افزایش سود بانک صادارت از طریق فروش املاک مازاد

15 مهر 1397 ساعت 8:52

نماینده ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب افزود: بانک صادرات ایران با عملکرد موفقی با واگذاری اموال مازاد توانسته به کاهش ۲۵۰۰ میلیارد زیاندهی برسد وتسهیلاتی را برای رونق تولید به بنگاه های کوچک و بزرگ اختصاص دهد.


به گزارش اخبار بانک، محمد عزیزی با اشاره به اینکه بانک ها باید خود به ترک بنگاهداری اقدام کنند، تاکید کرد: بارها از طرف مسئولین برای این اقدام تاکید شده است.با اینکه اکثر این بنگاه ها برای خود بانک ها ضرردهی دارند ومدیران مربوطه به این امر واقف هستند، ولی در عمل کاری صورت نمی گیرد. یعنی تا خود مدیران و هیات مدیره تمایلی نداشته باشند ،به سختی می توان بانک ها را ملزم به ترک بنگاهداری کرد. به عنوان مثال بانک صادرات با عملکرد موفقی با واگذاری اموال مازاد توانسته به کاهش ۲۵۰۰ میلیارد زیاندهی برسد وتسهیلاتی را برای رونق تولید به بنگاه های کوچک و بزرگ اختصاص دهد.
 
وی افزود: همواره کاهش بنگاه‌داری بانک‌ها از اولویت‌های رییس جمهوری بوده است. به طوری که بارها از مقاومت بانک ها از واگذاری اموال مازاد انتقاد کردند. زیرا با این اموال که بصورت نقدینگی در می آید چرخ اقتصادی جامعه به حرکت افتاده و تولید و اشتغالزایی به رونق بیشتری دست پیدا می کند.
 
عزیزی گفت: به دلیل تنگنای مالی که بانک‌ها با آن مواجه بوده و از نقدینگی کافی برای پرداخت تسهیلات به منظور رونق تولید برخوردار نبودند، رئیس جمهور دستورات لازم بر واگذاری بنگاه‌ها و دارایی‌های مازاد بانک‌ها را اعلام کردکه با توجه به آن، بانک‌ها باید عملکرد موفقی در واگذاری‌ دارایی‌ها و املاک مازاد خود داشته باشند.
 
قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص گفت: اگر بانک‌ها بانکداری کنند و به دنبال صرافی زدن و بنگاه داری نباشند، می توان به اصلاح بانکداری امیدوار بود. متاسفانه یک بانکی مجوز صرافی میگیرد و در کنار شعبه خود بنگاه صرافی باز می کند. به این شکل صرافی های دیگر آسیب می بینند. هر نهادی باید در چارچوب خود فعالیت کند.
 
وی افزود: بانک‌ها باید بانکداری کنند و بیمه ها هم بیمه گری. الان بیمه های ما سرمایه گذاری و بنگاه‌داری می کنند. در این صورت پیمانکاران معمولی چگونه کار کنند؟ این مسئله باعث سواستفاده وانباشت منابع کلانی به نفع عده ای خاص شده است.بانک باید سیاست خود را در راستای سود دهی از بانکداری بنا کنند نه از بنگاهداری. بانک مرکزی و وزارت دارایی باید این مشکل بزرگ را حل کنند تا بیشتر از این تولید داخلی آسیب نبیند.
 
بنا براین گزارش، بانک صادرات ایران در راستای عمل به قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر، تزریق بیشتر منابع به واحدهای تولیدی و چابک سازی ساختارهای مالی از ابتدای سال ٩٦ تا ٢٥ مردادماه سال جاری بالغ بر ٥٣٠ رقبه املاک مازاد خود به ارزش بیش از ٥ هزار و ١٥٣ میلیارد ریال را فروخت.


کد مطلب: 63572

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/63572/افزایش-سود-بانک-صادارت-طریق-فروش-املاک-مازاد

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com