انتقاد ترامپ از بانک مرکزی آمریکا

18 مهر 1397 ساعت 15:41

دونالد ترامپ- رئیس جمهور آمریکا بار دیگر از بانک مرکزی این کشور به دلیل افزایش سریع نرخ بهره انتقاد کرد.


به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، دلار که در روزهای اخیر به لطف آمار مثبت اقتصاد آمریکا و افزایش نرخ بهره صعودی شده بود امروز از قله هفت ماهه خود عقب نشست. شاخص دلار که برابری این ارز در مقایسه با سایر ارزهای مهم جهانی را اندازه می‌گیرد از ۹۶.۱۶۳ واحد به ۹۵.۷۳ واحد عقب نشست.

ارزش دلار پس از آن کاهش یافت که دونالد ترامپ در جمع خبرنگاران گفت از کاری که بانک مرکزی انجام می‌دهد راضی نیست چرا که او مدام نرخ تورم را رصد می‌کند و دلیلی برای افزایش سریع نرخ بهره نمی‌بیند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پیشتر نیز در ماه ژوییه با انتقاد از جروم پاول- رئیس بانک مرکزی  آمریکا - گفته بود افزایش نرخ بهره کار درستی نیست و او از عملکرد پاول ناراضی است. فدرال رزرو در ماه ژوئن برای نخستین بار در سال جاری نرخ بهره را با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲ درصد رسانده بود. نرخ بهره آمریکا در حال حاضر ۲.۲۵ درصد است.

بارت واکابایاشی- مدیر شعبه ژاپن "استریت بانک" گفت: دیگر شاهد تقاضای بالای خرید دلار در مقایسه با ارزهایی چون یورو و ین نیستیم. با این حال

یوکیو ایشیزوکی- استراتژیست ارزی موسسه "دایوا سکیوریتیز" گفت: شاید در کوتاه مدت جایگاه دلار مستحکم نباشد، اما  فکر نمی کنم که این وضعیت دوام چندانی داشته باشد و دلار مجددا تقویت خواهد شد.

تا پایان آخرین مبادلات، هر پوند به ازای ۱.۳۱۵۷ دلار و هر یورو به ازای ۱.۱۴۹۷ دلار مبادله شد. هم چنین هر دلار به ۱۱۳.۲۱ ین و ۶.۹۲۶۴ یوان چین رسید.
 


کد مطلب: 63694

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/63694/انتقاد-ترامپ-بانک-مرکزی-آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com