از بازار ارز چه خبر؟

15 مهر 1397 ساعت 14:17

وضعیت بازار ارز تا ظهر امروز روند کاهشی را دنبال کرد و قیمت خرید دلار تا ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان و نرخ فروش آن تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان بود. البته عمده صرافی‌ها فقط تابلوهایشان روشن است و تمایلی برای خرید و فروش ندارند.


به گزارش ایسنا، حال و هوای بازار ارز امروز (یکشنبه) از میدان فردوسی تا سبزه میدان نشان می‌دهد که قیمت‌ها همچنان رو به کاهش است و غالب شلوغی‌های آن برای فروش انواع ارز از سوی مردم و حتی دلالان است. البته برخی از دلالان به دنبال خرید انواع ارز از جمله دلار، یورو و لیر از مردم به قیمت پایین هستند.

وضعیت قیمت‌ها تا ساعت ۱۳:۴۰ به گونه‌ای بود که دلار تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته می‌شود و نرخ خرید آن تا ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان پایین آمده است.

البته صرافی‌ها قیمت ۱۲ هزار تا ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان را برای خرید دلار و نرخ ۱۲ هزار و ۴۰۰ تا ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان را برای فروش آن روی تابلوهایشان ثبت کرده‌اند اما عمدتا خرید و فروشی انجام نمی‌دهند. برخی از آن‌ها می‌گویند دلاری ندارند و برخی دیگر به ویژه صرافی‌های بانکی دوباره به سیستم ارز مسافرتی و فروش با مدارک برگشته‌اند.

در بازار ارز که تقریبا آرام به نظر می‌رسد، مردم عمدتا در حال فروش هستند یا اینکه از دلالان و کاسبان خیابانی ارز برای آینده این بازار پرس و جو می‌کنند که چه باید بکنند؟

موضوع چشمگیر در بازار آزاد ارز این است که تب و تاب معامله کاهش پیدا کرده و تعداد مردم و دلالان نیز در بازار هم نسبت به روزهای گذشته کمتر شده است.

همچنین مکالمه بین مردم و دلالان نشان می‌دهد که آن‌ها معتقدند "قیمت ارز در این هفته هم روند کاهشی را دنبال خواهد کرد". البته برخی از دلالان همچنان مقابل این قیمت‌ها مقاومت می‌کنند و نرخ‌های بالاتری را برای فروش و حتی خرید دلار و یورو در کوچه و خیابان‌های فردوسی جار می‌زنند.

نکته جالب اینجاست، بسیاری از دلالانی که در هفته‌ها و روزهای گذشته در بازار حضور فعالی داشتند و تقریبا همیشه در فاصله میدان فردوسی تا خیابان منوچهری قابل مشاهده بودند، ‌ خبری نیست و هیچ کدام از آن‌ها که به زعم خودشان قیمت ارز و سکه را تعیین می‌کردند، امروز در بازار نبودند.


کد مطلب: 63590

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/63590/بازار-ارز-خبر

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com