نگاهی به نایاب‌ترین خودرو‌های دنیا و قیمت گزاف آن‌ها

20 مهر 1397 ساعت 10:10


صنعت خودروسازی تاکنون محصولات مختلفی را روانه بازار کرده است، این خودروها در تعداد انبوه تولید می‌شوند و به همین دلیل شاهد تولید هزاران دستگاه از یک مدل هستیم که شباهت‌های زیادی با هم دارند.

در این بین خودروهایی نیز هستید که تولید کم‌ آن‌ها باعث نایاب شدن‌شان شده است و همین امر قیمت این خودروها را نیز افزایش می‌دهد. بدون شک وقتی از خودروهای نایاب صحبت می‌کنیم با محصولاتی طرف هستیم که ویژگی‌های خاص و جالبی نسبت به خودروهای رایج بازار دارند و به این راحتی‌ها نمی‌توان از کنار این خودورهای نایاب رد شد.

با این حساب قصد داریم در ادامه با هم به نایاب‌ترین خودروهای دنیا و قیمت گزاف آن‌ها نگاهی داشته باشیم.

هوندا ان‌اس‌ایکس، تولید سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۵
نگاهی به نایاب‌ترین خودروهای دنیا و قیمت‌ گزاف آن‌ها
این خودرو در سال ۱۹۹۰ معرفی شد و در همان زمان توجه علاقه‌مندان دنیای خودرو را به خود جلب کرد. در این خودرو شاهد حضور یک پیشرانه از نوع V6 بودیم که چیزی حدود ۲۷۰ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می‌داد. به لطف این پیشرانه هوندا ان‌اس‌ایکس به راحتی به سرعتی حدود ۲۷۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کرد.
ویژگی‌های جالب هوندا ان‌اس‌ایکس به همین‌جا ختم نمی‌شود و با خودرویی طرف هستیم که به صورت کاملاً دست‌ساز تولید شده بود. این خودرو در زمان تولید چیزی حدود ۷۰ هزار دلار قیمت داشت و این روزها بین ۱۶۰ تا ۲۰۰ هزار دلار معامله می‌شود.
تنها ۱۰۰ دستگاه از خودروی هوندا ان‌اس‌‌ایکس تولید شده و همین امر این خودرو را جذاب و نایاب کرده است.
شورولت کامارو زد‌.ال‌.وان، تولید سال ۱۹۶۹
نگاهی به نایاب‌ترین خودروهای دنیا و قیمت‌ گزاف آن‌ها
انصافاً باید گفت خودروهای قدیمی شورولت جذابیت‌های خاصی دارند، خودروی کامارو زد.‌ال‌.‌وان نیز در سال تولید خود به عنوان محصولی جالب توجه و مشتری‌ پسند راهی بازار شد. این خودرو پیشرانه‌ای قدرتمند از نوع V8 داشت که بیشتر از ۴۲۷ اسب‌بخار نیرو در اختیار راننده قرار می‌داد.
شورولت از همان ابتدا این خودرو را در تعداد محدود تولید کرد و همین امر باعث افزایش قیمت آن در دراز مدت شد. کامارو زد.‌ال‌.‌وان در حال حاضر چیزی حدود ۴۵۰ هزار دلار قیمت‌گذاری می‌شود اما دیده شده است که نسخه‌های بهینه‌شده این خودرو با قیمت‌های گزاف‌تری بین ۸۰۰ تا یک میلیون دلار نیز معامله شده‌اند.
پکارد پنتر، تولید سال ۱۹۵۴
نگاهی به نایاب‌ترین خودروهای دنیا و قیمت‌ گزاف آن‌ها
این خودرو در حال حاضر چیزی حدود ۸۰۰ تا یک میلیون دلار قیمت می‌خورد، این قیمت‌گذاری گزاف بی‌دلیل نیست چرا که تنها ۴ دستگاه پکارد پنتر تولید شده است. این خودرو به صورت مفهومی تولید شد و قرار بود تکنولوژی‌های آینده‌ای که پکارد در خودروهای خود استفاده خواهد کرد را به نمایش بگذارد.
این خودرو به پیشرانه‌ای با ۲۷۵ اسب‌بخار نیرو مجهز بود و طراحی آن برای زمان‌ خودش بسیار آینده‌نگرانه و جالب به نظر می‌رسید. این خودرو با جزئیات زیادی طراحی شده بود و حتی امروز نیز جای خود را در دل هواداران خودرو باز می‌کند.
