۰
وضعیت این هفته بورس با ادامه فضای عدم اطمینان در کلیت بازار ، رشد شرکتهای صادرات محور، احتمال اندک سناریوی اصلاح عمیق قیمتی و معرفی چهار گروه دارای رشد قیمتی توسط یک کارگزاری پیش بینی شد.
پیش بینی بورس با چند احتمال و معرفی ۴ گروه دارای رشد قیمتی
به گزارش اخبار بانک، بازار سهام در حالی آخرین هفته مرداد را با ابهاماتی در صنایع و آینده نا معلوم ارز و با شاخص 130 هزار واحدی شروع خواهد کرد که کارگزاری آبان طبق روال معمول پیش بینی و اعلام کرد بازار در هفته گذشته متاثر از ابهامات در سیاست ارزی جدید و البته افت قیمت ها در بازار های جهانی، داد و ستدهایی نوسانی و با گرایشی اصلاحی را پشت سرگذاشت و به نظر می رسد در هفته جاری نیز در صورت تعلل در اجرا و البته شفاف سازی در رابطه با نرخ نهاده های تولید و یا فروش محصولات خصوصا عرضه کنندگان در بورس کالا، فضای عدم اطمینان ادامه داشته باشد.

از طرفی احتمال ادامه رشد شرکت های صادرات محور که البته تاثیر کمتری از نوسان در تصمیمات ارزی می بینند همچنان بالا خواهد بود . در دیگر گروه ها نیز که متناسب با رشد اخیر بازار تعدیل قیمتی نداشته اند و به نوعی متاثر از رشد نرخ ارز هستند می توان به بهبود شرایط امید داشت.

با توجه به رشد گروه انبوه سازی در پایان هفته گذشته این گروه در کنار گروه کاشی و سیمان از نامزدهای رشد قیمتی خواهند بود و گروه بانکی شامل "وبملت، وتجارت، ونوین" می تواند با اقبال بازار مواجه گردد.

با توجه به وضعیت نموداری در اکثر گروه های مورد توجه بازار و همچنین شاخص بورس، به نظر می رسد سناریوی اصلاح عمیق قیمتی چندان محتمل نباشد و همسو با شرایط و اما و اگرهای بنیادی، اصلاح اخیر بیشتر با ماهیت زمانی ادامه یابد و البته همچنان نوسانات مثبت و منفی بر پایه شایعات ادامه داشته باشد.

با توجه به احتمال مذاکره چین و آمریکا دو غول اقتصادی درگیر جنگ تجاری و البته احتمال اصلاح در شاخص دلار، می توان به بهبود شرایط در بازارهای جهانی نیز امید داشت.
 
https://akhbarbank.com/vdcip5aq.t1ar52bcct.html
تازه ترین اخبار