۰
با راز‌های مرکز تکنولوژی‌های مک‌لارن آشنا شوید
هرکجا که صحبت از خودروهای سوپر اسپرت و پرسرعت به میان بیاید بدون شک نامی از مک‌لارن نیز خواهید شنید. این برند در سال ۱۹۸۹ با نام مک‌لارن کارز شروع به کار کرد، هدف اصلی مک‌لارن استفاده از فناوری‌های حاضر در خودروهای فرمول یک در اتوموبیل‌های شهری است و آوازه این برند با معرفی خودروی مک‌لارن اف وان، بر سر زبان‌ها افتاد. این خودرو صفر تا صد کیلومتر را تنها در عرض ۳ ثانیه طی می‌کند و محصول سال ۱۹۹۲ است.
با راز‌های مرکز تکنولوژی‌های مک‌لارن آشنا شوید
مک‌لارن که ید طولایی در خودروهای مسابقه‌ای دارد دستاوردهای زیادی در صنعت خودروسازی داشته و بیشتر این پیشرفت‌ها را مدیون تکیه بر دانش و فناوری بسیار پیشرفته‌ است. این موارد باعث شده تا مرکز تکنولوژی‌های مک‌لارن به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین پایگاه‌های خودروسازی در دنیا به‌حساب بیاید.
این مرکز رازها و جذابیت‌های زیادی دارد و به همین منظور در ادامه قصد داریم با هم نگاهی به مرکز تکنولوژی‌های مک‌لارن داشته باشیم.
افتتاح مرکز فناوری‌های مک‌لارن
با راز‌های مرکز تکنولوژی‌های مک‌لارن آشنا شوید
این مرکز در شهرک ووکینگ در جنوب انگلستان واقع شده است و در سال ۲۰۰۴، ملکه الیزابت دوم، شخصاً مرکز فناوری‌های مک‌لارن را افتتاح کرد. نظرهای ران دنیس یکی از مهره‌های کلیدی شرکت مک‌لارن در ساخت این مرکز اعمال شده و گفته می‌شود ساخت این بنا چیزی حدود ۳۲۸ میلیون دلار روی دست مک‌لارن خرج گذاشته است.
دقت و وسواس زیاد در ساخت مرکز فناوری‌های مک‌لارن
با راز‌های مرکز تکنولوژی‌های مک‌لارن آشنا شوید
نورمن فاستر، یکی از مهندسین طراح که ساخت استادیوم ویمبلی و فرودگاه هنگ‌کنگ را در کنارنامه خود دارد وظیفه ساخت این مرکز را بر عهده گرفت و با مجموعه ساختمان‌هایی طرف هستیم که ظرافت زیادی در طراحی آن‌ها اعمال شده است.
مراجعین باید حتماً از مسافت طولانی در این مرکز عبور کنند تا به محل پذیرش برسند، این امر باعث می‌شود در حین ورود به مرکز فناوری‌های مک‌لارن نمای کلی از این مرکز در ذهن مخاطب شکل بگیرد و جذب ظرافت طراحی این مجموعه شود.
دریاچه‌‌ای زیبا در مرکز فناوری‌های مک‌لارن
با راز‌های مرکز تکنولوژی‌های مک‌لارن آشنا شوید
در اولین بازدید از این مرکز نظر شما به دریاچه‌ای زیبا جلب می‌شود، جالب است بدانید این دریاچه در کنار رعایت اصول زیباشناختی به لحاظ فنی نیز کاربردهای مختلفی برای کارشناسان این مرکز دارد.
جالب است بدانید گرمای تونل‌های باد در این مرکز از طریق دریاچه‌ای که به آن اشاره شد کنترل می‌شود، این دریاچه عمقی حدود ۳ متر دارد و گنجایش آن برابر با ۵۰ هزار متر مکعب است.