پگاسو زد.۱۰۲، تولید سال ۱۹۵۱
نگاهی به نایاب‌ترین خودروهای دنیا و قیمت‌ گزاف آن‌ها
به احتمال زیاد حتماً اسم پگاسو به گوش شما نخورده است اما جالب است بدانید این خودرو در زمان خود به‌عنوان سریع‌ترین خودروی دنیا شناخته می‌شد.
برند پگاسو مربوط به یک شرکت خودروسازی اسپانیایی بود و پگاسو زد.۱۰۲ به سرعتی معادل با ۲۴۱ کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کرد. این امر باعث شده بود در آن زمان هیچ خودرویی به گرد پگاسو زد.۱۰۲ نرسد.
یک پیشرانه ۳.۲ لیتری از نوع V8 در این خودرو تعبیه شده بود و در همان زمان عرضه نیز با یک خودروی گران‌قیمت طرف بودیم که گفته می‌شود قیمت آن حدود ۲ برابر یک خودروی فراری تولید دهه ۵۰ میلادی بود. بخت با پگاسو زد.۱۰۲ یار نبود و از این خودرو تنها ۶۸ دستگاه تولید شد.
لامبورگینی رونتون، تولید سال ۲۰۰۷
نگاهی به نایاب‌ترین خودروهای دنیا و قیمت‌ گزاف آن‌ها
تنها ۲۱ دستگاه از خودروی لامبورگینی رونتون تولید شده است که ۲۰ دستگاه از این تعداد در اختیار مشتریان قرار گرفته و یک دستگاه دیگر نیز در موزه لامبورگینی نگه‌داری می‌شود.
لامبورگینی مدعی است در طراحی این خودرو از پیشرفته‌ترین هواپیماهای جت الهام گرفته است و انصافاً هم باید گفت با خودروی طرف هستیم که شباهت‌ زیادی به جت‌های جنگی دارد. یک پیشرانه بزرگ ۶.۵ لیتری از نوع V12 مقدار ۶۴۱ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده لامبورگینی رنتون قرار می‌دهد. این خودرو در عرض ۳.۴ ثانیه به شتابی معادل ۱۰۰ کیلومتر دست می‌یابد و ۳۳۹ کیلومتر سرعت می‌گیرد.
این خودروی نایاب و پرسرعت لامبورگینی در حال حاضر قیمتی حدود ۱.۵ میلیون دلار دارد.
پاگانی هوایرا بی‌.سی، تولید سال ۲۰۱۷
 نگاهی به نایاب‌ترین خودرو‌های دنیا و قیمت گزاف آن‌ها
انصافاً باید گفت بیشتر خودروهای پاگانی نایاب و گران‌قیمت هستند، پاگانی هوایرا بی‌.‌سی نیز قیمتی حدود ۲.۵ میلیون دلار دارد و تنها ۲۰ دستگاه از این خودروی سریع و زیبا تولید شده است. گفته می‌شود الیاف کربنی که در ساخت این خودرو به خدمت گرفته شده چیزی حدود ۵۰ درصد نسبت به الیاف کربن معمولی سبک‌تر است و در نتیجه با خودروی بسیار سبک و چالاکی طرف هستیم که در عرض ۲.۸ ثانیه به شتاب یک‌صد کیلومتر دست پیدا می‌کند.
پاگانی هوایرا بی.‌سی به یک پیشرانه ۶ لیتری از نوع V12 مجهز است که ۷۴۰ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می‌دهد.
تابلوت لاگو گرند اسپرت، تولید سال ۱۹۴۸
نگاهی به نایاب‌ترین خودروهای دنیا و قیمت‌ گزاف آن‌ها
بسیاری از کارشناسان صنعت خودرو این محصول را اولین سوپرکار دنیا قلمداد می‌کنند، تابلوت لاگو گرند اسپرت در حال حاضر قیمتی حدود ۲.۵ میلیون دلار دارد و گفته می‌شود ملکه الیزابت دوم در دوران جوانی خود سوار بر یکی از این خودروها به گشت و گذار می‌پرداخته است.
از این خودرو تنها تعداد ۱۲ دستگاه ساخته شده است و به همین دلیل یکی از نایاب‌ترین خودروهای این فهرست شناخته می‌شود.
