۰
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۴

سطح توانگری مالی بیمه پاسارگاد اعلام شد

شرکت بیمه پاسارگاد برای هفتمین سال متوالی در سطح یک توانگری مالی قرار گرفت.
به گزارش اخبار بانک، طبق ارزیابی صورت های مالی مصوب سال۱۳۹۶ توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، شرکت بیمه پاسارگاد موفق به کسب سطح یک توانگری مالی مؤسسات بیمه با نسبت توانگری ۱۲۲ درصد شده است.
 
بر اساس گزارش های دریافتی، در اجرای ماده ۶ آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی مؤسسات بیمه (شماره ۶۹) و حسب بررسی و کنترل انجام شده، بر اساس آخرین صورت های مالی سال ۱۳۹۶و پس از اعمال تعدیلات ، نسبت توانگری مالی این شرکت برای سال ۱۳۹۷ معادل ۱۲۲ درصد (سطح یک)، مورد تأیید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.

یادآور می‌شود نسبت توانگری مالی این شرکت برای سال ۱۳۹۵ برابر با ۱۲۹ درصد، سال ۱۳۹۴ برابر با ۱۱۸درصد، سال ۱۳۹۳ برابر با ۱۱۵ درصد و این نسبت برای سال ۱۳۹۲ معادل ۱۰۵ درصد تعیین شده است. سطوح توانگری بیمه پاسارگاد در سال‌ های اخیر نشان می‌دهد که این شرکت‌ بیمه ، با داشتن توانگری ۱۲۲ درصد و در نظر گرفتن حاشیه ریسک بالا، توانسته‌ است همچنان توانگری مالی خود را در سطح مطلوب حفظ نمایند.

گفتنی است شرکت بیمه پاسارگاد از ابتدای اجرایی شدن آیین نامه شماره ۶۹ شورای عالی بیمه تا کنون، موفق به حفظ سطح یک توانگری مالی خود در صنعت بیمه شده و این در حالی است بیمه پاسارگاد توانسـته است با مدیریت صحیح منابع و برنامه های افزایش سرمایه شاخص توانگری مالی خود را رشد دهد. این نسبت بیانگر میزان توان مالی شرکت در قبال تعهدات خود است.

همچنین این شرکت طی سال های فعالیت خود با تکیه بر فن آوری اطلاعات، توجه به اصول مشـتری مداری، رعایت آیین نامه و مصـوبات شورای عالی بیمه و مدیریت آگاهانه بر ترکیب پرتفوی بیمه ای شرکت از طریق حضور در بازارهای جدید، بررسی ریسک های پیشنهادی و قبول آن ها بر اساس اصول بیمه گری و مدیریت ریسک توانسته است به جایگاه مطلوبی در میان شرکت های بیمه دست یابد. کسب این تأییدیه، موجب گسترش بازارهای بیمه‌ای و در نهایت بسترهای حضور در مناقصه‌های کلان بیمه‌ای و افزایش پرتفوی شرکت را فراهم می‌کند. حفظ و افزایش نسبت توانگری شرکت برای حفاظت از منافع تمامی ذی‌نفعان و استفاده بهینه از سرمایه سهام‌داران امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی‌ایران به عنوان نهاد ناظر از سال ۱۳۹۱ با در نظرگرفتن معیار نسبت توانگری مالی اقدام به نظارت بر شرکت‌های بیمه کرده ‌است. با توجه به خصوصی‌سازی و تغییر ساختار دولتی صنعت بیمه در ‌ایران،‌ این روش جدید نظارت مالی اهمیت بسیاری پیدا کرده است.
https://akhbarbank.com/vdccimqe.2bq1p8laa2.html
تازه ترین اخبار