۰
سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۹
وزیر اقتصاد مطرح کرد:

اثر عدم تصویب FATF در فعالیت بانکها

وزیر اقتصاد با اعلام اثر ورود ارز پتروشیمی‌ها گفت: در صورت عدم تصویب FATF ، فعالیت بانکی خارج از سوئیفت را نمی‌توانیم انجام دهیم.
اثر عدم تصویب FATF در فعالیت بانکها
به گزارش اخبار بانک، مسعود کرباسیان در نشست دیروز فراکسیون نظارت بر اجرای برنامه‌های توسعه درباره ورود ارز پتروشیمی‌ها به بازار ارزی گفت: عمده مجتمع‌های پتروشیمی در اختیار وزارت دفاع، نفت، شستا و تامین اجتماعی است و دولت به دنبال این است که به ارز پتروشیمی‌ها نظم دهد. دولت در موضوع بازگرداندن ارز جدی است و یکی از عواملی که می‌توانست به موفقیت گروه دوم ارزی کمک کند، بازگرداندن به موقع ارز پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها بود، لذا در این موضوع حسابرسی‌ها به صورت تک به تک صورت می‌گیرد.

وی با اعلام اینکه مرکزی در وزارت اقتصاد تشکیل شده که نوع نگرش آمریکا نسبت به تحریم‌های اعمالی علیه ایران را رصد می‌کند، افزود: هفته گذشته یکی از کارشناسان آمریکایی و طراحان تحریم علیه ایران عنوان کرده ترامپ نمی‌تواند اهداف تحریمی علیه ایران را پیاده کند زیرا اگر نفت ایران تحریم شود، قیمت جهانی این محصول استراتژیک افزایش می‌یابد و با همان صادرات نفت کم، کمبود درآمد ایران جبران می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 3 طرح و لایحه در کمیسیون اقتصادی مجلس درخصوص اصلاح نظام بانکی مطرح است، ادامه داد: امیدوارم این طرح سریع‌ تر در صحن علنی مجلس بررسی شود، البته وزارت اقتصاد و بانک مرکزی نیز طرحی درباره اصلاح نظام بانکی دارند. وزارت اقتصاد حدود 33 پروژه در حوزه دولت الکترونیک تعریف کرده است و دولت درآمد مالیاتی را از 28 هزار میلیارد تومان به 96 هزار میلیارد تومان رسانده و در سیستم مالیاتی بالغ بر 1.3 رکورد ثبت کرده است.  

کرباسیان با تاکید بر اینکه مجلس باید در خصوص مبارزه با پولشویی به دولت کمک کند، گفت: هدف تحریم‌های آمریکا نظام بانکی است و دولت سعی کرده پیوستن ایران به FATF را در حالت تعلیق نگه دارد و عنوان کرده که 4 لایحه در مرحله اجرایی شدن است اما اگر این لوایح تصویب نشود، ایران در فهرست سیاه قرار می‌گیرد و وضعیتی نامناسب ایجاد می‌شود و فعالیت بانکی خارج از سوئیفت را نیز نمی‌تواند انجام دهد.
 
https://akhbarbank.com/vdccsiqe.2bqii8laa2.html
تازه ترین اخبار