آلفا رومئو تیپو استرادال، تولید سال ۱۹۶۷
نگاهی به نایاب‌ترین خودرو‌های دنیا و قیمت گزاف آن‌ها
آلفا رومئو تنها ۱۸ دستگاه از این خودروی شیک و کلاسیک تولید کرد. اگر با برند‌های ایتالیایی خودروساز آشنا باشید حتماً به‌خوبی می‌دانید که آلفا رومئو همیشه طرح‌های آینده‌نگرانه‌ای در سر دارد. این امر را به خوبی می‌توان در آلفا رومئو تیپو استرادال مشاهده کرد.
طراحی این خودرو به اندازه‌ای جذاب است که به‌رغم گذشت نیم قرن از تولید آن باز هم خودرویی کاملاً امروزی و جدید به نظر می‌رسد و چه بسا حتی خودروسازان مدرن در محصولات خود ایده‌های زیادی از این خودرو گرفته باشند که در این زمینه می‌توان به طراحی خودروهای کوروت اشاره کرد.
آلفا رومئو تیپو استرادال به لحاظ سرعت نیز حرف‌های زیادی برای گفتن داشت و در عرض ۵.۵ ثانیه به شتاب یک‌صد کیلومتر دست پیدا می‌کرد و در مجموع ۲۵۶ کیلومتر سرعت می‌گرفت. این خودرو در حال حاضر با قیمتی حدود ۳ میلیون دلار در حراجی‌ها معامله می‌شود.
اولدزموبیل اف ۸۸، تولید سال ۱۹۵۴
نگاهی به نایاب‌ترین خودرو‌های دنیا و قیمت گزاف آن‌ها
انصافاً باید گفت سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعت برای خودرویی که در سال ۱۹۵۴ ساخته شده، سرعت چشمگیری است و اولدزموبیل اف ۸۸ در مقام یک خودروی مفهومی به راحتی به چنین سرعتی دست پیدا می‌کرد.
این خودرو به صورت کوپه و با دو صندلی طراحی شده بود و ظاهر بسیار شیک و اشرافی داشت. از آنجایی که اولدزموبیل اف ۸۸ به صورت مفهومی درست شده بود هرگز نسخه تجاری این خودرو رنگ بازار را ندید و این روزها مدل‌های مفهومی آن با قیمتی حدود ۳.۵ میلیون دلار به فروش می‌رسند.
ایکونا والکینو تیتانیوم، تولید سال ۲۰۱۶
نگاهی به نایاب‌ترین خودرو‌های دنیا و قیمت گزاف آن‌ها
همان‌گونه که از نام این خودرو پیداست بدنه‌ای تیتانیوم دارد و نتیجه همکاری مهندسین چینی و ایتالیایی است. ایکونا والکینو تیتانیوم از یک پیشرانه ۶.۲ لیتری از نوع V8 با ۶۷۰ اسب‌بخار بهره می‌برد و به لطف این پیشرانه قدرتمند در عرض ۲.۸ ثانیه به شتابی معادل یک‌صد کیلومتر دست پیدا می‌کند و سرعتی حدود ۳۵۴ کیلومتر دارد.
به لحاظ طراحی نیز با خودرویی طرف هستیم که جذابیت مدرن و امروزی دارد و سرعت و هیجان از سروروی این خودرو می‌بارد. این ویژگی‌های برای مشتری ارزان تمام نمی‌شود و ایکونا والکینو تیتانیوم قیمتی حدود ۳.۸ میلیون دلار دارد.
مرسدس‌بنز ۳۰۰ اس‌ال گالوینگ، تولید سال ۱۹۵۴
نگاهی به نایاب‌ترین خودرو‌های دنیا و قیمت گزاف آن‌ها
درهای این خودرو از بالا باز می‌شود که چنین ویژگی‌ برای یک خودروی محصول سال ۱۹۵۴ بسیار جالب توجه به نظر می‌رسد. از طرف دیگر تنها ۱۶۷ دستگاه از مرسدس‌بنز ۳۰۰ اس‌ال گالوینگ تولید شده که این امر نیز باعث نایاب شدن این خودرو و افزایش قیمت آن شده است.
