۰
مجوز تامین مالی شرکت پدیده شیمی قرن (سهامی خاص)، از طریق انتشار صکوک مرابحه به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار صادر شد.
غلامرضا ابوترابی، مدیر عامل شرکت دارایی مرکزی بازار سرمایه با اعلام این خبر فوق افزود: با صدور مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک مرابحه شرکت پدیده شیمی قرن(سهامی خاص) از طریق شرکت فرابورس ایران پذیره نویسی می شود.
 
ابوترابی توضیح داد: این اوراق دو ساله، با نام و با نرخ سود ۱۶ درصد است که اقساط مربوطه هر سه ماه یک بار توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به عنوان عامل پرداخت به حساب دارندگان اوراق واریز می شود.
 
وی افزود:  ناشر این اوراق، شرکت واسط مالی تیر چهارم(با مسئولیت محدود) بوده و عرضه آن در هفته آتی از طریق شرکت فرابورس ایران به مدت سه روز کاری صورت خواهد گرفت. ابوترابی در خصوص دیگر ارکان انتشار این اوراق اظهار داشت: ضامن این اوراق، بانک ملت(سهامی عام) است. مسئولیت پذیره نویسی و بازارگردانی این اوراق بر عهده شرکت‌ تامین سرمایه بانک ملت (سهامی خاص) و عاملیت فروش آن بر عهده شرکت کارگزاری بانک ملت (سهامی خاص) است.
 
مدیر عامل شرکت دارایی مرکزی بازار سرمایه تصریح کرد: در این اوراق، شرکت واسط مالی تیر چهارم(ناشر) به وکالت از طرف خریداران اوراق، با منابع حاصل از انتشار صکوک مرابحه، مواد اولیه مورد نیاز شرکت پدیده شیمی قرن را نقداً از طریق حق العمل کاران (شرکت های سپهر پلاستیک پدیده، پدیده شیمی غرب و پدیده شیمی جم) از فروشندگان خریداری خواهد کرد و سپس این مواد اولیه را به صورت اقساطی به بانی خواهد فروخت. به این ترتیب، بانی متعهد می شود که در سررسیدهای سه ماهه، اقساط اوراق را از طریق شرکت ناشر و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به دارندگان اوراق پرداخت کند.
https://akhbarbank.com/vdcd5f09.yt0s56a22y.html
تازه ترین اخبار