۰
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۸

افزایش اندک بهای جهانی طلا

در حالی که سرمایه گذاران نگران گزارش های منتشر شده مبنی بر وضع تعرفه های جدید از سوی دولت آمریکا علیه محصولات چینی هستند، قیمت طلا پس از کاهش ۰.۶ درصدی در جلسه قبل، امروز تغییر اندکی را شاهد بود.
یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت، دونالد ترامپ، احتمالا تعرفه های جدید علیه حدود 200 میلیارد دلار کالای چینی را امروز اعلام خواهد کرد. رسانه های آمریکایی گفته اند، این تعرفه ها احتمالا ده درصدی خواهد بود، در حالی که دولت ترامپ پیشتر از احتمال وضع تعرفه 25 درصدی سخن گفته بود.
وال استریت ژورنال گزارش داده که در صورتی که دولت ترامپ این تعرفه ها را وضع کند، پکن احتمالا از حضور در مذاکرات تجاری با آمریکا در اواخر ماه جاری میلادی خودداری خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.04 درصد افزایش به 1195 دلار و 36 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا امروز 0.17 درصد افت داشت و به 1199 دلار رسید.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی، که از پایین ترین رقم های 6 هفته اخیر فاصله گرفته امروز در رقم 94.951 ثابت بود.

در پی تشدید جنگ تجاری و افزایش نرخ بهره در آمریکا، قیمت طلا نسبت به رقم های بالای ثبت شده در ماه آوریل، حدود 12.6 درصد کاهش یافته است.

تنش های تجاری چند ماه گذشته میان آمریکا و چین موجب شده تا سرمایه گذاران اقدام به خرید دلار کنند، زیرا آنها معتقدند آمریکا در این جنگ زیان کمتری خواهد دید.

خرید فیزیکی طلا هفته گذشته و در پی افزایش نسبی قیمت در بازارهای مهم آسیایی کاهش داشت. آمارهای وزارت تجارت هند نشان می دهد، میزان واردات طلای این کشور در ماه اوت با 92.62 درصد افزایش به 3.54 میلیارد دلار رسیده است.
 
https://akhbarbank.com/vdcfjydv.w6dm0agiiw.html
تازه ترین اخبار