۰
۴
تعدادی از بانک ها و موسسات اعتباری در چند هفته اخیر به صورت علنی نرخ سود سپرده های خود را بالا برده اند.
بانک‌ها بصورت علنی نرخ سود خود را افزایش داده‌اند
به گزارش خبرنگار اخبار بانک، با نزدیک شدن به روزهای ابتدایی شهریورماه به نظر می‌رسد تکاپوی بانک ها برای بالا بردن نرخ سود سپرده ها افزایش پیدا کرده است.

شهریور ماه سال گذشته بود که بانک مرکزی طی بخشنامه ای از بانکها و موسسات اعتباری خواسته بود که دیگر نرخ سود بالای ۱۵ درصد را به مشتریان ندهند.

البته در همان روزها نیز بانک ها تا پاسی از شب در شعب خود عملیات تبدیل سپرده های مشتریان را انجام  داده و طی یکم تا نهم شهریورماه بسیاری از سپرده‌ها به نرخ‌های بالای ۱۵ درصد تغییر یافت.

حال با نزدیک شدن به شهریور ماه بسیاری از این سپرده‌ها سررسید شده و بر اساس بخشنامه بانک مرکزی باید با نرخ حداکثر ۱۵ درصد تمدید شوند.

 اما بانک ها تمایلی برای کاهش نرخ سود سپرده ها نداشته و در چند هفته اخیر به صورت تقریباً علنی نرخ سود را بالا برده تا مانع خروج سپرده‌ها شوند.

 برخی از بانک ها و موسسات مالی و اعتباری طی تماس تلفنی با مشتریان آنها را ترغیب به افتتاح حساب های کوتاه مدت و بلند مدت حدود ۲۰ درصدی تشویق می کنند.

 هم اکنون نرخ سود سپرده یکساله از ۱۸ درصد تا ۲۱ درصد توسط بانکها و موسسات مالی و اعتباری پیشنهاد می شود.

جالب‌تر اینکه بانک مرکزی هیچ گونه واکنشی در خصوص این تخطی از نرخ سود سپرده ها ندارد و البته به نظر می‌رسد بانک مرکزی نیز چندان تمایلی به کاهش نرخ سود سپرده ها ندارد و در این وضعیت اقتصادی ترجیح می دهد نقدینگی روانه بانک ها و موسسات شود.
https://akhbarbank.com/vdcjmtem.uqe8tzsffu.html
برچسب ها: سود بانکی
مشاهده نظر مخاطبان
ناصر
Iran, Islamic Republic of
سلام
با این وضع قیمت ارز و کاهش ریال و افزایش تورم و... نرخ سود بانکی باید بالای سی درصد باشه نه پانزده درصد
علی
Iran, Islamic Republic of
اگه میخواهید ارز وسکه سروسامان بگیره یه مدت محدود سود بانکی ببرید بالا تا حدود 25تا30نگاه کنید همه نقدینگی روانه بانکها وموسسات اعتباری میشه وهچکه سراغ ارز وسکه هم نمیره ودلالان باید ازروی ارز وسکه هایشان اب بخورند
مالباخته ارمان وحدت
Iran, Islamic Republic of
بنده خدا همه فکر و ذکر اینا این بود برا سپرده گذارا موسسه ها فیلم بازی کنن
تولیدکننده
Iran, Islamic Republic of
5 ساله که این نرخ سود موهومی همه رو بدبخت کرده یک عده سرمایه دار رو پولدارتر آقا هیچکس مخالف سود مردم نیست اما نه اینکه پول بی پشتوانه خلق کنی و بدون هیچ کاری سود بدی والله قسم این کار هم رباست هم دزدی ... 5 سال کار رو خوابوندید همه شدن نزول خور ، حالا خوبه مملکت ما بدست علمای دین اسلام اداره میشه که میگن نزول و ربا و دزدی حرامه ، ایکاش مسلمون نبودیم به قرآن تو کشورهای بی دین اینجوری حق ملتشون رو پایمال نمیکنن ، سود بانکی فقط در جهت سرمایه دار کردن سرمایه دار و خوردن حق بقیه ملته ، ای کاش آقایون صداشون در بیاد .حق اعتراض هم که کلا نداریم
تازه ترین اخبار