مرسدس بنز ۳۰۰ اس‌ال قیمتی حدود ۴.۵ تا ۵ میلیون دلار دارد و در ساخت چندین مدل آن از آلیاژ آلومینیوم کمک گرفته شده که این مدل‌ها بسیار نایاب‌تر هستند.
مرسدس‌بنز برای این خودرو یک پیشرانه ۶ سیلندری در نظر گرفته بود که ۲۴۰ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می‌داد. مرسدس‌بنز مدعی است این خودرو در سال ۱۹۹۹ به عنوان بهترین خودروی اسپرت قرن لقب گرفته است.
کوئنیگزگ سی‌سی‌ایکس ترِویتا، تولید سال ۲۰۰۹
نگاهی به نایاب‌ترین خودرو‌های دنیا و قیمت گزاف آن‌ها
این خودرو ویژگی‌های خاصی دارد که در بین تمامی این ویژگی‌ها طراحی آن بیشتر به چشم می‌خورد. بدنه این خودروی نایاب و جذاب به صورت کاملاً شخصی‌شده پوشیده از الیاف کربن است و در نتیجه این خودرو در زیر پرتوهای خورشید نور را بازتاب می‌دهد تا این‌گونه به نظر برسد که میلیون‌ها دانه الماس روی این خودرو می‌درخشد.
این خودرو را به لحاظ سرعت و قدرت نیز نمی‌توان دست کم گرفت و یک پیشرانه قدرتمند ۱۰۱۸ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این پیشرانه ۴.۸ لیتر ظرفیت دارد و در عرض ۲.۹ ثانیه به سرعت یک‌صد کیلومتر دست پیدا می‌کند.
تنها ۲ دستگاه از کوئنیگزگ سی‌سی‌ایکس ترِویتا ساخته شده و همین امر باعث شده تا این خودرو ۵ میلیون دلار قیمت‌گذاری شود.
مرسدس‌بنز اس‌تایپ، تولید سال ۱۹۲۸
نگاهی به نایاب‌ترین خودرو‌های دنیا و قیمت گزاف آن‌ها
مرسدس‌بنز تنها ۱۵۰ دستگاه از این خودرو تولید کرده و از آنجایی که حدود یک قرن از ساخت آن‌ها می‌گذرد این روزها تنها چند دستگاه مرسدس‌بنز اس‌تایپ باقی نمانده است. یک پیشرانه ۶.۸ لیتری که ۱۸۰ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کرد را در این خودرو شاهد بودیم. کارشناسان صنعت خودرو مرسدس‌بنز اس‌تایپ را به لحاظ فنی خودرویی قملداد می‌کنند که از دوران خود جلوتر بود.
این امر باعث شد مرسدس‌بنز اس‌تایپ به‌رغم اینکه به‌عنوان یک خودروی مسابقه‌ای ساخته نشده بود بتواند در مسابقه‌های زیادی افتخار کسب کند. این خودرو اکنون چیزی بین ۵ تا ۶ میلیون دلار قیمت دارد.
فورد جی‌تی ۴۰، تولید سال ۱۹۶۴
نگاهی به نایاب‌ترین خودرو‌های دنیا و قیمت گزاف آن‌ها
سابقه تولید خودروهای فوق‌سریع برند فورد به سال ۱۹۶۴ باز می‌گردد و فورد جی‌تی ۴۰ به عنوان نقطه عطف واحد طراحی فورد در ساخت خودروهای فوق‌سریع شناخته می‌شود. این خودرو باهدف رقابت با خودروهای فراری طراحی شده بود و توانست ۴ مرتبه پشت‌سر هم مقام اول مسابقات لمنز را از آن خود کند.
تنها ۱۲ دستگاه از خودروی فورد جی‌تی ۴۰ تولید شده است و مشخص نیست چند دستگاه از آن‌ها هنوز سالم و سلامت هستند. این خودرو جذاب و کلکسیونی با قیمتی حدود ۷ میلیون دلار در حراج‌ها معامله می‌شود.
لامبورگینی وننو رودستر، تولید سال ۲۰۱۵
نگاهی به نایاب‌ترین خودرو‌های دنیا و قیمت گزاف آن‌ها
لامبورگینی ید طولایی در ساخت خودروهای نایاب و منحصربه‌فرد دارد. لامبورگینی وننو رودستر همانند سایر محصولات این برند سرعتی افسانه‌ای دارد و به یک پیشرانه V12 با ظرفیت ۶.۵ لیتر مجهز است. این پیشرانه ۷۴۰ اسب‌بخار نیرو در اختیار راننده قرار می‌دهد تا در عرض یک چشم به هم زدن به سرعتی حدود ۳۶۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.
