۰
۱
پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۹

پلیس اینترپل در تعقیب متهم سکه ثامن

رئیس پلیس پایتخت از همکاری پلیس اینترپل برای دستگیری متهم اصلی پرونده سکه‌های ثامن و همچنین برخورد قاطع پلیس با سایت‌های قیمت‌گذاری ارز در کشور خبر داد.
سردار حسین رحیمی صبح دیروز در جمع خبرنگاران گفت: متهم اصلی پرونده سکه ثامن در یکی از استان‌های غربی کشور از حدود یک سال پیش کارش را شروع کرده و سپس به تهران آمد و دو باب مغازه را در یکی از نقاط تهران خریداری کرده بود.

این فرد سایتی را طراحی کرده و از سه هزار نفر به بهانه خرید و فروش سکه و طلا کلاهبرداری کرده است. ارزش مبالغ کلاهبرداری شده بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش ایران، در حال حاضر حدود ۱۰۰ میلیارد از اموال این فرد توقیف شده است؛ وی قبل از تشکیل پرونده در پلیس آگاهی و در اختیار قرار گرفتن پرونده توسط پلیس از مرز هوایی فرودگاه امام خارج شده البته هماهنگی‌های لازم با اینترپل انجام شده، ردزنی‌های کامل صورت گرفته و آخرین نقطه اقامت این شخص نیز مشخص شده است و تلاش بر این است که با هماهنگی اینترپل وی را بازداشت کنیم.
برخورد با سایت‌های قیمت‌گذار ارز

فرمانده پلیس پایتخت درباره سایت‌های قیمت‌گذاری ارز نیز گفت: ۱۵ سایت که شبانه و بدون هیچ ضابطه‌ای قیمت‌های دروغین ارز را اعلام می‌کردند، شناسایی شده‌اند؛ با هماهنگی دستگاه قضایی کار برخورد با این سایت‌ها انجام شده و تأکید می‌کنیم افرادی که در بازار اقدام به دلالی می‌کنند، معاملات کاغذی دارند، تحت کنترل و نظارت پلیس هستند و با هماهنگی دستگاه قضایی و بانک مرکزی برخورد قاطعی با این افراد صورت می‌گیرد.
برخی از مدیران این سایت‌ها احضار شده و برخی نیز در حال احضار هستند، رفتار این گونه افراد در حباب دروغینی که ایجاد می‌شود، بسیار تأثیرگذار است.
دستگیری طلافروش کلاهبردار

سردار رحیمی تصریح کرد: پلیس پایتخت در عملیاتی گسترده موفق شد یک مرد طلافروش را که از ۴۰۰۰ نفر کلاهبرداری کرده بود دستگیر کند. این متهم از حدود ۱۸ سال قبل در منطقه شرق تهران طلافروشی شادی را دایر کرده و اقدام به گرفتن پول از چهار هزار نفر کرده بود.
وی در قبال پول ماهانه حداقل ۳۰ درصد به این افراد سود می‌داد؛ این فرد ناگهان متواری شد. اما در شیراز توسط مأموران پلیس آگاهی دستگیر و تمامی اموال وی توسط مقام قضایی توقیف شد.
تا به این لحظه حدود ۸۰۰ نفر از مالباخته‌ها به پلیس آگاهی مراجعه کرده‌اند که از سایر افراد مال‌باخته در رابطه با طلافروشی شادی می‌خواهیم که به پلیس آگاهی مراجعه کرده و پرونده تشکیل دهند.
https://akhbarbank.com/vdcgxn93.ak9wq4prra.html
مشاهده نظر مخاطبان
خشایار
Iran, Islamic Republic of
چندروزپیش پیام ویدیویی دادکه ایرانه واگه کاربرای سکه ثامن همکاری کنن درعرض 10روزپول همه رومیده. منظورازهمکاری حتمافروش طلا 22عیاروگرم ومثقالشون بوده بعددرخواست واریز. حالامعلوم نیست چی میشه
تازه ترین اخبار