۰
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۶

کاهش چشمگیر قیمت سکه در بازار امروز

رئیس کمیسیون طلا و جواهر گفت: با رونمایی از بسته ارزی بانک مرکزی شاهد کاهش قیمت در بازار طلا و سکه بودیم به گونه‌ای که از صبح امروز ۱۲۵ هزار تومان قیمت سکه در مقایسه با روز گذشته کاهش یافت.
به گزارش اخبار بانك به نقل از میزان، محمد کشتی آرای؛ رئیس کمیسیون طلا و جواهر در خصوص آخرین شرایط بازار طلا و سکه بیان کرد: با توجه به بسته ارزی ارائه شده از سوی بانک مرکزی در شب گذشته، قیمت ارز رو به کاهش رفته، داد و ستد‌ها شفاف‌تر صورت گرفت که این مسئله ناشی از آزادی عمل در خصوص خرید و فروش‌ها شد که در نهایت باعث کاهش فشار روانی در بازار طلا و سکه شده است.

وی با اشاره به کاهش ۱۲۵ هزار تومانی قیمت سکه در مقایسه با روز گذشته، گفت: امروز قیمت سکه طرح قدیم ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۳ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان، نیم سکه یک میلیون و ۷۶۰ هزار تومان، ربع سکه ۹۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۵۰۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲۷۹ هزار و ۷۰۰ تومان است.

رئیس کمیسیون طلا و جواهر تصریح کرد: حباب سکه در حال کاهش است و در شرایط فعلی این حباب در هر عدد سکه طرح جدید به ۸۰۰ هزار تومان رسیده، این در شرایطی است که هفته گذشته این حباب در رقم یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قرار داشت.

کشتی آرای در انتها به سر رسید سکه‌های ۶ ماهه اشاره و خاطر نشان کرد: با واگذاری سکه‌های ۶ ماهه در بازار می‌توان انتظار تعادل بیشتر در قیمت‌ها داشته باشیم.
https://akhbarbank.com/vdceew8p.jh8wzi9bbj.html
تازه ترین اخبار