۰
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۵

قیمت تمام شده پول در بانک ملت کنترل شد

بانک ملت این روزها در بازار سهام با مطرح شدن دارایی ارزی و توانایی تسعیر آن مورد توجه قرار گرفته است.
به گزارش اخبار بانک، گزارش ها حاکی از آن است که بانک ملت در سال های اخیر با سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقدام به بهبود عملکرد خود کرده است و درحوزه های مختلف صنعتی حضور پیدا کرده است.

بانک ملت در سال جاری بر اساس فعالیت در صنایع سنگین، افزایش منابع مالی و بهبود شرایط پولی بانک عملکرد بهتری را نسبت به سالهای قبل داشته و بر اساس این سه گام بزرگ نسبت به دیگر بانک های بزرگ، برتری خواهد داشت.

یکی از حوزه های صنعتی که بانک ملت در آن نقش ایفا می کند صنایع سنگین از جمله فلزات اساسی، پتروشیمی و پالایشی و معدنی است.
برهمین اساس، سودآوری و قیمت سهم شرکتهای معدنی، فلزات اساسی، پتروشیمی و پالایشی در سال 1396 افزایش یافته و پیش بینی ها در سال جاری نشان می دهد که اوضاع بانک بهتر خواهد بود. بر اساس این گزارش، بانک ملت با دارا بودن 3.445 میلیون سهم شرکت ملی صنایع مس (جز املاک تملیکی) میتواند در سال جاری سود با اهمیتی از این محل شناسایی و کسب کند، همچنین این امر سبب افزایش سودآوری شرکتهای زیر مجموعه بانک به دلیل اختصاص سهم قابل توجهی از پرتفوی خود به سهام گروه های مذکور میگردد .

یکی دیگر از موارد مهم در صورتهای مالی بانک ملت که میتواند ثمر بخش باشد وضعیت منابع سپرده ای بانک ملت است .

منابع سپرده ای بانک در مقطع اسفند 96 نسبت به دوره مشابه سال قبل (اسفند 95 ) به میزان 3 / 20 درصد رشد داشته و همچنین ترکیب منابع سپرده ای بانک به سمت پایداری و ثبات بیشتر حرکت کرده است، به نحوی که سهم درصد سپرده های بلند مدت از 35 درصد در اسفند ماه 95 به48 درصد در اسفندماه 96 تغییر یافته است.

مدیرعامل بانک ملت اخیرا اعلام کرده است که بخشی از عملکرد مطلوب بانک ناشی از کاهش نرخ بهره ای پول در کنار افزایش نرخ رشد سپرده‌های بانک است.

صحت سخنان او با بررسی صورت های مالی قابل اثبات است.  رویکرد تحلیل مقایسه ای صورتهای مالی سال 95 و 96 و همچنین گزارش های میاندوره ای افشاء شده در سامانه کدال حاکی از آن است در خصوص قیمت تمام شده پول بانک ملت نشان می دهد که این بانک توانسته طی سال مالی اخیر هم پایداری سپرده ها را با افزایش سهم درصد سپرده های بلند مدت افزایش دهد و در عین حال با عدم جذب منابع گران قیمت و بهبود ترکیب سپرده ها موجب کاهش قیمت تمام شده پول بانک ملت شود و قیمت تمام شده بهره ای بانک در دوره منتهی به اسفند 95 از 15.03 درصد به 13.72 درصد در اسفند 96 کاهش یافته است.

بیگدلی در این خصوص تصریح کرده است: از دیدگاه کارشناسان امر، بهبود وضعیت این دو شاخص به‌ صورت همزمان بسیار دشوار است.
                                               
بیگدلی، مدیرعامل بانک ملت نیز اخیرا با اشاره به روند مولد سازی دارایی های مازاد در این بانک گفت: فروش ۹۸۰ ملک طی دو سال گذشته، کارنامه موفق و درخشانی برای بانک ملت در نظام بانکی رقم زده است.

بیگدلی به سودآوری بانک ملت در سه ماهه نخست سال جاری اشاره و سود هر سهم را ۷۵ ریال اعلام کرد و افزود: این میزان در مقایسه با مقطع مشابه سال گذشته که ۱۲ ریال بوده بیش از ۵۲۰ درصد رشد داشته است.

بیگدلی در ادامه به وضعیت واگذاری املاک مازاد بانک و عزم جدی برای چابک و مولد سازی دارایی‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۹۵  تا کنون تعداد ۹۸۰ ملک به مبلغ تقریبی ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به فروش رسیده است.

مدیرعامل بانک ملت با بیان اینکه بسیاری از این املاک علیرغم میل بانک و برای وصول مطالبات و حفاظت از منافع سپرده گذاران و سهامداران به دارایی های بانک اضافه شده است اظهار داشت: سهم فروش املاک در سال گذشته تعداد ۵۳۴ ملک به مبلغ سه هزار و ۹۳۳ میلیارد ریال بود که در ۵ ماهه نخست سال جاری نیز تعداد ۱۹۶ ملک به مبلغ بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به فروش رسیده که در مقایسه با پنج ماه نخست سال جاری، با مدت مشابه سال گذشته از جهت تعداد ۳۰ درصد و مبلغ ۸۰ درصد رشد داشته است.

وی در زمینه واگذاری املاک مازاد بانک یادآور شد: عملکرد بانک ملت با استفاده از تیم تخصصی بازاریابی و فروش در این بخش، در نظام بانکی موفق و درخشان بوده است.

بیگدلی در ادامه خاطر نشان کرد: دو محور از محورهای ۹ گانه سند چشم‌ انداز بانک ملت در افق سال ۱۴۰۰، "واگذاری سهام شرکت‌های مشمول واگذاری" و "نقش ‌آفرینی در اقتصاد مقاومتی" است.

مدیرعامل بانک ملت با اشاره به اهداف این محورها تصریح کرد: بهبود فرآیند فروش املاک مازاد و همچنین ساماندهی وضعیت سرمایه گذاری در املاک به منظور آماده‌سازی برای فروش، تحت محور استراتژیک "سرآمدی و سودآوری پایدار و با کیفیت" از جمله هدف‌های تعیین شده بانک ملت است.

وی بر همین اساس گفت: انتظار می‌رود واگذاری املاک مازاد بانک به نحو شایسته و با فرآیند بهتر نسبت به گذشته تداوم داشته باشد.
 
https://akhbarbank.com/vdccooqe.2bqim8laa2.html
تازه ترین اخبار