۰
بانک مرکزی به تازگی بخشنامه‌ای به شبکه بانکی ابلاغ کرده است که از این به بعد مشتری می‌تواند بدون ارائه چک نیز از حساب خود برداشت کنند.
مشترییان بانکها می‌تواند بدون ارائه چک از حساب خود برداشت کنند
به گزارش خبرنگار اخبار بانک، پیش از این بانکها و موسسات اعتباری بر اساس قانون چک اجازه برداشت از حساب جاری به طرق مختلف را نداده و تنها ارائه یک برگ چک را برای خارج کردن پول از حساب مجاز می‌دانستند.

 اما بر اساس ابلاغیه اخیر بانک مرکزی از این به بعد مشتریان می توانند با پر کردن فرم حواله الکترونیکی ساتنا و پایا از حساب جاری خود بدون تکمیل کردن برگ چک برداشت وجه کنند.

 بانک ها و موسسات اعتباری پیش از این به بهانه عدم خروج سریال چک عملیات ساتنا و پایا را در حسابهای مشتریان انجام نمی‌دادند.

 به عبارت دیگر بانک ها این گونه از قانون چک برداشت کرده اند که باید تنها با ارائه برگه چک از حساب جاری مشتری برداشت وجه کنند.

 البته پیش از این در صورتی که مشتری دسته چک به همراه نداشت می توانست از طریق دسته چک آزاد یا عمودی درخواست برداشت وجه کند که البته این تنها یک بار در سال قابل انجام است.

 حال با صدور دستورالعمل انجام عملیات ساتنا و پایا از حساب جاری مشتریان به نظر می رسد تا حدود زیادی دستورالعمل صدور چک آزاد یا عمومی کنار گذاشته شود.
https://akhbarbank.com/vdcdnn09.yt0xj6a22y.html
برچسب ها: دسته چک ساتنا
تازه ترین اخبار