۰
يکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۴

بورس روی موج نوسان‌گیری

هر روز یک رکورد جدید، هر روز نوسان‌های پی در پی و هر روز افزایش تعداد نوسان‌گیران بورسی؛ وضعیت بورس در این روزهای اقتصاد ایران را می توان در این چند عبارت خلاصه کرد. موضوعاتی که ریشه اش دلار است و ربطی به موضوعات مدیریتی ندارد.
بورس روی موج نوسان‌گیری
به گزارش اخبار بانک به نقل از ایسنا، ظاهرا نوسانات در بورس تهران قصد آرام و قرار ندارد. از زمانی که بازار ارز دچار نوسان شد، بازار سهام نیز روی موج این نوسان نشست و پا به پای ارز با فراز و فرود هایی شدید تکان خورد به طوری که در طی ۶ ماه گذشته قیمت برخی از سهم‌های صادرات محور در بورس تهران بیش از دو برابر شده است. امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۴۵۳۳ واحد رشد کرد و تا رقم۱۶۵ هزار و ۷۲ واحدی افزایش یافت. شاخص کل هم وزن نیز با ۷۹۳ واحد رشد تا رقم ۲۸ هزار و ۷۲۴ واحدی افزایش یافت.

شاخص آزاد شناور نیز ۴۲۸۸ واحد رشد کرد و به رقم ۱۷۵ هزار و ۹۱۰ واحدی رسید. شاخص بازار اول و دوم نیز هر یک به ترتیب ۳۱۹۴ و ۱۰ هزار و ۲۱۰ واحد افزایش یافت.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی گلگهر و شرکت ارتباطات سیار ایران هر یک به ترتیب ۳۰۸، ۲۵۱ و ۲۲۳ واحد تاثیر مثبت در رشد شاخص کل داشتند، اما در طرف مقابل سایپا، ایران خودرو و فولاد خوزستان هر یک به ترتیب با ۵۴، ۲۸ و ۱۸ واحد تاثیر کاهنده سعی کردند در مقابل رشد فزاینده شاخص‌های بازار سهام بایستند.

در حالی دو نماد پرمعامله گروه خودرو و ساخت قطعات امروز بیشترین نقش کاهنده را روی شاخص‌های بازار سرمایه داشت که در روز گذشته و آخرین روز معاملاتی هفته گذشته گروه خودرو و ساخت قطعات با افزایش چشمگیر در قیمت‌ها مواجه شدند. امروز روند قیمت سهم‌ها در گروه خودرو برای تقریبا نیمی از شرکت‌ها کاهشی بود و نیمه دیگر توانستند رشد مناسبی را داشته باشند.

در عین حال امروز فلزات اساسی توانستند یکی از عوامل رشد شاخص‌های بازار باشند و در این گروه نمادهایی همچون سهامی ذوب‌آهن اصفهان، کالسیمین و سرمایه‌گذاری توکافولاد، زرین‌معدن آسیا و فولاد آلیاژی ایران از جمله سهم‌هایی بودند که بیش از چهار درصد نوسان قیمت به سمت بالا داشتند.

محصولات شیمیایی هم امروز شاهد روی خوش بازار بودند و تعدادی از نمادهایشان حدود چهار درصد رشد داشتند. در این گروه حجم معاملات به ۴۴۵ میلیون سهم و اوراق مالی رسید و ارزش معاملات آن رقم ۱۸۳ میلیارد تومان را رد کرد.

در گروه فرآورده‌های نفتی ۱۳۰ میلیون سهم و اوراق مالی دادوستد شد که ارزش آن به ۱۱۶ میلیارد تومان می‌رسید. تمام نمادهای این گروه با رشد قیمت مواجه شدند.

حجم معاملات بورس اوراق بهادار تهران امروز به رقم ۴.۸ میلیارد سهم و اوراق مالی رسید و تعداد معاملات آن عدد ۲۸۶ هزار و ۴۵۲ را تجربه کرد.
آیفکس نیز امروز با ۲۳ واحد رشد رقم ۱۹۰۲ را تجربه کرد و ارزش معاملات فرابورس رقم ۷۳۴ میلیارد تومان را رد کرد. در عین حال حجم معاملات این بازار تا رقم ۸۷۷ میلیون سهم و اوراق مالی افزایش یافت.
https://akhbarbank.com/vdca0uni.49nee15kk4.html
تازه ترین اخبار