۰
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۲

دلار باز هم عامل پیشتازی بورس شد

امروز بار دیگر قیمت سهم‌ها در بورس اوراق بهادار افزایشی شد و شاخص کل در آستانه تراز ۱۴۷ هزار واحدی قرار گرفت. فلزات اساسی و نفتی‌ها جزو گروه‌هایی بودند که با رشد فزاینده قیمت مواجه شدند.
امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۴۷۶۴ واحد رشد کرد و به رقم ۱۴۶ هزار و ۹۹۸ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن با ۶۹۷ واحد رشد تا رقم ۲۴ هزار و ۱۳۴ واحد افزایش یافت.

شاخص آزاد شناور نیز ۵۲۸۳ واحد رشد کرد و به رقم ۱۵۷ هزار و ۲۳۶ واحدی رسید. شاخص بازار اول و دوم نیز هر یک به ترتیب ۳۹۷۳ و ۷۲۶۱ واحد افزایش یافت. فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی گلگهر، ملی صنایع مس ایران و پالایش نفت بندرعباس هر یک به ترتیب ۴۵۱، ۲۴۶، ۲۲۹ واحد و ۱۹۲ واحد به رشد شاخص‌های بازار کمک کردند.

امروز در گروه فلزات اساسی شاهد رشد اکثر نمادها به جز یک سهم بودیم. اکثر نمادها امروز با رشد بیش از سه درصد مواجه شدند و در برخی از نمادها همچون فولاد مبارکه اصفهان که جزو تاثیرگذارترین‌ها روی شاخص بود شاهد صف خرید بودیم.

همچنین در گروه کانه‌های فلزی اغلب سهم‌ها نزدیک به پنج درصد رشد قیمت از خود نشان دادند. در این گروه حدود ۱۵۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۶۸ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

بانک‌ها و موسسات اعتباری نیز امروز یک دست رشد کردند هر چند که رشدشان مانند دیگر گروه‌ها به جز در سه نماد آنچنان فزاینده نبود. در عین حال در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای شاهد رشد قیمت پایان تمام سهم‌ها بودیم.

در گروه خودرو و ساخت قطعات نیز سهم‌ها اکثرا کمتر از دو درصد رشد کردند و در برخی از نمادها نیز شاهد کاهش قیمت سهم‌ها بودیم.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به ۱۰۲ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۳.۴ میلیارد سهم و اوراق مالی بود. همچنین تعداد معاملات این بازار به رقم ۲۱۱ هزار و ۷۹ واحدی رسید.

آیفکس نیز ۴۳ واحد رشد کرد و به رقم ۱۶۸۶ واحدی رسید. ارزش معاملات این بازار تا رقم ۵۹۷ میلیارد تومان افزایش یافت و حجم معاملات به بیش از ۱.۱ میلیارد سهم و اوراق مالی رسید.

علت افزایش قیمت سهم‌ها در این روزها رشد قیمت دلار است، چرا که بسیاری از شرکت‌ها در  بورس، صادرات محور هستند و با افزایش قیمت انتظار می‌رود سود بیشتری را شناسایی کند.
https://akhbarbank.com/vdcjihem.uqe8ozsffu.html
تازه ترین اخبار