۰
دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۲

عرضه خودروی داخلی به بازار متوقف شد

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو از توقف مجدد خودرو داخلی به بازار از سوی شرکتهای تولید کننده خودرو خبر داد.
خبرگزاری مهر:سعید موتمنی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی قیمت خودرو داخلی در یک هفته گذشته افزود: هم اکنون اختلاف قیمت خودروهای زیر ۳۰ میلیون تومان در کارخانه و بازار به­­۵ تا ۸ میلیون تومان، خودروهای ۳۰ تا ۴۵ میلیون تومان­ به ۱۵ تا ۲۰ و خودروهای ۴۵ تا ۶۰ میلیون تومان به­­۱۵ تا ۲۵ میلیون تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه بازار خودرو به آرامش نسبی رسیده بود گفت: با اظهار نظر درخصوص آزاد سازی قیمت خودروها و حضور نداشتن شورای رقابت برای قیمت گذاری خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان، شرکتهای خودروسازی عرضه را متوقف کردند که این اقدام، قیمتها را افزایش داده است.

رئیس ­اتحادیه فروشندگان خودرو،­ انحصار موجود در بازار خودرو را مانع قیمت گذاری مناسب آن دانست و ادامه داد: باید برعملکرد شرکتهای تولید کننده خودرو نظارت وجود داشته باشد اما در حال حاضر اینگونه نیست.

موتمنی ادامه داد: قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در کارخانه ۳۶میلیون و ۲۸۶ هزارتومان و در بازار ۵۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در کارخانه ۴۱ میلیون و ۹۴۲ هزارتومان و در بازار ۶۰ میلیون و ۵۰۰تومان ،​ پژو پارس lx کلاس ۱۳ در کارخانه ۴۲ میلیون و ۲۸۱ هزارتومان و در بازار ۶۷ میلیون.

پژو پارس در کارخانه ۴۰میلیون و ۵۹۵ هزارتومان و در بازار ۵۵ میلیون تومان، سمند lx در کارخانه ۳۳ میلیون و ۵۳۵ هزار تومان و در بازار ۴۷ میلیون و ۹۰۰ هزارتومان​،دنا پلاس در کارخانه ۵۳ میلیون و ۲۶۸ هزارتومان و بازار ۸۳ میلیون تومان و پراید ۱۱۱ در کارخانه ۲۲ میلیون و ۴۹۲ هزار تومان و در بازار ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان ، پراید ۱۳۱ در کارخانه ۲۲ میلیون و ۷۰۹ هزار و در بازار ۲۸ میلیون و ۸۵۰ هزارتومان عرضه شده است.
https://akhbarbank.com/vdcjvtem.uqe8ozsffu.html
تازه ترین اخبار