اتحادیه طلا: ۶ هزار واحد طلافروشی تعطیل شدند

22 مرداد 1397 ساعت 15:04

عضو اتحادیه طلا و جواهر گفت:‌ طی دو سال اخیر ۶ هزار واحد طلافروشی و طلاسازی تعطیل شدند.


فارس: احمد وفادار در مورد وضعیت بازار طلا اظهار داشت: سال گذشته در تهران حدود ۱۳۰۰ واحد طلافروشی و کارگاه طلا سازی تعطیل شدند که هر کدام ۲۰ تا ۳۰ کارگر داشتند. در کل کشور نیز طی دو سال اخیر حدود ۶ هزار واحد طلاسازی و طلا فروشی تعطیل شدند که بیشتر آنها در استان اصفهان بوده است.

این عضو اتحادیه در مورد علت تعطیلی واحدهای طلافروشی گفت: رکود بی سابقه، مالیات بر ارزش افزوده و کاهش قدرت خرید مردم از جمله این دلایل است. یک فرد اگر سه بار طلای خود را بخرد و بفروشند، مثل این است که دیگر طلایی ندارد. اکنون ۹ درصد مالیات ارزش افزوده به علاوه ۷ درصد سود مغازه دار به علاوه ۲۵ درصد اجرت ساخت گرفته می‌شود.

وی بیان می‌کند:‌ رکود عجیبی ظرف یک و نیم سال گذشته در بازار حاکم شده که در ۶۰ سال اخیر بی سابقه است، متاسفانه خریدار نیست و بدلیجات جای طلا را گرفته است.

وفادار ادامه می‌دهد: هر سال ۱۵ تا ۲۰ درصد مالیات افزایش یافته است. آماری از میزان مالیات صنف طلا فروشان نداریم، اما برآوردها نشان می‌دهد از سال ۹۴ به بعد حدود ۵۰ درصد مالیات عملکرد مشاغل افزایش دارد.

عضو اتحادیه طلا و جواهر در پاسخ به این سوال که چقدر طلا فروشان فرار مالیاتی دارند، گفت:‌ طلا فروشان نمی‌توانند فرار مالیاتی داشته باشند. باید به دفاتر مودی (مالیات دهنده) اعتماد شود.

این فعال بازار طلا در مورد اینکه مالیات ستانی دنیا براساس ابزارهای قدرتمند مثل حساب‌های بانکی و تمامی اطلاعات اقتصادی و دارایی افراد است، تا بتوان مالیات عادلانه طلب کرد، یادآور شد: سازمان مالیاتی باید حساب‌های بانکی را داشته باشد و به عدالت مالیات بگیرد. اعتمادی میان دو طرف وجود ندارد و دفاتر پذیرفته نمی‌شود و ممیزان مالیاتی دلیل محکمه پسندی برای افزایش مالیات ارائه نمی‌کنند.

وی افزود:‌ برنامه زیرمیزی باید حل شود اولین مشکل مربوط به دولت و سازمان مالیاتی است که نمی‌تواند بر اساس مستندات مالیات بگیرد و از این ضعف، عده‌ای سوء استفاده می‌کنند.


کد مطلب: 62382

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/62382/اتحادیه-طلا-۶-هزار-واحد-طلافروشی-تعطیل-شدند

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com