۰
همایش پدافند غیرعامل و گشایش اعتبار اسنادی داخلی ریالی بانک ملی ایران با حضور محمود شایان عضو هیات مدیره بانک، عباس شفیعی معاون پشتیبانی، اعضای کمیته مرکزی پدافند غیرعامل، روسای ادارات امور شعب و شعب مستقل در سالن شهید مطهری اداره کل آموزش برگزار شد.
به گزارش اخبار بانك به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، محمود شایان در این همایش که با هدف افزایش آمادگی در برابر تهدیدات نوین و حفظ منافع مشتریان با به کارگیری ابتکارات و خلاقیت ها برگزار شد، گفت: باید به سمت و سوی ابزار تعهدی اعتبار اسنادی داخلی و ضمانتنامه ها پیش رویم تا بتوانیم علاوه بر افزایش درآمدهای غیرمشاع، سهم بانک ملی ایران از  بازار بانکی را نیز بیشتر کنیم.
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با اشاره به فروش اوراق گواهی سپرده 18 درصدی این بانک از روز گذشته در شعب سراسر کشور گفت: پیش از تغییر و تحولات بانک مرکزی درخواست مجوز برای فروش اوراق گواهی سپرده را ارایه کردیم که خوشبختانه با این امر موافقت شد تا کمی از فشار بازارهای ارز و سکه نیز کاسته شود.
وی ادامه داد: بدین ترتیب این فرصت ارزنده برای هموطنان عزیز فراهم شد تا در قالب اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه گذاری (عام ) بتوانند از نرخ سود علی الحساب 18 درصد سالانه بهره مند شوند.
شایان بیان کرد: این اوراق با سررسید یکساله، با نام، غیرقابل انتقال و قابل باز خرید قبل از سررسید با نرخ 16 درصد سالانه از تاریخ انتشار است. همچنین معامله ثانویه اوراق در بازار سرمایه از طریق شرکت های بورس اوراق بهادار تهران و یا فرابورس ایران امکان پذیر است.
وی درباره مزیت های اوراق گواهی سپرده 18 درصدی بانک ملّی ایران نیز تاکید کرد: اوراق مذکور معاف از مالیات است و سود علی‌الحساب آن به صورت ماهانه پرداخت می‌شود.
مدیر امور اعتباری بانک نیز در این همایش ابراز داشت: سیستم بانکی کار گروهی می طلبد و در این میان باید ارتباطات موثر و صحیح را مورد توجه ویژه قرار داد.
علی موسوی زاده با بیان اینکه در سال 2017 یک بانک آمریکایی 17 میلیارد دلار سود خالص کسب کرد که رقم قابل توجهی است، ابراز کرد: این بانک تنها یک شعار داشت و آن ارتباط با مشتری بود. رییس این بانک تنها یک پرسش را مطرح کرد و آن هم این بود که «می خواهم بدانم کارمندان بانک چگونه درباره مشتری فکر می کنند؟» حالا باید ببنیم ما درباره مشتری ها چگونه فکر می کنیم؟
حفظ و حراست از منابع سپرده گذاران، مهم ترین رسالت بانک ملی ایران
همچنین معاون پشتیبانی بانک  در این همایش با تاکید بر اینکه حفظ و حراست از منابع سپرده گذار و در سطح کلان تر منافع کشور مقابل تهدیدها و خطرات احتمالی پیش رو مهم ترین رسالت ما در بانک است، تصریح کرد: پس از انقلاب اسلامی جناح بندی دشمن علیه کشور بسیار سازمان یافته تر شد و به همین علت در بانک ملی ایران نیز توجه ویژه ای به این مهم صورت گرفت و کمیته پدافند غیرعامل هم در همین راستا تشکیل شد.
عباس شفیعی افزود: دستورالعمل سازمان پدافند غیرعامل نیز در بانک پیاده سازی شد و تلاش کردیم تا تعاملات میان دستگاهی نیز بیش از پیش افزایش یابد.
وی خاطر نشان کرد: امروز اموال مشتریان تنها بعد فیزیکی ندارد بلکه مهم ترین عنصر اطلاعات آنهاست که با پدافند غیرعامل حوزه سایبری، آمادگی لازم در جهت حفظ اطلاعات مشتریان بانک وجود دارد.
حملات سایبری به بانک ها، سه برابر بیش از سایر بخش ها
در ادامه، جانشین معاونت فاوای سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار کرد: امروز حملات سایبری به بخش بانکی سه برابر بیش از سایر بخش هاست و برآوردها نشان می دهد تا سال 2025 هزینه های مدیریت زیرساخت امنیت سایبری بانک ها تا 40 درصد رشد خواهد داشت.
پارسا گفت: امروز بانک ها به ویژه بانک ملی ایران به جهت گستردگی شعب و تعداد مشتریان یکی از مولفه های اقتصادی هستند که با امنیت کشور سر و کار دارند. 
پارسا استفاده از هوش مصنوعی به جای هکرها برای حملات سایبری و سرقت اطلاعات تجاری و هدف گرفتن سازمان ها را از جمله مهم ترین تهدیدات سایبری در سال 2018 عنوان کرد و گفت: سرمایه گذاری بر روی سامانه های امنیت سایبری، تمرکز بر مراکز داده، پذیرش توان تحلیل پیشرفته و راهکارهای تجارت سنتی و... از مهم ترین رویکردهای بانکداری نوین خواهند بود.
پدافند سایبری یک اولویت مهم برای بانک ملی ایران است
در ادامه حسین صابری دبیر کمیته پدافند غیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به امور ایمنی و مدیریت بحران در بانک بیان کرد: امروز پدافند اقتصادی و ارزهای دیجیتال بسیار حایز اهمیت هستند و از آنجا که اکنون 350 میلیون کارت بانکی در دست مشتریان است و روزانه 120 میلیون تراکنش بانکی در کشور صورت می گیرد و 95 درصد فعالیت های بانک ها از حوزه فیزیکی و سطح شعب به سمت بانکداری الکترونیک سوق یافته بنابراین بحث پدافند سایبری یک اولویت مهم برای بانک ملی ایران محسوب می شود.
در پایان این همایش نیز پانل پرسش و پاسخ با حضور مسئولان بانک برگزار شد.
https://akhbarbank.com/vdcevw8p.jh8wfi9bbj.html
تازه ترین اخبار