۰
سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۹

آخرین خبر از آغاز معاملات ارزی صرافی‌ها

آن طور که از کانون صرافان خبر رسیده است، طی جلساتی که با بانک مرکزی داشته‌اند، آیین نامه مربوط به اجرای ضوابط دستورالعمل فعالیت صرافی‌ها در قالب بسته جدید ارزی امروز نهایی و به زودی اجرایی می‌شود.
ایسنا: قرار بود تا طبق سیاست‌های بسته جدید ارزی صرافی‌ها بار دیگر فعالیت عادی خود را از آغاز کنند و معاملات اسکناس ارز را که از مدت‌ها پیش برای آن‌ها ممنوع شده بود، از سر بگیرند. با توجه به اینکه امروز (سه‌شنبه) اولین روز اجرای بسته ارزی است و انتظار می‌رفت که صرافی‌ها طبق دستورالعمل کار خود را آغاز کنند، اما مشاهدات میدانی امروز صبح نشان داد که آن‌ها فعلا منتظر رسیدن دستورالعمل و آیین‌نامه بوده و تا ابلاغ آن منتظر خواهند ماند.

اما آخرین خبرهایی که از کانون صرافان به ایسنا اعلام شد از این حکایت دارد که آن‌ها در جلساتی که امروز با بانک مرکزی داشته‌اند، منتظر صدور آیین‌نامه مربوطه بوده و احتمالا به‌زودی نهایی می‌شود و صرافان می‌توانند طبق بسته ارزی فعالیت خود را شروع کنند و البته بعید نیست تا پنجشنبه هفته جاری نیز آیین‌نامه نهایی و برای ابلاغ اجرایی شود. همچنین عنوان شد که نرخ‌گذاری صراف‌ها نیز با توجه به بازار ثانویه انجام می‌شود که هنوز این نرخ مشخص نشده و بر اساس عرضه و تقاضا تعیین خواهد بود.

طبق سیاست ارزی دولت، از فروردین‌ماه سال جاری بازار آزاد ارز غیررسمی و معاملات آن قاچاق اعلام شد و صرافی‌ها از هرگونه معامله اسکناس منع شده بودند. اما در بسته جدید ارزی مصوب شد تا کلیه صرافی‌های مجاز بتوانند در چارچوب انجام معاملات خرد نسبت به خرید ارز به صورت اسکناس با رعایت مقررات ارزی، به ویژه مقررات مبارزه با پولشویی اقدام کنند.

فروش ارز توسط صرافی‌های مجاز نیز صرفا بابت مصارف خدماتی و مسافرتی مطابق مقررات ارزی بانک مرکزی با ثبت مدارک و مستندات لازم امکان پذیر خواهد بود.
 
https://akhbarbank.com/vdcb95b0.rhb5fpiuur.html
تازه ترین اخبار