آماندا مک‌لارن از نزدیک پیشرفت‌های این مرکز را دنبال می‌کند
با راز‌های مرکز تکنولوژی‌های مک‌لارن آشنا شوید
آماندا تنها دختر بروس‌ مک‌لارن است و به همراه همسرش مزرعه‌ای در نیوزیلند دارند اما از چند سال پیش به انگلستان مهاجرت کرده تا میراثی که پدر برای وی به یادگار گذاشته‌ است را از نزدیک زیر نظر داشته باشد.
موزه‌ای از بهترین دستاوردهای مک‌لارن
با راز‌های مرکز تکنولوژی‌های مک‌لارن آشنا شوید
در این مرکز قسمتی برای نگه‌داری خودروهای آنتیک و قدیمی مک‌لارن در نظر گرفته شده است. اولین خودروهایی که بروس‌ مک‌لارن معرفی کرده را در این موزه شاهد هستیم. حضور تمامی خودروهای افسانه‌ای مک‌لارن در کنار یکدیگر باعث می‌شود مخاطب در جریان دستاوردهای مک‌لارن قرار بگیرد و متوجه شود که این برند معتبر راه چندین ساله را یک شبه طی نکرده و با برندی قدیمی و معتبر در دنیای صنعت‌خودروسازی سروکار داریم.
رعایت اصول زیبا‌شناختی
با راز‌های مرکز تکنولوژی‌های مک‌لارن آشنا شوید
انصافاً باید اعتراف کرد مرکز تکنولوژی‌های مک‌لارن به لحاظ زیباشناختی جذابیت‌های زیادی دارد و نمای ورودی این مرکز کاملاً شیشه‌ای طراحی شده تا با ساختمانی دلگیر و کم‌نور طرف نباشیم. جالب است بدانید شیشه‌های حاضر در قسمت جلوی این ساختمان وزن بسیاری دارند و با هنرمندی تمام از سقف آویزان شده‌اند.
در این مرکز مسیرهای تردد به صورت معلق بین قسمت‌های مرکزی این ساختمان تعبیه شده تا مراجعین و کارکنان دسترسی سریعی به واحد‌های مختلف این مجموعه داشته باشند.
جلوه‌ای از رنگ‌های برند مک‌لارن
با راز‌های مرکز تکنولوژی‌های مک‌لارن آشنا شوید
تجربه نشان داده است مراجعین همیشه یکی از خودروهای فرمول وان ساخت دست مک‌لارن را جلوی میز پذیرش در این مرکز شاهد هستند. مک‌لارن تأکید ویژه‌ای به وفاداری به رنگ‌های برند خود دارد و در کنار اینکه این برند با رنگ نقره‌ای شناخته می‌شود باز هم جلوه رنگ نارنجی که یکی از رنگ‌های قدیمی و کلاسیک مک‌لارن است را در قسمت‌های مختلف این مرکز شاهد هستیم.
انتخاب رنگ نارنجی تاریخچه جالبی دارد و از قرار معلوم در سال ۱۹۶۸ در یکی از مسابقات برای اینکه رنگ خودروی مک‌لارن با سایر رقبا اشتباه گرفته نشود مدیر تیم مک‌لارن فردی را برای انتخاب یک رنگ مناسب مامور می‌کند. این فرد نیز با مقدار زیادی رنگ نارنجی که در علایم راهنمایی و رانندگی استفاده می‌شده است باز می‌گردد.
چه ارتباطی میان پرنده کیوی و خودروهای مک‌لارن وجود دارد
با راز‌های مرکز تکنولوژی‌های مک‌لارن آشنا شوید
اگر از طرفداران برند مک‌لارن باشید حتماً به خوبی می‌دانید در مدل‌های اولیه این خودروها شاهد حضور تصویری از پرنده کیوی بودیم. این پرنده سمبل کشور نیوزیلند است و از آنجایی که بروس‌ مک‌لارن در این کشور به‌دنیا آمده شاهد نقش پرنده کیوی روی خودروهای اولیه مک‌‌لارن بودیم.
