۱
مقام معظم رهبری به دولت دستور دادند با تشکیل یک کارگروه قوی، پُرکار، دانا، خطرپذیر و شجاع جهت بررسی مشکل بانک‌ها و نقدینگی اجازه ندهند این نقدینگی به سمت بازار ارز و طلا و مسکن سرازیر شود.
دستور رهبر انقلاب به دولت برای تشکیل کارگروه حل مشکل بانک‌ها
به گزارش اخبار بانك به نقل از سایت Khamenei.ir، در این پیام آمده است:
رهبر انقلاب در دیدار اخیر هیات دولت:

به مشکل نظام بانکی به‌ طور جدی باید رسیدگی بشود؛ این حرفی است که همه می زنند.

در نظام بانکی و مشکل نقدینگی‌ای که الان در کشور وجود دارد، اگر چنانچه ما که حالا بعد عرض خواهم کرد می توانستیم با هنرِ هدایت این نقدینگی به کارهای سازنده و مفید، کشور را پیش می بردیم، این نقدینگی نعمت بزرگی بود؛ الان یک بلای بزرگی است؛ واقعا یک چیز خیلی خطرناکی است.

این رقم نقدینگی خیلی رقم فوق‌العاده‌ای است؛ هم رقمش خیلی بالا است، هم رشدش زیاد است؛ ۱۵۰۰ هزار میلیارد یک چیز افسانه‌ای است.

به نظر من مسئله‌ بانک‌ها و به خصوص تکیه‌ روی مسئله‌ نقدینگی احتیاج دارد به یک کارگروه دانا، حساس، پُرکار، خطرپذیر و شجاع؛ دولت یک کارگروهی تشکیل بدهد.
یک کارگروه قوی فعالِ شب‌ و روز کار، معین بشوند فقط برای اینکه فکر کنند ببینند با مسئله‌ بانک‌ها و با مسئله‌ نقدینگی چه‌جوری بایستی برخورد کنند؛ بخش های جذابی را برای جذب نقدینگی در نظر بگیرند که البته یک فهرستی به من داده شده.
نگذاریم که این نقدینگی سرازیر بشود به طرف ارز و به طرف طلا و به طرف مسکن و به طرف کالاها، که خب طبعا به هر جا که این نقدینگی رو کند و هجوم بیاورد، پدر آن منطقه در می‌آید.

البته کارگروهی که بخواهند بنشینند و هفته‌ای یک جلسه داشته باشند، فایده‌ ندارد؛ باید یک کارگروه دایم شبانه‌روزی از آدم های فعال تشکیل بشود، بنشینند واقعا کار کنند، فکر کنند، سرِ یک ماه، دو ماه، سه ماه یک برنامه‌ کاری روشنی مشخص کنند و بیاورند بدهند به آقای رییس‌جمهور، دستور اقدام داده بشود و بلافاصله مشغول عمل بشوند؛ یعنی یک‌ چنین چیزی لازم است.
https://akhbarbank.com/vdci3raq.t1aru2bcct.html
تازه ترین اخبار