۰
شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۰

عقبگرد 2507 واحدی شاخص بورس

بورس تهران روز معاملاتی خود را در حالی با قرمزپوش شدن دسته‌جمعی سهم‌های پیشروی بازار به پایان برد که روند متعادل و به نسبت پرحجم معاملات حاکی از جذابیت وضعیت موجود برای معامله‌گران فرصت‌طلب بازار دارد.
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز شنبه ۲۰ مردادماه ۹۷ با کاهش ۲۵۰۷ واحدی به رقم ۱۲۹ هزار و ۱۳ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با کاهش ۱۲ واحدی عدد ۱۸ هزار و ۹۰۰ واحد را تجربه کرد. شاخص سهام آزاد شناور اما با کاهش ۲۲۵۹ واحدی به رقم ۱۳۸ هزار و ۱۱۰ واحد رسید. شاخص بازار اول نیز در حالی با کاهش ۱۷۴۵ واحد به ۹۴ هزار و ۲۵ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش ۵۴۸۳ واحدی به رقم ۲۶۱ هزار و ۸۱۸ واحد رضایت داد. شاخص کل فرابورس نیز با کاهش ۲۰ واحدی توانست عدد ۱۴۷۹ واحد را تجربه کند.

امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با ۳۴۵ واحد، هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس با ۲۸۹ واحد و پتروشیمی جم با ۲۲۲ واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند و در مقابل نماد معاملاتی بانک ملت با ۵۸ واحد، ارتباطات سیار ایران با ۳۳ واحد و آسان پرداخت پرشین با ۲۵ واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر محاسبه نماگر ثبت کردند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از ۴۷۸.۵ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۶۲۵ میلیون سهم و  اوراق مالی قابل معامله طی ۱۱۹ هزار و ۱۶۱ نوبت معامله بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های نئوپان ۲۲ بهمن، پلاست ایران، مجتمع‌های گردشگری و امور رفاهی کارگزاران پارس، حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری مسکن الوند، گسترش نفت و گاز پارسیان، مجتمع‌های گردشگری و امور رفاهی کارگزاران پارس، سرمایه‌گذاری سبحان، حفاری شمال، پتروشیمی جم، هلدینگ نفت و گاز پارسیان، نفت پاسارگاد، حق تقدم خرید سهام شیشه‌سازی مینا، پتروشیمی پردیس، سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی، کربن ایران، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، بورس انرژی، فولاد هرمزگان، پالایش نفت لاوان، سیمان لار سبزوار، ذوب‌آهن اصفهان متوقف شدند.

بر اساس این گزارش امروز بازار سهام در حالی معاملات دوطرفه و درون‌گروهی برخی بازارسازها در گروه‌های پیشرو را نظاره‌گر بود که با وجود پرحجم بودن معاملات اما دغدغه‌های موجود در پهنه اقتصاد سیاسی ایران به ویژه موضوع تحریم‌های آمریکایی در کنار جنگ تجاری آمریکا برعلیه دنیا باعث شده تا معامله‌گران بازار سهام با نگاهی امیدوارانه اما دست به عصا در تالار شیشه‌ای گام بردارند.

در این بین موضوع امتناع صرافی‌های مجاز برای خرید و فروش ارز در کنار انتظار برای افزایش بیشتر قیمت دلار در بازارهای غیررسمی باعث شده تا معامله‌گران بازار سهام تحلیل‌های مختلفی را در خصوص وضعیت بازار ارائه دهند. وضعیتی که انتظار می‌رود از محل تسعیر ارز و همچنین درآمدهای اتفاقی، رخدادهای جالبی را برای شرکت‌های صادرات‌محور به ویژه گروه پتروشیمی‌های رقم زند.
 
https://akhbarbank.com/vdchmxn-.23niidftt2.html
تازه ترین اخبار