۰
۳
شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۴

برای ادغام بانک های نظامی پای FATF در میان است؟

در محافل بانکی شنیده می شود یکی از دلایلی که پنج بانک نظامی قرار است در بانک سپه ادغام شوند موضوع FATF است.
برای ادغام بانک های نظامی پای FATF در میان است؟
به گزارش خبرنگار اخبار بانک، چند ماهی است که در محافل بانکی خبرهایی در خصوص ادغام پنج بانک و موسسه اعتباری وابسته به نیروهای مسلح شنیده می شود.

این در حالی است که تقریبا هیچ خبری درباره جزییات و دلایل این ادغام بزرگ خبری منتشر نشده و تنها اخبار کلی از چند مقام بانک مرکزی در خبرها آمده است.

اینکه چرا به یک باره تصمیم گرفته شده که پنج بانک و موسسه مالی و اعتباری با یکدیگر به ادغام شوند موضوعی است که بانک ها هیچ دلیل قانع کننده ای برای آن پیدا نکرده اند.

در حالت عادی نیز هنوز هیچ کس نمی اند چگونه ممکن است پنج بانک و موسسه بزرگ که بیش از دو هزار شعبه دارند با یک بانک بزرگ دیگر که آن هم بیش از 1500 شعبه دارد ادغام شده و نیروهای آن نیز ریزشی نداشته باشند.

به تازگی در برخی از شعب بانک ها و موسسات درگیر در ادغام شنیده می شود دلیل اصلی ادغام سریع بانک ها و موسسات حکمت ایرانیان، قوامین، مهر اقتصاد، انصار و کوثر موضوعات مربوط به FATF است.

مباحث مربوط به FATF چند ماهی است که در محافل سیاسی شنیده می شود و چند باری است که در بین مجلس شورای اسلامی، دولت و شورای نگهبان در رفت و آمد می باشد.

باید منتظر ماند و دید که آیا ادغام بانک های وابسته به نیروهای مسلح همزمان با تصویب FATF همراه خواهد بود یا خیر؟
https://akhbarbank.com/vdce778p.jh8xpi9bbj.html
برچسب ها: ادغام بانک ها
مشاهده نظر مخاطبان
حسین
France
کسانی که این تصمیماتو سیاسی غیر علمی رو میگیرند باید بدونند30000نیرو دارن تو این بانکها فعالیت میکنند،هر چند وظیفشون این که الزاما نیروها رو بگیرن،و اگر نیروی مازادی هست طی تصمیماتی که پیش بینی شده اقایون 25سال به بالا رو بازنشسته میکنند ولی واقعا این تصمیمات مطمنا گرفتاریهای عظیمی رو ایجاد خواهد کرد که اصلا قابل حل نیست .حال شما هم اصلا خوب نیست Fatf رو چه ربطی دداره،،از اون حرفای حسن روحانی
مهدي
United States
با سلام چقدر حقيقت داره ادغام؟
mehdi
Iran, Islamic Republic of
با سلام گمان میکنم مهر اقتصاد ادغام نشه درسته؟
تازه ترین اخبار