روبل روسیه سقوط کرد

19 مرداد 1397 ساعت 12:26

به دنبال مطرح شدن دور جدید تحریم های آمریکا علیه روسیه، روبل به پایین ترین سطح خود در ۲ سال اخیر رسید و سهام بانک های روسی هم پایین آمد.


به گزارش راشاتودی، به دنبال پیشنهاد واشنگتن مبنی بر دور جدید تحریم ها علیه مسکو، روبل روسیه به پایین ترین سطح خود در ۲ سال اخیر رسید.

در همین حال دولت ایالات متحده در حال بررسی ممنوعیت گسترده بر روی تراکنش ها به دلار برای بانک های روسی و اپراتورهایی است که به تازگی اوراق قرضه روسی منتشر کرده اند.

تازه ترین اقدامات تنبیهی از سوی آمریکا در پاسخ به دخالت روسیه در حمله به جاسوس دوگانه «سرجی اسکرپال» و دخترش در بریتانیا در حال بررسی است. البته دولت روسیه این مداخله را انکار کرده و خواستار تحقیق در این رابطه شده است.
 

این موضوع باعث شده که هر ۶۶.۴۸ روبل در ۲۴ ساعت گذشته به یک دلار آمریکا برسد که پایین ترین رقم از نوامبر سال ۲۰۱۶ میلادی به بعد محسوب می شود؛ ضمن اینکه شاخص ۵۰ سهام در بورس مسکو ۲.۱۴ درصد روند نزولی به خود گرفت و از طرفی هم موسسات مالی و صنایع با بیش از ۲.۶ درصد تنزل روبرو شدند.

وزارت خارجه آمریکا، تحریم های جدید، صادرات وسایل الکترونیکی و دیگر تجهیزات حوزه امنیتی روسیه را از بیست و دوم ماه جاری میلادی شامل خواهد شد.

این تصمیم در راستای این موضوع که مسکو ناقض قانون بین المللی ۱۹۹۱ در برابر جنگ افزارهای شیمیایی و بیولوژیک است، اتخاذ می شود. روسیه این ادعا را رد کرده ؛ در حالیکه مقامات بریتانیا تا کنون دلیلی مبنی بر دخالت روسیه در این پرونده ارائه نکرده اند.

دور جدید تحریم های آمریکا علیه روسیه شامل پایین آمدن بیشتر سطح روابط دیپلماتیک بین ۲ کشور، ممنوعیت پروازهای شرکت اروفلوت به آمریکا و تقریبا تعلیق کامل صادرات کالاهای آمریکایی به روسیه است.  

بر پایه این گزارش، سهام اروفلوت ۴ درصد کاهش پیدا کرد و سهام بانک وی تی بی روسیه هم ۳.۹ درصد روند نزولی به خود گرفت.


کد مطلب: 62295

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/62295/روبل-روسیه-سقوط

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com