۰
يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۰

برنامه روسیه برای تضعیف دلار

ایسنا: یک نشریه انگلیسی از برنامه روسیه برای تضعیف دلار با استفاده از خرید دلار و فروش اوراق وزارت خزانه‌داری آمریکا خبر داد.

تنها از ماه ژوئیه تاکنون روسیه ۲۶ تن به ذخایر طلای خود افزوده است. در حال حاضر روسیه با در اختیار داشتن ۲۱۷۰ تن ذخایر طلا به ارزش ۸۳.۶ میلیارد دلار، پنجمین دارنده بزرگ طلای جهان محسوب می‌شود. در واقع روسیه در ماه ژوئیه به میزانی طلا خریداری کرده است که اکنون ذخایر طلای بیشتری از چین دارد.

بنا بر اعلام شورای جهانی طلا، ذخایر طلای چین و روسیه طی تنها ۱۰ سال از ۴۰۰ تن به حدود ۴۰۰۰ تن افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که روسیه به خرید طلا ادامه می‌دهد و بانک مرکزی روسیه به عنوان بخشی از پاسخ خود به تحریم‌های اقتصادی آمریکا که از سال ۲۰۱۱ علیه این کشور اعمال شده است در حال خرید طلا و فروش اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریکا است.

شانزدهم اوت امسال ( ۲۵ مرداد) دونالد ترامپ- رئیس جمهور آمریکا- در توئیتی نوشته بود: پول در حال سرازیر شدن به دلار ما است، اتفاقی که قبلا کمتر رخ داده بود. این توئیت پس از آن بیان شد که دلار به بالاترین سطح برابری ۱۴ ماهه اخیر خود در برابر ارزهای مهم جهان رسیده بود.

تقویت دلار نه تنها باعث تضعیف روبل روسیه شده است که مشکلات مشابهی را برای لیر ترکیه و ریال ایران ایجاد کرده است، کشورهایی که هر دو به مانند روسیه در حال فروش دارایی های دلاری خود و خریداری ذخایر عمده طلا هستند.
https://akhbarbank.com/vdcft1dv.w6d0jagiiw.html
تازه ترین اخبار