جالب اینجاست که نقش این پرنده یک بار دیگر در خودروی فرمول‌وان مک‌لارن در سال ۲۰۱۷ حضور پیدا کرد.
شوخی غیرعادی
با راز‌های مرکز تکنولوژی‌های مک‌لارن آشنا شوید
بر روی یکی از خودروهای مک‌لارن که گراند‌پری سال ۱۹۹۳ را برنده شده بود شاهد حضور نماد یک جوجه‌تیغی بودیم. در آن سال سگا برای تبلیغ بازی معروف سونیک اسپانسر این مسابقات شده بود. همان‌‌گونه که حتماً می‌دانید نقش اول بازی سونیک را یک جوجه‌تیغی زرنگ و بامزه ایفا می‌کند. در نتیجه شاهد حضور نماد جوجه‌تیغی بر روی خودروی MP4/8 مک‌لارن بودیم.
یاد ایام خوش گذشته
با راز‌های مرکز تکنولوژی‌های مک‌لارن آشنا شوید
افراد زیادی با خودروهای مک‌لارن به موفقیت رسیده‌اند و عناوین مختلف قهرمانی را از آن خود کرده‌اند اما در بین این راننده‌ها حساب آیترون سنا و میکا هاکینن فرق می‌کند و آن‌‌ها به عنوان بهترین راننده‌های مک‌لارن شناخته می‌شوند. مک‌لارن هرگز این دو راننده قهرمان را فراموش نمی‌کند و از هر فرصتی برای تجلیل نام و آوازه قهرمانان خود استفاده کرده است.
اولین خودروی شهری مک‌لارن
با راز‌های مرکز تکنولوژی‌های مک‌لارن آشنا شوید
مک‌لارن در سال ۱۹۹۷ توانست مقام اول مسابقات لمنز را از آن خود کند و در همین راستا ۵ نسخه ویژه از خودروی فرمول وان خود را که برای رانندگی در خیابان‌‌ها بهینه‌شده بود معرفی کرد. جالب است بدانید، لوئیس همیلتون، راننده‌ای افسانه‌ای مک‌لارن، زمانی که در سال ۲۰۰۷ با مک‌لارن قرار داد بست درخواست کرد یکی از این خودروها به وی تحویل داده شود و مدیران مک‌لارن به وی گفتند این خودروها را تنها باید قهرمانان سوار شوند و برای سوار شدن بر این خودرو باید حتماً قهرمان شوی!
تالار افتخارات مک‌لارن
با راز‌های مرکز تکنولوژی‌های مک‌لارن آشنا شوید
مک‌لارن در کنار کسب عنوان قهرمانی فرمول وان، حدود ۷۱ بار در مسابقات CanAm اول شده است و ۵۰۰ پیروزی در مسابقات ایندیاناپولیس را در کارنامه خود دارد. ۴ مرتبه قهرمانی در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز نیز از دیگر افتخارات مک‌لارن است.
به همین منظور در مرکز تکنولوژی‌های مک‌لارن شاهد تالاری هستیم که به جوایز و افتخارات مک‌لارن اختصاص داده شده است.
تونل هوای مرکز فناوری‌های مک‌لارن
با راز‌های مرکز تکنولوژی‌های مک‌لارن آشنا شوید
فرآیند تحقیق و توسعه برای ساخت خودروهای مک‌لارن در این مرکز انجام می‌شود و در نتیجه در مرکز فناوری‌های مک‌لارن شاهد حضور یک تونل هوای پیشرفته هستیم. این تونل در مقابل سالن غذاخوری پرسنل مک‌لارن واقع شده و فن‌های بزرگ با پره‌های ۴ متری که بیشتر از ۶۰۰ بار در دقیقه چرخش دارند در این تونل تعبیه شده است. این تونل بسیار عظیم چیزی حدود ۳ مگاوات برق مصرف می‌کند.
