۰
۲
شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰

سود بانکی بزودی بیشتر می شود

یک مقام آگاه در اجرای سیاست‌‌های جدید بانک مرکزی از رونمایی بسته حمایتی ریالی به منظور کنترل و مهار نقدینگی و همچنین هدایت آن به سمت سرمایه‌گذاری در بازارهای مولد در آینده نزدیک خبر داد.
سود بانکی بزودی بیشتر می شود
به گزارش اخبار بانک، یک مقام آگاه از به جریان افتادن بررسی‌ها برای تجدیدنظر در نرخ سود سپرده‌های بانکی در بانک مرکزی خبر داد و به روزنامه اطلاعات گفت: اکنون شرایط عمومی اقتصاد و وضعیت تورم با سال گذشته و اوایل سال جاری تفاوت کرده است. بنابراین ضروری است شورای پول و اعتبار به موضوع بازنگری در نرخ سود ورود کند.

وی افزود: بازوهای مطالعاتی بانک مرکزی اکنون درباره بازنگری در نرخ سود سپرده‌ها به نتیجه مثبت رسیده و این موضوع به اطلاع رئیس کل هم رسیده است.با این حال هنوز بازنگری نرخ سپرده‌ها در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار نگرفته اما احتمال بررسی آن وجود دارد.آنچه مهم است این است که تغییر شرایط تورمی شرایط لازم برای افزایش نرخ سود سپرده‌ها با هدف جلوگیری از سپرده‌ها از بانک‌ها را اثبات کرده بنابر این به احتمال فراوان کلیت نظر نهایی بانک مرکزی نسبت به افزایش سود سپرده‌ها مثبت خواهد بود.

بنابراین گزارش، آنچه مسلم است اینکه با توجه به نزدیک شدن به زمان اتمام دوره یکساله سپرده‌های بلند مدت در اوایل شهریور، زمان زیادی برای تصمیم‌گیری بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار باقی نمانده و هر چه زودتر این بانک‌ در بررسی‌ها باید به یک تصمیم نهایی برسد تا در این موقعیت حساس، نظام بانکی و اقتصاد با چالش ۸۵۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی (حجم تقریبی سپرده‌های بلند مدت بانک‌ها تا پایان مرداد) مواجه نشود.

اگرچه در این زمینه، گفته می‌شود بانک مرکزی در حال بررسی سازوکار تجدیدنظر در نرخ سود بانکی است و شنیده‌ها حاکی است با توجه به متغیرهای پولی و اقتصادی، این بانک به دنبال تدوین سیاست‌هایی با هدف افزایش نرخ سود بانکی است تا به این ترتیب دولت بتواند حجم عظیم نقدینگی را‌به کنترل در آورد.

از این رو به نظر می رسد نظام بانکی امیدوار است بتواند بخشی از سپرده‌ها که بعد از اجرای سیاست‌های غلط ارزی از بانک ها خارج و روانه بازار سکه و ارز شده را جذب و وارد پروژه‌های جدیدی کند که برای هر دو طرف، مردم و بانک، سود داشته باشد.
 
https://akhbarbank.com/vdcdjo09.yt0xo6a22y.html
برچسب ها: سود بانکی
مشاهده نظر مخاطبان
Netherlands
اما اول همه به رءيس بانك مركزى تذکر دادیم . الان اخرش به حرف مردم رسیدید .کمی به مردم کوش بدهید انقدر لجبازی نباشید . بازهم یک نصیحت در باره ارز کوش بدهید اکر بیشتر ارز به بازار تزریق کنید ارز ارزان میشود .
مالباخته ارمان وحدت
Iran, Islamic Republic of
نقشه هاتون خوب پیش رفت سپرده ما هفتاد میلیون از اصل پولمون کم کردید یکسال و چند ماه هم سود ندادید این ظلمتون فراموش نخواهد شد سپرده مارو نابود کردید دیگه ارزشی نداره یادمان نخواهد رفت این ظلم رو یا حق
تازه ترین اخبار