید.
 
https://akhbarbank.com/vdcdn509.yt0sn6a22y.html
تازه ترین اخبار