تنها ۹ دستگاه از لامبورگینی وننو رودستر ساخته شده است و این خودرو چیزی بین ۸ تا ۹ میلیون دلار قیمت دارد.
بوگاتی رویال کلنر کوپه، تولید سال ۱۹۳۱
نگاهی به نایاب‌ترین خودرو‌های دنیا و قیمت گزاف آن‌ها
افرادی که این خودرو را از نزدیک مشاهده کرده‌اند مدعی‌اند با یک خودروی شاهانه و اشرافی طرف هستیم که در کنار ظاهر جذاب و کلاسیک، تجهیزات شیک و اشرافی در داخل دارد. کارشناسان صنعت خودروسازی مدعی هستند بوگاتی رویال کلنر کوپه در زمان بدی تولید شد و در غیر این صورت به یکی از خودروهای معروف و محبوب دنیال تبدیل می‌شود. تولید این خودرو به دوران رکود آمریکا باز می‌گردد و در آن زمان کسی به فکر خرید خودروهای لوکس و شیک نبود در نتیجه بوگاتی تنها ۶ دستگاه از آن تولید کرد.
جالب است بدانید در بوگاتی رویال کلنر یک پیشرانه ۱۲.۷ لیتری تعبیه شده بود که این حجم تاکنون در خودروهایی که تولید انبوه دارند مشاهده نشده است. این پیشرانه میزان ۲۵۰ اسب‌‌بخار نیرو در اختیار راننده قرار می‌داد. بوگاتی رویال کلنر کوپه چیزی حدود ۱۰ میلیون دلار قیمت دارد.
مایباخ اکسلرو، تولید سال ۲۰۰۴
نگاهی به نایاب‌ترین خودرو‌های دنیا و قیمت گزاف آن‌ها
این یکی از آخرین خودروهایی بود که خط تولید مایباخ راهی بازار کرد و انصافاً هم باید گفت با محصولی طرف هستیم که آبروی مایباخ را خریده است. این خودرو ابعاد بسیار بزرگی دارد اما جالب است بدانید به‌رغم این ابعاد بزرگ با یک خودروی دو صندلی طرف هستیم که چیزی بیشتر از ۲ تن وزن دارد.
مایباخ اکسلرو به یک پیشرانه بزرگ V12 با ظرفیت ۷۰۰ اسب‌بخار مجهز است و به رغم وزن زیاد و ابعاد بزرگ با خودروی چالاکی سروکار داریم که در عرض ۴.۴ ثانیه به شتابی برابر با یک‌صد کیلومتر دست پیدا می‌کند. این خودرو ۳۵۰ کیلومتر در ساعت سرعت می‌گیرد و چیزی بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون دلار قیمت دارد.
پورشه ۹۱۷‌ کی، تولید سال ۱۹۷۰
نگاهی به نایاب‌ترین خودرو‌های دنیا و قیمت گزاف آن‌ها
پورشه به این خودرو مدیون است و افتخارهایی زیادی در مسابقات لمنز برای برند پورشه بدست آورده است. تنها ۲۵ دستگاه از این خودرو ساخته شده و با محصولی بسیار سبک‌ و چالاک طرف هستیم که یک پیشرانه ۱۲ سیلندری دارد و ۶۳۰ اسب‌‌بخار نیرو تولید می‌کند.
به لطف این پیشرانه، پورشه ۹۱۷ کی در عرض ۲.۷ ثانیه به شتابی برابر با یک‌صد کیلومتر دست پیدا می‌کند و در یک چشم به هم زدن ۳۲۱ کیلومتر سرعت می‌گیرد.
جالب است بدانید نسخه‌ای از این خودرو که استیو مک‌کوئین بازیگر افسانه‌ای سینما در فیلم Le Mans سوار شده بود با قیمت گزاف ۱۴ میلیون دلار در حراجی به فروش رفته است. سایر این خودروها نیز چیزی بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون دلار قیمت‌گذاری می‌شوند.
