۰
۳
بانک مرکزی در چند روز گذشته به طور قانونی و البته بی سرصدا نرخ سود بانک ها را افزایش داده است.
افزایش بی سر و صدای سود بانکی به صورت قانونی!
علی طالب زاده: مرکزی اخیرا به برخی بانک‌ها و موسسات اعتباری بخشنامه ای را صادر کرده و طی آن از آنها خواسته سود سپرده های یکساله خود را افزایش دهند.

در حالی که بر اساس آخرین بخشنامه ابلاغی بانک مرکزی نرخ سود سپرده های یکساله ۱۵ درصد تعیین شده است اخیرا به برخی بانک ها ابلاغ شده که به جهت ساماندهی بازار ارز و هدایت سرمایه های سرگردان به بانک ها نرخ سودهای یکساله را تا ۱۸ درصد افزایش دهند.

 نکته جالب در بخشنامه اخیر بانک مرکزی این است که این مجوز افزایش نرخ سود به همه بانک ها داده نشده و بانک مرکزی در قالب نامه های جداگانه اجازه افزایش نرخ سود را به بانکها و موسسات داده است.

 به عنوان مثال بانک مرکزی طی نامه ای خطاب به مدیرعامل یک بانک مشخص از آنها خواسته است که بدون تبلیغات و سر و صدا حساب یکساله ۱۸ درصدی را تا مبلغ مشخص به عنوان مثال تا سقف ۲۰ هزار میلیارد ریال جمع آوری کنند.

 البته در بخشنامه مذکور از بانک ها خواسته شده است که در صورتی که سقف مورد نظر را تکمیل کردند می توانند با اجازه بانک مرکزی مجدد اوراق سپرده یکساله ریالی را تا مبلغی که مجددا بانک مرکزی تعیین می کند افزایش دهند.
https://akhbarbank.com/vdcfxedv.w6dmxagiiw.html
مشاهده نظر مخاطبان
مراد
United Arab Emirates
با سلام،سود سالانه بانک ملی چند درصده؟
Netherlands
با این تورم باید بالایه ۲۳ در صد باشه نه ۱۸ در صد .
حميد
Iran, Islamic Republic of
افزايش سود بانكي انتظارات تورمي را افزايش مي دهد و قرص مسكن است بايستي تورم و نقدينگي زياد را قبول كنيم و تنها راه چاره افزايش دستمزد كارمند وكارگر است تا قدرت خريد جامعه بيشتر شود و چرخ هاي اقتصاد به گردش در آيد در غير اين صورت با كاهش تقاضا براي كالا و خدمات و مسكن اقتصاد مي خوابد.
تازه ترین اخبار