۰
۲
پنجشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۷

بانک مرکزی : تمدید حساب سپرده فقط برای یک ماه است

به دنبال اقدام اخیر بانک‌ها برای دریافت سپرده‌های مدت دار یکساله با نرخ سود بالا، بانک مرکزی اعلام کرد که بخشنامه ابلاغی برای سود بانکی فقط برای مدت یک ماه است و خارج از آن مجاز نیست.
بانک مرکزی : تمدید حساب سپرده فقط برای یک ماه است
به گزارش اخبار بانک، اخیرا بانک مرکزی طی بخشنامه‌ای به بانک‌ها اعلام کرد که حساب‌های سپرده‌ای که در فاصله دوم تا یازدهم شهریورماه سال قبل افتتاح کرده بودند را می‌توانند به مدت یک ماه تمدید کنند. به دنبال ابلاغ این بخشنامه بود که طی روزهای اخیر اغلب بانک‌ها در کنار افتتاح حساب‌های قبلی دست به افتتاح حساب‌های جدید یکساله با نرخ سودهای بالاتر از نرخ متعارف شبکه بانکی(۱۵ درصد) کردند به طوری که اکنون نرخ سود در شبکه بانکی تا ۲۳ درصد می‌رسد. اما آنطور که بانک مرکزی در تازه‌ترین اطلاعیه خود اعلام کرده است تمدید یک‌ماهه قراردادهای سپرده‌گذاری صرفا معطوف و منحصر به قراردادهای سپرده‌ سرمایه‌گذاری مدت‌دار یکساله‌ای است که طی دوم شهریور تا ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ منعقد شده است. همچنین افتتاح سپرده سرمایه‌گذاری مدت‌دار جدید با رعایت نرخ سود علی الحساب مصوب شورای پول و اعتبار ابلاغی و حداکثر به میزان ۱۵ درصد مجاز  است.

بنابر اعلام بانک مرکزی پیرو بخشنامه شماره ۱۸۴۶۶۴‌/۹۷  تاریخ ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ موضوع اعلام امکان تمدید یک‌ماهه قرارداد سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار و با توجه به پرسش‌ها و برداشت‌های متفاوت شبکه بانکی کشور از مفاد این بخشنامه، بانک‌ها و موسسات اعتباری  موارد زیر را مدنظر قرار دهند:

۱- همچنان که پیش‌تر اعلام شد سیاست‌های جدید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران درخصوص نرخ‌ سود سپرده‌های بانکی متناسب با شرایط و اقتضائات روز در دست تدوین بوده و به زودی به شبکه بانکی کشور ابلاغ خواهد شد.

۲- تأکید می شود تمدید یک‌ماهه قراردادهای سپرده‌گذاری صرفاً معطوف و منحصر به قراردادهای سپرده‌ سرمایه‌گذاری مدت‌دار یکساله‌ای است که در سال گذشته و در بازه زمانی  دوم شهریور ۱۳۹۶  تا ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ منعقد شد.

۳- قراردادهای سپرده‌گذاری مذکور با همان شرایط قرارداد و صرفاً حداکثر تا مدت‌ یک‌ماه دیگر قابل تمدید است. لذا تمدید قراردادهای سپرده‌گذاری مورد اشاره برای مدتی بیش از یک‌ماه به هیچ وجه مجاز نیست.

۴- افتتاح سپرده سرمایه‌گذاری مدت‌دار جدید با رعایت نرخ سود علی الحساب مصوب شورای پول و اعتبار ابلاغی طی بخشنامه شماره ۱۷۳۷۹۳‌/۹۶ تاریخ پنجم شهریور ۱۳۹۶ و حداکثر به میزان ۱۵ درصد مجاز است.

۵- بدیهی است این بانک همچنان بر این مهم که بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی باید در تعیین و اعلام نرخ سود علی‌الحساب سپرده‌های مذکور با تحلیلی جامع و برآورد شرایط و روندهای آتی اقتصادی، ابتدا نرخ سود مورد انتظار سپرده‌های سرمایه‌گذاری در پایان دوره را پیش‌بینی کرده و سپس درصدی از آن را به عنوان نرخ سود علی الحساب سپرده‌های سرمایه‌گذاری تعیین کنند و بدین‌لحاظ نرخ سود علی الحساب می باید همواره کمتر از نرخ سود قطعی پایان دوره باشد، تأکید دارد.
https://akhbarbank.com/vdcbszb0.rhb55piuur.html
مشاهده نظر مخاطبان
Romania
فكر كنم دارن تلاش ميكنند دلار ٢٠٠٠٠تومن بشه
Netherlands
بنظر من ايران يك حركت خوب ودرست انجام بدهد. دولار به ٣ هزار تومان برميكردد . واقتصاد ود باره بجريان بازكشت ميشود . كمى صبر ميخواهد .
تازه ترین اخبار