۰
يکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۶

افت ۷۶۶۵ واحدی شاخص بورس

حجم معاملات بورس اوراق بهادار رقم بالایی را نشان می‌دهد در عین حال بازار سهام سراسر قرمز است؛ کفه عرضه به شدت بر تقاضا پیشی گرفته و خودرویی‌ها، فلزات اساسی، پتروشیمی‌ها و پالایشی‌ها هم یک دست با افت قیمت مواجه شدند.
افت ۷۶۶۵ واحدی شاخص بورس
به گزارش اخبار بانک به نقل از ایسنا، از اواخر هفته گذشته بورس تهران شاهد کاهش قیمت سهم‌هاست، امروز نیز با باز شدن معاملات شاخص کل بازده نقدی و قیمتی روند کاهشی به خود گرفت و تا ساعت حدود ۱۰ صبح به رقم ۱۷۷ هزار و ۷۰۰ واحدی رسید، اما در ادامه روند کاهشی آرام تر شد و در نهایت با ۷۶۶۵ واحد افت کار خود را در تراز ۱۷۶ هزار و ۴۱۹ واحدی پایان داد.

شاخص کل هم‌وزن نیز با ۹۰۰۳ واحد افت تا رقم ۳۰۸۰۵ کاهش یافت و شاخص آزاد شناور با ۷۵۳۳ واحد افت در تراز ۱۸۹ هزار ۷۳۵ واحدی قرار گرفت همچنین شاخص بازار اول و بازار دوم هر یک به ترتیب ۵۲۲۸ و ۱۷۲۸۰ واحد افت کردند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و معدنی و صنعتی گل‌گهر هر یک به ترتیب ۱۲۳۳، ۵۲۱ و ۳۳۴ واحد تاثیر کاهنده روی شاخص کل داشته‌اند.

در بازار سراسر قرمز امروز تنها معدود نمادهایی بودند که سعی کردند بازار را مثبت نگه دارند که از جمله آن می‌توان نفت پارس پرداخت الکترونیک سامان کیش و گروه صنعتی ملی نام برد.

امروز صف‌های فروش زیادی در سهم‌های مختلف وجود داشت و کفه عرضه به شدت برکفه تقاضا فزونی یافت و تا پایان معاملات بر صف‌های فروش همچنان اضافه می‌شد.

در گروه محصولات شیمیایی امروز با افت شدید قیمت‌ها مواجه بودیم و این گروه یکپارچه قرمز بود چندی پیش بود که سقف رقابت محصولات پتروشیمی در بورس کالا برداشته شد تا دست دلالان از بازار این محصولات کوتاه شود. در پی این تصمیم قرار بر این شد که نرخ خوراک پتروشیمی‌ها نیز بر مبنای نرخ ارز نیمایی اخذ شود این موضوع روی قیمت سهام شرکت‌ها تاثیر گذاشته است.

در گروه فلزات اساسی نیز تمام نمادها یک دست قرمز بودند و بسیاری با نزدیک ۵ درصد کاهش قیمت مواجه شدند. حجم معاملات در این گروه به رقم ۵۷۰ میلیون سهم رسید و ارزش معاملات عدد ۳۱۰ میلیارد تومان را رد کرد. حتی خودرویی‌ها نیز امروز یک دست قرمز بودند و با افت قیمت سهام‌هایشان مواجه شدند حجم بالای فروش در این سهم‌ها نیز مشهود بود.

قیمت سهام شرکت‌های مربوط به گروه رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن نیز به جز در دو نماد یک دست با افت قیمت مواجه شدند.  فراورده‌های نفتی کک و سوخت هسته‌ای نیز امروز شاهد کاهش شدید قمیت سهام شان بودند، صف‌های فروش دراین گروه نیز کاملا مشهود بود.

ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران امروز رقم ۲۱۷۸ میلیارد تومان را رد کرد و حجم معاملات به حدود ۷ میلیارد سهم و اوراق مالی رسید.

آیفکس نیز که در روزهای گذشته توانسته بود تراز تاریخی ۲ واحدی را برای اولین بار پشت سر بگذارد امروز ۸۹ واحد سقوط کرد و در تراز ۲۰۲۰ واحد ایستاد ارزش معاملات فرا بورس ایران رقم ۴۵۸ میلیارد تومان را پشت سر گذاشت و حجم معاملات به بیش از یک میلیارد سهم و اوراق مالی رسید.
https://akhbarbank.com/vdcaomni.49nea15kk4.html
تازه ترین اخبار