طرحی جالب از مک‌لارن 720S
با راز‌های مرکز تکنولوژی‌های مک‌لارن آشنا شوید
در قسمت‌های مختلف مرکز تکنولوژی‌های مک‌لارن شاهد حضور نماد‌های مختلفی از خودروهای این برند هستیم. در یکی از این بخش‌ها که کنار سالن غذاخوری و تونل هوا واقع شده است یک مک‌لارن 720S با طرحی جالب و جذاب که ظاهراً با تکه‌های لگو درست شده، قرار گرفته است. عکاسان زیادی از این این ماکت در نمایشگاه گودوود در سال ۲۰۱۷ استقبال کردند و بیشتر عکس گرفته شده در این نمایشگاه از همین خودروی مک‌لارن بود.
کنترل هوشمندانه و زیبای دمای هوا
با راز‌های مرکز تکنولوژی‌های مک‌لارن آشنا شوید
تجهیزات و سیستم‌های تعبیه شده در قسمت‌های مختلف مرکز تکنولوژی‌های مک‌لارن حرارت زیادی تولید می‌کند در نتیجه بنای این مرکز به گونه‌ای طراحی شده تا آب در اطراف ساختمان جریان داشته باشد و از این طریق دما متعادل شود. در کنار قسمت تونل باد نیز که گرمای زیادی تولید می‌کند شاهد حضور دیواری آبشار مانند هستیم که آب از آن به پایین به زیبایی جریان دارد تا درجه حرارت محیط را کاهش دهد.
رازداری در ساخت خودورهای جدید
با راز‌های مرکز تکنولوژی‌های مک‌لارن آشنا شوید
به احتمال زیاد در فیلم‌های جاسوسی گاراژهای بزرگ با خودروهای مختلف را دیده‌اید که در مخفیگاه‌های زیرزمینی قرار گرفته‌اند. مک‌لارن نیز که علاقه‌ای ندارد دستاوردهای خود در ساخت جدیدترین خودروها را با رقبا به اشتراک بگذارد سالنی بزرگ به خط مونتاژ خودروهای خود اختصاص داده است که به لحاظ ظاهری شباهت‌های زیادی به گاراژ‌های بزرگ و مجهز در فیلم‌های جاسوسی دارد.
این سالن کاملاً به رنگ سفید رنگ‌آمیزی شده و ظاهری شیک و آینده‌نگرانه دارد. فرایند تولید و مونتاژ خودروهای مک‌لارن از ابتدا تا انتها در این سالن انجام می‌شود.
خودروهایی که همچنان با دست ساخته می‌شوند
با راز‌های مرکز تکنولوژی‌های مک‌لارن آشنا شوید
خودروهای مک‌لارن مکانیزم بسیار پیچیده و حساسی دارند و در نتیجه در صورت ساخت و مونتاژ این خودروها با ربات و تجهیزان مکانیک احتمال پایین آمدن دقت وجود دارد. با این حساب در خط تولید خودروهای مک‌لارن خبری از ربات‌های غول‌پیکر و پیشرفته نیست و تمامی فرآيند ساخت این خودورها به صورت‌ دست‌ساز انجام می‌شود.
جالب است بدانید در قسمتی از خط تولید خودروهای مک‌لارن چیزی حدود ۲۰۰ قسمت از خودرو با دقت ۵۰ میکرون محاسبه می‌شود تا این خودروها بیشترین کیفیت ساخت را داشته باشند. لحاظ کردن این همه دقت باعث شده است در ساخت خودروهای مک‌لارن با فرآيند زمان‌بری طرف باشیم که حدود ۳ هفته به‌طول می‌انجامد.
تولید محدود خودروهای مک‌لارن
با راز‌های مرکز تکنولوژی‌های مک‌لارن آشنا شوید
مک‌لارن یک برند انبوه‌ساز در صنعت خودرو نیست و خط تولید این برند به سقف ۵ هزار دستگاه خودرو محدود شده است. مک‌لارن برنامه‌ای برای تولید محصولات عامه‌پسند و خوش‌فروش مانند خودروهای شاسی‌بلند را ندارد و به گفته مدیران این شرکت خبری از ساخت خودرو با برند مک‌لارن در کلاس‌های مختلف در کار نخواهد بود.
