۰
نسل جدید BMW سری ۳ معرفی شد؛ تکیه دوباره بر تخت پادشاهی
همیشه از سری 3 به عنوان یک الگو و خودرویی ویژه در میان خودروهای سدان اسپرت یاد می‌شود. بی ‌ام ‌و نیز هرچند سال یک بار اقدام به بروزرسانی این خودروی دوست داشتنی می‌کند تا همچنان به پادشاهی در این سگمنت ادامه دهد. سرانجام بعد از مدت‌ها انتظار، حالا و در نمایشگاه پاریس، زمان رونمایی از نسل جدید سری 3 فرا رسیده است.

طول مدل 2019 به نسبت قبل 76 میلی‌متر افزایش داشته و فاصله میان دو محور نیز 41 میلی‌متر بیش‌تر شده است. در ضمن محورهای جلو و عقب نیز به ترتیب 43 و 21 میلی‌متر عرض بیش‌تری نسبت به قبل دارند. با این که سری 3 بزرگتر از قبل شده است، اما وزن آن 55 کیلوگرم کاهش داشته که یک دست‌آورد مهم برای بی ام و محسوب می‌شود. همچنین ضریب درگ 0.26 این سدان دلیلی دیگر برای اثبات طراحی بسیار خوب بدنه سری 3 به شمار می‌رود.
نسل جدید بی ام و سری 3 معرفی شد؛ تکیه دوباره بر تخت پادشاهی
طراحی جدید داخلی و خارجی
با نگاه کردن به تصاویر، تغییر ابعاد را چندان نمی‌توان حس کرد. می‌توان گفت که اصالت سری 3 با وجود چند تغییر ریز و درشت طراحی در نسل جدید نیز حفظ شده است. چراغ‌های LED در جلو بزرگتر و خشن‌تر از قبل به نظر می‌رسند که به جلوپنجره کلیوی شکل همیشگی متصل شده‌اند.
نسل جدید بی ام و سری 3 معرفی شد؛ تکیه دوباره بر تخت پادشاهی
کم‌ترین تغییرات را می‌توان در نمای کناری پیدا کرد و سقف مقداری انحنای بیش‌تری نسبت به قبل دارد. چراغ‌های عقب نیز کمی کشیده‌تر شده‌اند و از نمای کناری نیز می‌توان آن را مشاهده کرد.
طراحی نازک‌تر چراغ‌های عقب ما را به یاد Z4 و X4 می‌اندازد که چندی پیش معرفی شدند و باید انتظار داشته باشیم که این سبک را در مدل‌های جدید‌تر کمپانی آلمانی نیز ببینیم. البته می‌توان ردپایی از طراحی چراغ‌های عقب لکسوس RC را نیز در سری 3 جدید مشاهده کنیم.
نسل جدید بی ام و سری 3 معرفی شد؛ تکیه دوباره بر تخت پادشاهی
طراحان داخلی سری 3 با یکپارچه کردن طراحی سیستم اطلاعات و سرگرمی و کنسول میانی، نمای یک‌دست و زیباتری را به کابین بخشیده‌اند. به طور استاندارد صفحه نمایش 8.8 اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی و یک صفحه نمایش 5.7 اینچی به عنوان صفحه آمپر دیجیتالی در نظر گرفته شده است. این امکان نیز وجود دارد که مشتریان صفحه نمایش‌ 12.3 اینچی را جایگزین این صفحه آمپر کنند و صفحه نمایشی 10.25 اینچی را به جای نسخه 8.8 اینچی سفارش دهند.
مشخصات فنی سری 3
نسل جدید بی ام و سری 3 معرفی شد؛ تکیه دوباره بر تخت پادشاهی
خریداران آمریکایی فعلا تنها یک گزینه با نام 330i برای انتخاب دارند. در این مدل، یک موتور 2 لیتری توربوشارژر 4 سیلندر در زیر کاپوت قرار می‌گیرد که می‌تواند قدرت 255 اسب‌بخاری و گشتاور 400 نیوتون‌متری را به راننده تقدیم کند. یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک نیز در کنار این موتور قرار می‌گیرد. همچنین خریداران می‌توانند بین مدل محور عقب یا تمام چرخ متحرک انتخاب داشته باشند. مدل محور عقب به 5.6 ثانیه برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت نیاز دارد. در صورت انتخاب کیت M، ویژگی‌های فنی بیش‌تری مانند سیستم تعلیق سفت‌تر و کمک‌فنر‌های انطباقی نیز به خودرو اضافه می‌شود.
نسل جدید بی ام و سری 3 معرفی شد؛ تکیه دوباره بر تخت پادشاهی
مدل‌های M340 و M340 xDrive کمی دیرتر به بازار روانه خواهند شد. در این مدل‌ها یک موتور 3 لیتری توربوشارژر 6 سیلندر که قدرت خروجی 382 اسب‌بخاری و گشتاور 500 نیوتون‌متری دارد در خودرو قرار می‌گیرد. شتاب این مدل حدودا 4.2 ثانیه اعلام شده است.
یک نمونه هیبرید plug-in با اسم 330e نیز برای این سدان اسپرت وجود دارد که در سال 2020 وارد بازار آمریکا خواهد شد.
نسل جدید بی ام و سری 3 معرفی شد؛ تکیه دوباره بر تخت پادشاهی
در اروپا طیف موتورهای گسترده‌تری برای خریداران در دسترس خواهد بود. موتور 4 سیلندر بنزینی 320i قدرت 181 اسب‌بخاری و مدل 330i قدرت 255 اسب‌بخاری را تحت سلطه راننده در می‌آورند. دو موتور توربوی دیزلی با نام‌های 318d و 320d نیز به ترتیب می‌توانند 148 و 188 اسب‌بخار تولید کنند. یک نسخه 6 سیلندر دیزلی با نام 330d نیز برای سفارش وجود دارد که 262 اسب‌بخار قدرت خروجی دارد. در اروپا تنها مدلی که با سیستم چهارچرخ متحرک عرضه می‌شود، 320d است که البته امکان دارد در آینده سیستم چهار چرخ متحرک برای موتورهای دیگر نیز قابل انتخاب باشد.
قیمت
تکنولوژی‌های جدید و زیادی برای مدل 2019 سری 3  در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال گیربکس می‌تواند با سیستم مسیریابی و کروز کنترل انطباقی هماهنگ شود تا تعویض‌های دنده هوشمندانه انجام گیرد. در این صورت در ترافیک‌ها به جای ترمزگیری، گیربکس می‌تواند با کاهش دنده سرعت خودرو را کاهش دهد. همچنین در سرعت‌های کم (زیر 60 کیلومتر بر ساعت) می‌توان کنترل خودرو را در ترافیک‌ها به کامپیوتر سپرد.
قیمت 330i و 330i xDrive به ترتیب از 40 هزار و 42 هزاردلار دلار آغاز می‌شود و مشتریان در آمریکا می‌توانند این دو مدل را سفارش دهند.
 
https://akhbarbank.com/vdci3waq.t1apq2bcct.html
تازه ترین اخبار