مک‌لارن اف وان ال‌.‌ام، تولید سال ۱۹۹۸
نگاهی به نایاب‌ترین خودرو‌های دنیا و قیمت گزاف آن‌ها
بعید به نظر می‌رسد کسی عاشق خودرو باشد و به مک‌لارن اف وان ال.‌ام دل نبندد. نحوه باز شدن در‌های این خودرو، رنگ متالیک و جذاب آن و طراحی و ظاهر فریبنده این خودرو حکایت از محصولی بی‌عیب و نقص دارد.
سه سرنشین در این ین خودروی فوق‌سریع جای می‌گیرند و پیشرانه آن ۶۸۰ اسب‌بخار نیرو در اختیار راننده قرار می‌دهد تا در ۲.۹ ثانیه به میزان صد کیلومتر شتاب بگیرد. جالب است در قسمت داخل این خودرو شاهد سیستم ارتباط صوتی میان سرنشین‌ها هستیم چرا که زمانی که مک‌لارن اف وان ال‌.‌ام سرعت می‌گیرد دیگر صدای سرنشین‌ها به یکدیگر نمی‌رسد. این خودرو افسانه‌ای و نایاب چیزی حدود ۱۴ میلیون دلار قیمت دارد.
فراری جی‌تی اسپایدر، تولید سال ۱۹۵۶
نگاهی به نایاب‌ترین خودرو‌های دنیا و قیمت گزاف آن‌ها
این خودرو یکی از نایاب‌ترین خودروهای دنیاست چرا که فراری تنها یک دستگاه از آن تولید کرده است. به لحاظ ظاهری نیز در فراری جی‌تی‌ اسپایدر با خودرویی طرف هستیم که تجهیزات داخل آن زیبایی و جذابیت بیشتری نسبت به طراحی بیرونی این خودرو دارد. هزینه ساخت فراری جی‌تی اسپایدر تنها ۲۰ هزار دلار بوده است و این خودرو با قیمت ۹۵۰۰ دلار در سال ۱۹۵۶ به فردی با نام رابرت ام لی فروخته شد.
از زمان زمان تاکنون مدت زیادی گذشته است و این روزها فراری جی‌تی اسپایدر قیمتی بیشتر از ۲۰ میلیون دلار دارد. یک پیشرانه V12 با ظرفیت ۳ لیتر و ۲۶۰ اسب‌بخار نیرو را در این خودرو شاهد بودیم. این خودروی کلکسیونی فراری در عرض ۵.۲ ثانیه به سرعت یک‌صد کلیومتر در ساعت دست پیدا می‌کند و نهایت سرعت آن ۲۶۲ کیلومتر در ساعت است.
هلیسا د لیات، سال تولید ۱۹۲۱
نگاهی به نایاب‌ترین خودرو‌های دنیا و قیمت گزاف آن‌ها
به احتمال زیاد با اولین نگاه به این خودرو به این فکر افتاده‌اید که واقعاً کسی حاضر است بابت آن پول پرداخت کند؟
پاسخ این سؤال مثبت است و هلیسا د لیات در حال حاضر چیزی حدود ۲۰ میلیون دلار ناقابل قیمت دارد. این خودرو به سازوکار خاصی برای حرکت به جلو مجهز بود که ۸ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کرد. جالب است بدانید هلیسا د لیات چیزی حدود ۱۷۷ کیلومتر در ساعت سرعت می‌گیرد که برای یک خودروی ساخت سال ۱۹۲۱ واقعاً مثال‌زدنی است.
بدنه این خودرو از چوب ساخته شده است و در نتیجه وزن کمتری دارد و به همین دلیل در جاده با سرعت قابل‌قبولی به پیش میرود. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه خودروی پاریس حدود یک قرن پیش به نمایش گذاشت و در کمال تعجب، سازنده آن سفارش‌های زیادی برای تولید از جانب مشتریان دریافت کرد اما سرمایه لازم برای تولید را نداشت و تنها توانست ۳۰ دستگاه هلیسا د لیات تولید کند.
آستون مارتین دی‌بی‌آر وان، سال تولید ۱۹۵۶
نگاهی به نایاب‌ترین خودرو‌های دنیا و قیمت گزاف آن‌ها
این خودرو یکی از پرطرفدارترین خودروهای کلکسیونی دنیاست و امکانات و طراحی آن حتی نسبت به بسیاری از خودروهای امروزی برتری دارد.
