بانک‌ها بصورت علنی نرخ سود خود را افزایش داده‌اند

21 مرداد 1397 ساعت 10:45

تعدادی از بانک ها و موسسات اعتباری در چند هفته اخیر به صورت علنی نرخ سود سپرده های خود را بالا برده اند.


به گزارش خبرنگار اخبار بانک، با نزدیک شدن به روزهای ابتدایی شهریورماه به نظر می‌رسد تکاپوی بانک ها برای بالا بردن نرخ سود سپرده ها افزایش پیدا کرده است.

شهریور ماه سال گذشته بود که بانک مرکزی طی بخشنامه ای از بانکها و موسسات اعتباری خواسته بود که دیگر نرخ سود بالای ۱۵ درصد را به مشتریان ندهند.

البته در همان روزها نیز بانک ها تا پاسی از شب در شعب خود عملیات تبدیل سپرده های مشتریان را انجام  داده و طی یکم تا نهم شهریورماه بسیاری از سپرده‌ها به نرخ‌های بالای ۱۵ درصد تغییر یافت.

حال با نزدیک شدن به شهریور ماه بسیاری از این سپرده‌ها سررسید شده و بر اساس بخشنامه بانک مرکزی باید با نرخ حداکثر ۱۵ درصد تمدید شوند.

 اما بانک ها تمایلی برای کاهش نرخ سود سپرده ها نداشته و در چند هفته اخیر به صورت تقریباً علنی نرخ سود را بالا برده تا مانع خروج سپرده‌ها شوند.

 برخی از بانک ها و موسسات مالی و اعتباری طی تماس تلفنی با مشتریان آنها را ترغیب به افتتاح حساب های کوتاه مدت و بلند مدت حدود ۲۰ درصدی تشویق می کنند.

 هم اکنون نرخ سود سپرده یکساله از ۱۸ درصد تا ۲۱ درصد توسط بانکها و موسسات مالی و اعتباری پیشنهاد می شود.

جالب‌تر اینکه بانک مرکزی هیچ گونه واکنشی در خصوص این تخطی از نرخ سود سپرده ها ندارد و البته به نظر می‌رسد بانک مرکزی نیز چندان تمایلی به کاهش نرخ سود سپرده ها ندارد و در این وضعیت اقتصادی ترجیح می دهد نقدینگی روانه بانک ها و موسسات شود.


کد مطلب: 62336

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/62336/بانک-ها-بصورت-علنی-نرخ-سود-خود-افزایش-داده-اند

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com