تقویت ۱۰۵۹ واحدی کل شاخص بورس

27 مرداد 1397 ساعت 13:41


شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز شنبه 27 مرداد ماه 97 با افزایش 1059 واحدی به رقم 131 هزار و 535 واحد رسید.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 285 واحدی عدد 19 هزار و 421 واحد را به نمایش گذاشت.شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 850 واحدی به رقم 139 هزار و 942 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 757 واحدی به رقم 96 هزار و 27 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 2216 واحدی عدد 266 هزار و 153 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 5 بر روی رقم یک هزار و 505 واحد متوقف شد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های همراه اول با 341واحد ، مخابرات ایران با 128 واحد و خدمات انفورماتیک با 118 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران با 81 واحد،گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با 38 واحد و معدنی و صنعتی چادر ملو با 32 واحد کاهش، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

 ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 323 میلیارد و 352 میلیون تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و 236 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 100هزار و 325 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی پردیس، صنایع آذرآب، بانک‌های تجارت، ملت و صادرات، کشتیرانی آریا، خدمات انفورماتیک، موتور سازان تراکتورسازی ایران و حق تقدم خرید سهام آن، آلومینیوم ایران، فولاد آلیاژی یزد، نفت پاسارگاد، کشتیرانی خزر، ایرکا پارت صنعت، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، صنایع خاک چینی ایران، شیر پاستوریزه پگاه گلستان.

گروه صنایع کاغذ پارس، فرآورده‌های سیمان شرق، از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد خراسان، تهیه و تولید خاک نسوز استقلال آباده، پتروشیمی آبادان، معدنی املاح ایران، شیر پاستوریزه پگاه گلستان، فرآورده‌ةای سیمان شرق، کروه صنعتی سپاهان، گروه صنایع کاغذ پارس، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، بانک کارآفرین، لیزینگ ایرانیان، مدیریت سرمایه‌گذاری امید و شیشه قزوین و سرمایه‌گذاری نیروگاهی ایران بازگشایی شدند.

امروز همچنین نماد معاملاتی دو شرکت گروه اقتصادی کرمان خودرو و ایران خودرو دیزل، در تابلوی پایه «ج» بازار پایه فرابورس گشایش یافت.
 امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد 130 میلیون سهم هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه به ارزش کمتر از 33 میلیارد تومان کد به کد شد.

همچنین 5 میلیون سهم کشاورزی و دامپروری بینالود به ارزش کمتر از یک میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده روبرو بود.
در ایران ترانسفو نیز بیش از 6و نیم میلیون سهم به ارزش کمتر از سه و نیم میلیارد تومان به کدهای درون گروهی منتقل شد و کمتر از 4 میلیون سهم شیر و گوشت زاگرس شهرکرد به ارزش بیش از یک و نیم میلیارد تومان به کدهای درون گروهی منتقل شد.

بر اساس این گزارش بازار سهام امروز در حالی با تقویت حجم معاملات سهام همزمان با بهبود تقاضا در برابر عرضه سهام به ویژه در گروه بهبود تقاضا در اغلب گروه‌های پیشرو به ویژه گروه فلزات اساسی، پتروشیمی‌ها، تک سهم‌های معدنی، و برخی از سرمایه‌گذاری‌ها بود که به نظر می‌رسید، با افزایش خوش‌بینی‌ها به گروه رایانه و همچنین مخابراتی‌ها، اقبال برای پیشرو شدن این دو گروه در بازار افزایش یافته است.

در گروه مخابراتی‌ها عملکرد قابل قبول همراه اول در سه ماهه نخست امسال نسبت به دوره عملکردی مشابه سال قبل و در عین حال انتظار برای افزایش سودآوری‌ها از محل اینترنت خانگی و موبایلی باعث شده تا جذابیت این سهم برای تقاضا در گروه مخابرات افزایش یابد.

در گروه بانکداری نیز سه بانک بزرگ این گروه در حالی برای مجمع عادی به طور فوق‌العاده سال مالی منتهی به پایان اسفند 96 به منظور ارائه گزارش هیأت مدیره و بازرس قانونی و همچنین تصویب صورت‌های مالی این دوره عملکردی در کنار انتخاب حسابرس و بازرس قانونی و تعیین پاداش هیأت مدیره و حق حضور اعضای غیرموظف آن برگزار می‌شود که فرآیندهای بانکداری نشان می‌دهد، صنعت بانکداری به جای تمرکز بر جذب سپرده و درآمدهای مشاع به دنبال شناسایی درآمدهای جدید از محل خدمات نقدی و پرداخت هستند.


کد مطلب: 62469

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/62469/تقویت-۱۰۵۹-واحدی-کل-شاخص-بورس

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com