در آستون مارتین دی‌پی‌ار وان شاهد حضور یک پیشرانه ۳.۰ لیتری بودیم که ۲۷۰ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می‌داد. به لطف این پیشرانه خودروی آستون مارتین دی‌بی‌آر وان توانست در چندین دور مسابقات لمنز و Nürburgring، افتخارات زیادی کسب کند.
این خودرو وزن بسیار کمی داشت و به همین دلیل شتاب خوبی در جاده می‌گرفت. تنها ۵ دستگاه از آستون مارتین دی‌بی‌ار وان تولید شده است و همین امر را می‌توان دلیل قیمت گزاف ۲۲.۵ تا ۲۵ میلیون دلاری این خودرو دانست.
جگوار ایکس‌‌.‌کی‌.‌اس‌.اس‌، سال تولید ۱۹۵۷
نگاهی به نایاب‌ترین خودرو‌های دنیا و قیمت گزاف آن‌ها
تنها ۱۶ دستگاه از این خودرو تولید شده است که از این تعداد ۱۲ دستگاه باقی مانده‌اند. نایاب بودن جگوار ایکس‌.‌کی‌.‌اس‌.‌اس باعث شده شاهد قسمت ۳۰ میلیون دلاری آن باشیم.
این خودرو به لحاظ طراحی نیز ظاهری اسپرت و جوان‌پسند دارد و برنده مسابقات مختلفی شده است. یک پیشرانه ۳.۴ لیتری از نوع V6 با میزان ۲۵۰ اسب‌بخار نیرو را در جگوار ایکس.‌کی‌.‌اس‌.‌اس‌ شاهد بویدم.
رولزرویس ۱۵ اچ‌پی، تولید سال ۱۹۰۴
نگاهی به نایاب‌ترین خودرو‌های دنیا و قیمت گزاف آن‌ها
این خودرو چیزی حدود ۳۵ میلیون دلار قیمت دارد و بسیار نایاب است چرا که تنها ۴ دستگاه از آن تولید شده که یکی از آن‌ها همچنان موجود باقی‌مانده است. لولزرویس ۱۵ اچ‌پی خودرویی بود که این برند معتبر را بیشتر به علاقه‌مندان خودرو معرفی کرد.
این خودرو برای مشتریان اشرافی طراحی شده بود و به همین منظور تودوزی‌های چرم و بهترین امکانات خودرو در آن زمان را برای رولزرویس ۱۵ اچی‌پی شاهد بودیم. رولزرویس در ساخت این خودرو دقت بسیاری به‌خرج داده بود و جزئیات مختلفی در آن حضور داشت که این امر را هنوز هم در خودروهای این برند لاکچری انگلیسی مشاهده می‌کنیم.
فراری ۲۵۰ تستا روسا، سال تولید ۱۹۵۷
نگاهی به نایاب‌ترین خودرو‌های دنیا و قیمت گزاف آن‌ها
این خودروی فراری در دوران شکوه و جلال خود در مسابقه‌های لمنز درخشش خوبی داشت. یک پیشرانه از نوع V12 با ظرفیت ۳۰۰ اسب‌بخار را در این خودروی کلکسیونی و نایاب فراری شاهد بودیم.
تنها تعداد ۳۴ دستگاه از خودروی فراری ۲۵۰ تستا رؤسا تولید شده است اما مشخص نیست از این تعداد چه مقدار هنوز وجود دارد چرا که این خودرو زیاد در حراجی‌های خودروهای کلکسیونی به چشم نمی‌خورد.
ظاهر جذاب و باابهت این خودرو باعث شده تا در پس از گذشت بیشتر از نیم قرن از تولید آن همچنان شاهد محبوبیت آن باشیم. این خودرو چیزی حدود ۴۰ میلیون دلار قیمت‌گذاری شده است اما گفته می‌شود مشتری‌های ثروتمندی هستند که اعداد نجومی‌تری نیز برای خرید‌ آن حاضرند پرداخت کنند.
در این قسمت به پایان فهرست نایاب‌ترین خودروهای دنیا رسیدیم، پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم اخبار و اطلاعات خودروهای نایاب و کلکسیونی را دنبال می‌کنید و نکته جالبی در ذهن شما باقی مانده، در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را در جریان این موارد قرار دهید.
 


کد مطلب: 63716

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/63716/نگاهی-نایاب-ترین-خودرو-های-دنیا-قیمت-گزاف-آن-ها

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com