۰
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۲

چالش ۱۲۰۰ دلاری طلا

از میان ۱۶ تحلیلگر وال‌استریت، ۸ نفر (معادل ۵۰ درصد) به روند افزایشی اونس و ۶ کارشناس (معادل ۳۸ درصد) به روند کاهشی فلز گرانبها در هفته جاری رای داده‌اند. دو تحلیلگر دیگر نیز ثابت ماندن شرایط برای بازار جهانی طلا را پیش‌بینی کردند.
دنیای اقتصاد : به عقیده برخی کارشناسان بازارهای جهانی، شرایط برای بازگشت اونس به روند صعودی فراهم شده است؛ چراکه افت محسوس عوامل حمایت‌کننده از فلز زرد، شرایط مناسبی برای سودگیری از خرید طلا در بازار نقدی و آتی ایجاد کرده‌اند. علاوه‌بر این، شاخص دلار آمریکا در مرز مقاومت روانی ۹۵ واحدی متوقف شده و نظرسنجی‌ها از کاهش خوش‌بینی سرمایه‌گذاران نسبت به آینده طلا حکایت دارد. 
رویکرد افزایشی معامله‌گران در بازار آتی فلز زرد به پایین‌ترین سطح از ماه دسامبر سال ۲۰۱۶ برخورد کرده و وضعیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز رکورد جدیدی از تعداد قراردادهای با موقعیت‌ فروش را به ثبت رسانده است. با این اوصاف، چنانچه حد افت ارزش فلز گرانبها از نظر سرمایه‌گذاران فرارسیده باشد، افزایش تقاضا در بازار منجر به تقویت بهای اونس خواهد شد.
رویکرد متفاوت کارشناسان

با توجه به نظرسنجی کیتکو کارشناسان وال‌استریت روند افزایشی برای بازار طلا پیش‌بینی کرده‌اند؛ اما در نسخه مین‌استریت این نظرسنجی، فعالان بازار خرده‌فروشی به روند کاهشی طلا در کوتاه‌مدت معتقد هستند. از میان ۱۶ تحلیلگر وال‌استریت، ۸ نفر (معادل ۵۰ درصد) به روند افزایشی اونس و ۶ کارشناس (معادل ۳۸ درصد) به روند کاهشی فلز گرانبها در هفته جاری رای داده‌اند. دو تحلیلگر دیگر نیز ثابت ماندن شرایط برای بازار جهانی طلا را پیش‌بینی کردند.

در نسخه دیگر نظرسنجی کیتکو، ۹۸۹ خرده‌فروش مین‌استریت شرکت کرده‌اند که ۵۵۹ نفر از آنها، معادل ۵۷ درصد، نظر به روند کاهشی ارزش فلز زرد در کوتاه‌مدت داشتند. تعداد معامله‌گرانی که روند افزایشی بازار را محتمل می‌دانند، ۳۱۳ نفر معادل ۳۲ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی است و سایر خرده‌فروشان نیز عدم‌تغییر محسوس در روند تغییرات بازار اونس طلا را در نظر گرفته‌اند.

در پیش‌بینی هفتگی کیتکو، کارشناسان وال‌استریت نظرات خود را با توجه به آینده شاخص دلار اعلام کردند. آن دسته از تحلیل‌گرانی که به توقف روند رشد دلار معتقد بودند به افزایش ارزش فلز زرد در بازار‌ها رای دادند. افزایش قابل توجه شاخص دلار در هفته گذشته نوسان‌های زیادی در بازار اونس طلا ایجاد کرد. نظرسنجی هفته گذشته از رای غالب کارشناسان و معامله‌گران به افت قیمت اونس طلا حمایت می‌کرد. تضعیف ارزش فلز زرد، همان‌طور که پیش‌بینی شده بود، رخ داد. 

در حالی که قیمت بازشده معاملات در ابتدای این هفته ۱۲۲۳ دلار به ثبت رسید، فلز گرانبها در قیمت ۱۲۱۳ دلاری بسته شد. در طول این هفته، کف ۱۷ ماهه اونس با لمس سطح ۱۲۰۴ دلاری رقم خورد تا سایه سقوط به پایین مرز حساس ۱۲۰۰ دلاری پس از ماه مارس سال ۲۰۱۷ میلادی در فضای بازار جهانی فلز گرانبها بازگردد.
چنانچه روند صعودی شاخص دلار متوقف شود و سطح مقاومتی ۹۵ واحدی شکسته نشود، اونس با شرایط مناسب برای رشد همراه خواهد شد. از طرفی سیاست بانک چین در راستای تضعیف یوآن نیز می‌تواند حالت دیگری را پدید آورد که به سود دلار است.
https://akhbarbank.com/vdcfv0dv.w6d0xagiiw.html
تازه ترین اخبار