۰
سود خالص بیمه تعاون در سه ماهه نخست سال 97 نسبت به دوره مشابه در سال 96 رشد سه برابری داشته و از رقم 5 میلیارد و 271 میلیون ریال به 16 میلیارد و 679 میلیون ریال رسیده‌است.
بررسی علت رشد سه برابری سود عملیاتی و غیرعملیاتی بیمه تعاون
به گزارش اخبار بانك، بر اساس این سود خالص، به هر یک از 490 میلیون سهم شرکت 34 ریال سود تعلق خواهد گرفت.سود عملیاتی شرکت بیمه تعاون 16 میلیارد ریال است که در این حوزه نیز نسبت به دوره مشابه در سال قبل 357 درصد رشد داشته‌است. 

این سود  سه برابری شرکت در اثرفروش حق بیمه 5 برابر شرکت بیمه تعاون حاصل شده است.

چرا که بیمه تعاون در سه ماهه نخست امسال  افزون بر 894 میلیارد ریال حق بیمه  فروخته که نسبت به سال قبل با رقم 163 میلیارد ریال رشد  5.5 برابر معادل 446 درصد رشد داشته است. 

بر اساس این حق بیمه  صادره شرکت بیمه تعاون 754 میلیارد ریال درآمد نصیب شرکت شده که نسبت به سال قبل این درآمد دوبرابر شده است  که در نهایت درآمد حق بیمه  سهم نگهداری نیز 620 میلیارد شده که در این سرفصل نیز نسبت به سال قبل 174 درصد رشد داشته است. 

در مقابل این حق بیمه صادره ، خسارت پرداختی حدود 253 میلیارد ریال بود که نسبت به سال قبل 107 درصد افزایش  یافته است. 

گفتنی است که مجمع عمومی عادی سالانه بیمه تعاون  ۳۱ تیرماه۹۷، با حضور بیش از 93 درصد سهامداران حقیقی و حقوقی جهت بررسی عملکرد سال مالی منتهی به 96/12/29 برگزار شد که پس از ارائه گزارش هیأت مدیره، گزارش حسابرس و بازرس قانونی شرکت قرائت و پس از ارائه پاسخ های لازم در مورد بندهای گزارش حسابرس و بازرس توسط مدیرعامل و مدیر مالی، با شناسایی سود 87 ریالی ، به ازای هر سهم برای سهامداران 50 ریال به عنوان سود نقدی تقسیم شد .

شایان ذکر است که  شرکت بیمه تعاون با هدف ورود بخش تعاونی به عرصه فعالیت بانک و بیمه و راهیابی به بازارهای پولی و مالی کشور و تحقّق سیاست های کلی اصل 44 از سال 1386 آغاز به کار نموده و شکل عملیاتی به خود گرفته است.
این شرکت پس از اخذ موافقت اصولی از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و وزارت تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی و همچنین سازمان بورس و اوراق بهادار با انجام پذیره نویسی از طریق بازار بورس در تاریخ 6 دی 91  تحت شماره 433049 به ثبت رسید.

شرکت بیمه تعاون (تعاونی سهامی عام) بر اساس «قانون تأسیس مؤسسات بیمه غیر دولتی» و «قانون تأسیس بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بیمه گری» و تأیید شورای عالی بیمه و تصویب مجمع عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ  2 تیر 92  پروانه فعالیت خود را در انواع رشته های بیمه اموال، مسئولیت، و اشخاص اخذ کرد.
https://akhbarbank.com/vdcfyjdv.w6d0magiiw.html
تازه ترین اخبار