کنترل کیفیت خودرو
با راز‌های مرکز تکنولوژی‌های مک‌لارن آشنا شوید
مک‌لارن وسواس زیادی برای خودروهای خود دارد و تمامی این خودروها در پیست آزمایش می‌شوند، برای اینکه مشتری خودروی نو و سالم را تحویل بگیرد مک‌لارن در حین آزمایش از لاستیک‌ها و تجهیزات موقتی در این خودروها استفاده می‌کند تا کنترل کیفیت خودرو با بیشتر دقت ممکن انجام شود.
مرکز تکنولوژی‌های مک‌لارن دائم در حال گسترش است
با راز‌های مرکز تکنولوژی‌های مک‌لارن آشنا شوید
تجربه نشان داده است مک‌لارن از آن برند‌های بلند‌پروازی است که هدف‌های بزرگی در سر دارد. به همین منظور تا قبل از سال ۲۰۱۱ تمامی خودروهای مک‌لارن در مرکز تکنولوژی‌های این شرکت ساخته می‌شد اما پس از معرفی مک‌لارن MP4-12C و چند خودروی دیگر شاهد افزایش فضا برای ساخت خودروهای مک‌لارن بودیم.
مرکز تولید جدیدی برای خودروهای مک‌لارن
با راز‌های مرکز تکنولوژی‌های مک‌لارن آشنا شوید
دیوید کامرون،‌ نخست‌وزیر سابق بریتانیا در سال ۲۰۱۱ رسما مرکز تولید خودروهای مک‌لارن را افتتاح کرد، این ساختمان که نسبت به مرکز تکنولوژی‌های مک‌لارن ابعاد کوچکتری دارد با هزینه‌ای حدود ۶۳ میلیون دلار ساخته شده است و سالانه تعداد ۳۳۴۰ هزار خودروی مک‌لارن تولید می‌کند.
جالب است بدانید مک‌لارن برای ساختمان این مرکز تولید خود وسواس زیادی داشت و برای زیبایی آن از ۲۱۸ هزار کاشی سفارشی با رنگ‌های موردنظر مک‌لارن استفاده شده است.
خودروهای مک‌لارن با دست رنگ می‌شوند
با راز‌های مرکز تکنولوژی‌های مک‌لارن آشنا شوید
همان‌‌گونه که اشاره شد فرآیند ساخت خودروهای مک‌لارن کاملاً با دست انجام می‌شود و حتی رنگ‌آمیزی این خودروها نیز دستی است و برای اینکه شاهد ثبات و یکدستی کامل رنگ در خودروهای مک‌لارن باشیم تمامی قسمت‌ها به صورت همزمان رنگ‌آمیزی می‌شود.
دست‌ مشتریان برای سفارشی کردن خودروهای مک‌لارن باز است
با راز‌های مرکز تکنولوژی‌های مک‌لارن آشنا شوید
چیزی حدود ۳ میلیون تغییر مختلف را می‌توان در خودروهای مک‌لارن اعمال کرد و این امر باعث شده مشتریان آزادی زیادی در اعمال تغییرات در نسخه‌های سفارشی خودروهای مک‌لارن باشند.
مدیران مک‌لارن مدعی هستند از آنجایی که خودروهای این برند مشتریان ثروتمندی دارد باید انعطاف‌پذیری بیشتری را برای شخصی‌سازی و رنگ‌های مختلف خودرو در نظر داشته‌ باشند تا دل مشتریان مشکل‌پسند مک‌لارن به دست باید.
در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم به برند محبوب مک‌لارن علاقه زیادی دارید و اطلاعات خوبی از مرکز تکنولوژی‌های مک‌لارن می‌دانید، در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را در جریان این موارد قرار دهید.
 
https://akhbarbank.com/vdchzzn-.23nxqdftt2.html
تازه ترین اخبار