فراری یا لامبورگینی؛ مسأله این است!

17 مرداد 1397 ساعت 11:00


فراری و لامبورگینی دو نام آشنایی هستند که تاکنون با ابر خودروهای مدرن و البته اسپورت خود توانسته‌اند جزء بهترین اسپورت سازان لوکس جهان باشند. دو خودروساز ایتالیایی که البته بر روی اهداف و آرمان‌های خود پافشاری کرده و تنها خودروهای لوکس اسپورت را تولید می‌کردند تا اینکه تب‌وتاب کلاس شاسی‌بلند و کراس اوور آن‌قدر در دنیا بالا گرفت که لامبورگینی خوش‌نام را مجبور به تولید مدل او روس شاسی‌بلند خود و رونمایی از آن در اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی کرد.
شاسی‌بلندی که فراری هنوز به ساخت آن اقدام نکرده و به مسیر اسپرت خود ادامه می‌دهد.
فراری یا لامبورگینی ؛ کدامیک بهترند؟
خودروهای اسپرت و البته لوکس ایتالیایی
زمانی که حرف از خودروهای اسپرت می‌آید که صفت لوکس را نیز می‌توان روی آن‌ها گذاشت، این ایتالیایی‌های خوش‌ذوق و هنرمند هستند که خودنمایی می‌کنند. ازنظر آن‌ها، خودروهای چیزی بیش‌تر از یک وسیله‌ی معمولی برای عبور و مرور هستند و طراحان ایتالیایی تمام ذوق و احساسات خود را برای خودروهایشان خرج می‌کنند.
فراری یا لامبورگینی ؛ کدامیک بهترند؟
ازنظر آن‌ها، یک خودرو می‌تواند شاخصه‌ای برای معرفی مالک خود و سلیقه منحصربه‌فردش باشد. اگرچه سوارشدن داخل یکی از این خودروهای لوکس و اسپورت ایتالیایی (و نه مالک بودن آن‌ها)، برای بسیاری از مردم دنیا، تنها یک رؤیایی بیش نیست، اما می‌توان مقایسه‌ای بین این دو شرکت ایتالیایی رؤیایی انجام داد.
فراری در مقابل لامبورگینی
فراری یا لامبورگینی ؛ کدامیک بهترند؟
بدون شک، فراری یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای خودروسازی جهان است. شرکتی که در سال ۱۹۲۹ توسط راننده مسابقات و کارآفرین ایتالیایی، انزو فراری پایه‌گذاری شد. فراری در ابتدا باهدف تولید خودروهای مسابقه‌ای تشکیل شد تا اینکه از سال ۱۹۴۷، به ساخت خودروهای جاده‌ای نیز روی آورد.
فراری هنوز هم یک تیم فرمول یک بسیار قوی را در اختیار داشته و در این مسابقات به حضور جدی خود ادامه می‌دهد. اسب پرنس ایتالیایی شرکتی است که تاکنون با تولید خودروهای منحصربه‌فرد و متمایزی مانند Ferrari 250 GTO,375 Mille Miglia Spider,206 Dino GT، تستاروسا و البته مدل انزو، توانسته بهترین سوپر اسپورت های تاریخ خودروسازی را به نمایش بگذارد.
فراری یا لامبورگینی ؛ کدامیک بهترند؟
در حال حاضر فراری خودروهای جاده‌ای مانند کالیفرنیا و پورتوفینو را به فروش می‌رساند که توانسته‌اند سنگینی رقابت با لامبورگینی را به نفع خود حفظ کرده و خط لوکس بودن فراری را ادامه دهند.
شرکت لامبورگینی نیز توسط کارآفرین ایتالیایی، فروچیو لامبورگینی ثروتمند، در سال ۱۹۶۳ و باهدف رقابت با برندهای لوکس دیگر، به‌خصوص فراری، پایه‌گذاری شد. این شرکت با نماد گاو وحشی خود نیز در مسابقات فرمول یک حضور دارد تنها با این تفاوت که در این مسابقات به قدرتمندی شرکت فراری نتوانسته است ظاهر شود.
فراری یا لامبورگینی ؛ کدامیک بهترند؟
لامبورگینی نیز مانند فراری، تاکنون توانسته بهترین و البته گران‌ترین خودروهای لوکس اسپورت مانند میورا، مورسیالاگو وکانتاچ را به تولید برساند. مدرن‌ترین اسپورت آن‌ها، مانند هوراکان و اونتادور نیز باهدف احیای پرستیژ این شرکت و رقابت بیشتر با اسپورت سازان دیگر به تولید رسیده‌اند. در میان این ابر خودروها، باید گفت که گران‌ترین خودروی لامبورگینی نیز نسخه وننو بوده که باقیمت فوق‌العاده زیاد ۴,۵ میلیون دلار قیمت‌گذاری شد.
فراری یا لامبورگینی ؛ کدامیک بهترند؟
اگرچه مقایسه بین این دو شرکت رؤیایی کار واقعاً دشواری است، اما خیلی‌ها فراری را در زمان کمتر برای مسابقات و خیلی‌ها نیز چهره تهاجمی و البته جذاب لامبورگینی را مزیت‌های خود می‌دانند.
 


کد مطلب: 62258

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/62258/فراری-یا-لامبورگینی-مسأله-این

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com